Ga naar inhoud


interne cardshare valt uit na een tijdje


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn eerste vraag hier, dus hoop dat ik het op juiste manier doe.

 

Ik heb al een jaar volgende situatie :

 

klant tv vlaanderen.

 

vu solo2 met de kaart in (openpli 4 + cccam 2.3)

sab titan micro zonder kaart maar via cccam gelinkt aan de vu (laatste soft van dvbstand met cccam 2.01

mijn router = dlink dsr250n

 

Dit werkte tot voor een paar weken perfect, nu heb ik echter volgende zaken voor :

 

Connectie vanuit sab is erg traag, telkens vermelding gecodeerd signaal en na een tijdje (2 à 3 min) ineens beeld. Dan loopt het beeld een aantal minuten (varieert tss 2 en 20 minuten) en dan valt

verbinding ineens uit (freeze), als je alles gewoon laat staan gebeurt het dat je ineens terug tijdje beeld

hebt, deze cyclus herhaalt zich continu.

 

Wat ik reeds ondernam :

router configuratie herdaan

vu opnieuw geflasht

sab software opnieuw ingeladen

de config (hsdata en cccam) opnieuw ingesteld

 

Wie kan mij helpen. Kan nu slechts 1 tv gebruiken

 

bij FTA werkt alles perfect

 

Dank u

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Alvast bedankt voor de reacties,

 

@ sat4allfan : Dit lijkt me oudere software (kan me vergissen), zal deze er even terugopzetten vanavond of

                       morgen, een poging kan geen kwaad. Alleen zie ik Seca2 probleem opgelost staan bij uitleg,

                       is tvv geen seca 3 ?

@ muppet : de Dlink is 2 maand oud, heeft gewerkt met de router. Maar toch bedankt voor de tip, ik heb

                   voor de zekerheid eergisteren even terug mijn oude router aangekoppeld en had zelfde probleem.

                   (nu we het over router hebben, voor interne share, is portforward nu nodig of niet ?, de ene zegt

                   wel de andere niet).

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor het antwoord :

Port fwd bevestigd mijn vermoeden en dus niet nodig.

De andere cccam, ik wou 2.2.1 gebruiken maar ik kan deze wel installeren (op de vu dan), maar krijg geen beeld ermee. (ook niet

op de vu) of moet de 2.3 eerst volledig verwijderd worden ipv de andere te kiezen in het cammenu ?

 

Op de sab kan je enkel de cam gebruiken die in de image zit, tenzij jij een truukje weet om er 2.3 op te krijgen.

 

Kan in elk geval al 1 en ander proberen.

 

Merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

update,

 

Gisteravond alle voorstellen geprobeerd.

 

Andere software (voorgestelde versie) op de sab =>  geen verschil

Router volledig voorzien van laatste firmware (meer instellingen mogelijk nu)

 

Leek even beter te gaan, kon ineens 45 min kijken, maar daarna opnieuw om de 3 à 4 minuten uitval, telkens

cam op sab herstarten.

 

@ muppet, bedankt voor reactie en melding herstarten cam, maar zelfs bij volledige herstart geen beeld met cams lager dan 2.3 (op geen van de 2 bakken).

 

Kan je zelfde config files gebruiken van 2.3 voor de andere versies ? En zonee welke plaats ik dan ?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAB staat bekend om de buggy CCCam implementatie. Dropped omdat het intern een hele oude versie is. Geloof 2.0.1 zelfs. Goede oplossing is er eigenlijk niet. Laatste versie van de firmware proberen. Laagst mogelijke CCCam versie gebruiken op je server. Voor RVV is dat versie 2.2.11 geloof ik. Lukt het nog niet dan is het gewoon jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

even updaten,

 

Gisteren (en vannacht) nog eens alles opnieuw ingesteld, ook router compleet van default opnieuw vertrokken, geen verschil.

Het enige wat echter niet lukt, is de cam2.2.1 draaiende krijgen.

 

Ik kies in cam menu voor deze ipv 2.3, cam herstarten => zwart beeld op de vu (server)

Wanneer ik cam 2.3 verwijder en dan 2.2 installeer en cam herstart => zwart beeld op de vu (server)

 

Zelfde effecten na complete herstart.

 

Het is dus goed mogelijk dat het met cam 2.2.1 zou werken, allen krijg ik hem niet geinstalleerd / werkend.

 

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze zet je in de vu,die moet wel een vast IP hebben dus dhcp uitzetten

cccam cfg

vb maak bij jou SAB als F,lijn en ook saven he

post-41606-0-98005100-1422178381_thumb.png

vb,zet deze in je SAB lijn en ook saven he

C: 192.168.1.10 XXXXXXXXXXXXXXXX

neem wel het IP adre van jou VU over

post-41606-0-88854300-1422178399_thumb.png

lijn en ook saven he

post-41606-0-45918900-1422178404_thumb.png

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci Smetje,

 

Dit staat echter al zo, werkte voordien. Vraag was of het eventueel bij wijze van test mogelijk was om de homecamd op de sab te gebruiken en deze op die manier te laten inloggen op de vu.

 

Ik weet dus niet wat toe te voegen aan beide om homecamd client te laten zijn op de vu.

 

Toch bedankt.

 

Mss even ter info, heb sid limit op 3 10 gezet en dit maak enig verschil in die zin dat ik nu 20 minuten kan kijken op de sab en dan is het over (zonder dat op de vu opname loopt of gekeken wordt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je hebt cccam 2.3.0 erop staan! waar je kaartje inzit

heb je daar soms ook auto cam opstaan ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...