Ga naar inhoud


interne cardshare valt uit na een tijdje


Aanbevolen berichten

zo heb ik hem staan

post-41606-0-76379100-1422183408.jpg

post-41606-0-80254600-1422183409.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb ondertussen alle tips geprobeerd, ben eigenlijk nog niet veel vooruit.

 

Wanneer een zender wordt gekozen duurt het zo'n 2 minuten voor de zender zichtbaar is op de sab (eerst verschijnt "gecodeerd" wat dan nadien verdwijnt. Ineens is de zender dan zichtbaar.

 

Bij eerste gebruik na opstart kan een 20 à 25 minuten op de sab worden gekeken, en dan begint de miserie, => freeze. Wanneer er

dan wordt gewacht, dan is na 3 à 4 minuten ineens de zender terug te bekijken zonder iets te doen.

 

Bedankt voor alle doorgegeven tips, als iemand het wondermiddel weet,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Nog steeds aan het knoeien om op de sab (client) geen freeze te hebben.

 

Wanneer ik servermenu op de sab laat open staan tot het euvel zich voordoet, zie ik ineens de boodschat "get cw failed" kan iemand daar weg mee, dan probeert hij ettelijke minuten opnieuw en ineens werkt het dan terug voor paar minuten.

 

Alvast bedankt.

 

P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Titan 2 heb ik de keuze uit vele firmware versies, daarvan zijn maar 2 die het doen met cccam.

 

Zelf kan je geen enkele invloed op uitoefenen.

 

Je zal flink moeten googelen om een alternatieve versie te vinden en te testen voor de Micro.

 

http://www.***geen-reclame***.nl/Forum/forum-110.html

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste oplossing (al eerder gepist) is de SAB weg te doen en een enigma2 ontvanger te kopen. Zeker als slaapkamer oplissing.. Onder de €100 heb je een prima kastje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry was nog niet klaar,

 

Dus 2 bemerkingen :

1. Zou moeten zeker zijn dat het dan wel werkt, anders kan ik er nog eentje in de vuilbak werpen.

2. Begrijp nog altijd niet waarom het vroeger dan wel werkte. (en ik slaag er niet in om op de vu de cccam 2.21 te draaien, enkel 2.3 lijkt te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het probleem niet in de VU+ zoeken, het zit hem puur in de alternatieve firmware van de SAB, dit zijn meestal experimentele versies, met alle haken en ogen die daar aanhangen.

 

Ik heb in de plaats van de Titan 2 de Solo SE gekocht, en dat werk als een lier.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je kunt lezen op diverse plaatsen op dit forum (en erbuiten) werken Linux ontvangers uitstekend met deze vorm van sharing.. Sterker nog: ook met OSCam (die nog verder ontwikkeld wordt) is een prima sharing resultaat te behalen.. Zeer stabiel en ook iets neller dan met CCCam. Bij CCCam 2.2.1 zat ik op een zap tijd van 0.310s, nu met OSCam op 0.296.. Oké, geen wereldwonder, maar ter argumentatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimisiku,

 

Van linux moet je me niet overtuigen,...al jaren met linux aan de slag. Wist in het begin niet dat ook satdecoders op linux bestonden, vandaar de sab.

 

Oscam schijnt idd wel goed te zijn, maar ik begrijp langs geen kanten hoe deze in te stellen. En vermoed dat het probleem toch zou blijven want ook dit kan je niet op de sab krijgen. (wel op de vu)

 

Gr,

 

P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi iedereen,

 

Ik ben nog steeds geen stap verder, al alles geprobeerd wat maar op het web te vinden is. Probleem blijft dat de sab maar van cccam 2.0.1 voorzien is en niets te vinden is om deze hoger te krijgen. Op de Vu staat cccam2.3 maar beide versies zijn blijkbaar moeilijk

verenigbaar.

 

Velen raden me aan om oscam op de vu solo2 te zetten, alleen weet ik niet hoe en wat te configureren. Indien iemand mij kan adviseren graag info over hoe oscam voor tvv vlaanderen te configureren.

 

In die situatie zou oscam op de vu als server werken en de sab client zijn met cccam 2.0.1

 

dank voor jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...