Ga naar inhoud


geen engelse HD zenders van canal digitaal


Mijnzzz

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik ben zo groen als gras in de sat wereld. Ik had een Phillips DSR 8121 ontvanger van CD maar dat was een dramatisch apparaat. Ik heb dus een VU+ Duo 2 aangeschaft. Prachtig apparaat. Maar toen liep ik dus tegen alle instellingen etc aan. Een hele nieuwe wereld ging open. Daar ligt ook mn probleem, heb er dus echt geen verstand van.

 

Bij mn vorige ontvanger ontving ik dus oa alle ITV (HD) kanalen, Channel 4, BBC 1 tm 4, Film four, E4, More 4 etc. Nu ben ik er wel achter dat deze allemaal op 28.2 E zitten. En die ontvang ik dus niet. Als ik op een van die zenders afstem dan komt er het volgende in beeld te staan: zender niet gevonden (SID not found in PAT). Wat moet ik doen om deze zenders weer te ontvangen?

 

Mijn huidige instellingen:

 

Image: OpenPli

Tuner configuratie:  

- Tuner A: Vuplus DVB-S NIM (AVL6222) 

   Diseqc A/B satellieten: 19.2 Astra 1KR/1L/1M/1N Ku band, 23.5E astra 3B

 

- Tuner B: Vuplus DVB-S NIM (AVL6222) 

   Diseqc A/B Satellieten: 28.2E Eutelsat 28A, Astra 2A/2E/2F, 19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N Ku band

 

Ik zal ergens ongetwijfeld iets verkeerd hebben staan. Als ik met signaalzoeker 28.2E scan dan locked ie het signaal en de ontvangst is gewoon goed.

 

Er zit een smartcard in van Canal Digitaal. een Oranje witte.

 

Wie o wie zo mij kunnen helpen want ik heb geen flauw idee wat te doen.

 

BVD BVD Erwin

aangepast door Mijnzzz

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


je disecq staat vermoedelijk verkeerd.Denk dat het ABCD zal zijn met 19.2 , 23.5 en 28.2 als respectievelijk A , B , C en D niet aangesloten.Dat kan je zien in je oude ontvanger.Stel de juiste in op  beide tuners.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit onderwerp heeft geen relatie met Canaldigitaal en past beter in het VU forum.

Dit onderwerp wordt verplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mijnzzz,

Je hebt op Tuner A en Tuner B verschillende satellieten ingesteld.

Dat kan niet. Je moet alle ontvangbare satellieten op Tuner A instellen. En dezelfde ook op Tuner B. 

Op Tuner B kun je dan opnemen op een harddisk, maar dan moet je wel de juiste lnb(' s) op je schotel hebben.

 

Beschrijf de lnb ('s) eens die je momenteel gebruikt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

 

Ik ben zo groen als gras in de sat wereld. Ik had een Phillips DSR 8121 ontvanger van CD maar dat was een dramatisch apparaat. Ik heb dus een VU+ Duo 2 aangeschaft. Prachtig apparaat. Maar toen liep ik dus tegen alle instellingen etc aan. Een hele nieuwe wereld ging open. Daar ligt ook mn probleem, heb er dus echt geen verstand van.

 

Bij mn vorige ontvanger ontving ik dus oa alle ITV (HD) kanalen, Channel 4, BBC 1 tm 4, Film four, E4, More 4 etc. Nu ben ik er wel achter dat deze allemaal op 28.2 E zitten. En die ontvang ik dus niet. Als ik op een van die zenders afstem dan komt er het volgende in beeld te staan: zender niet gevonden (SID not found in PAT). Wat moet ik doen om deze zenders weer te ontvangen?

 

Mijn huidige instellingen:

 

Image: OpenPli

Tuner configuratie:  

- Tuner A: Vuplus DVB-S NIM (AVL6222) 

   Diseqc A/B satellieten: 19.2 Astra 1KR/1L/1M/1N Ku band, 23.5E astra 3B

 

- Tuner B: Vuplus DVB-S NIM (AVL6222) 

   Diseqc A/B Satellieten: 28.2E Eutelsat 28A, Astra 2A/2E/2F, 19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N Ku band

 

Ik zal ergens ongetwijfeld iets verkeerd hebben staan. Als ik met signaalzoeker 28.2E scan dan locked ie het signaal en de ontvangst is gewoon goed.

 

Er zit een smartcard in van Canal Digitaal. een Oranje witte.

 

Wie o wie zo mij kunnen helpen want ik heb geen flauw idee wat te doen.

 

BVD BVD Erwin

 

@ bellejt: thx voor je antwoord

Als ik kies voor A/B/C/D dan staat er dat alleen op poort A ( 19.2E) en B (23,5E) sats aangesloten zijn. Op poort C en D is niets aangesloten

 

Dus denk niet dat dat lukt dan, suggesties? 

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mijnzzz,

Je hebt op Tuner A en Tuner B verschillende satellieten ingesteld.

Dat kan niet. Je moet alle ontvangbare satellieten op Tuner A instellen. En dezelfde ook op Tuner B. 

Op Tuner B kun je dan opnemen op een harddisk, maar dan moet je wel de juiste lnb(' s) op je schotel hebben.

 

Beschrijf de lnb ('s) eens die je momenteel gebruikt?

 

@ Eduard07

Dank voor je antwoord.

 

Hoe doe ik dat want ik kan nu namelijk wel een zender kijken en een andere opnemen, dat heb ik al geprobeerd.

 

Heb geen idee wat voor LNB ik heb, het is de onderstaande schotel van CD. Als het op jouw manier ingesteld is, zijn de zenders die ik dan beschreef, degene die ik dus niet kan zien, dan wel zichtbaar?

 

triplesat.jpg

aangepast door Mijnzzz

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dus net zoals ik beschreven had.BBC3/4 heb je pas vanaf 20.00 uur.Dan zenden ze pas uit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de duo2 is een super ontvanger.Probeer maar eens te spelen met de verschillende images als je tijd hebt.De LCD4 display is echt leuk als toemaatje.Kan je volledig naar je hand zetten.Maak altijd wel eerst een backup van je image voor je gaat testen.en stel gerust je vragen.Heb hier al 2 duo2's in gebruik.Eentje met 4 tuners en de tweede als slave via remote channel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb m gekocht omdat ie de hemel in geprezen werd. De instellingen en mogelijkheden duizelen voor mn ogen ;) 

 

Heb met de LCD zitten prutsen maar snap daar nog niet zo veel van, wel het een en ander over gelezen maar kom er niet zo goed uit hoe en wat ik erop wil hebben.

 

Als je een backup maakt, maakt ie die dan op de interne HDD (1TB bij mij)?

 

Wil verder ook nog graag weten hoe opgenomen media opgenomen wordt en hoe ik dat kan overzetten naar mn macbook.

 

Verder zit ik nog ff te prutsen om erachter te komen hoeveel kanalen ik kan opnemen en dan ook nog kan zappen.....

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

de LCD4 kun je via webif benaderen http://ipadresbox/LCD4linux/config.Backuplokatie kan je instellen.Ik draai openvix als image.In andere images kan dat wel verschillen.Ik maak steeds een backup van de instelingen en regelmatig eentje van de image.Staat op HDD.

De EPG heb ik op een USB stick.De picons staan in het geheugen.Probeer zeker DCC en dreamboxedit te installeren.Vermits je spreekt van een Macbook zal je identieke programma's moeten installeren.Dan kun je de zenderlijsten overbrengen naar je PC (dreamboxedit) en ook files verplaatsen van box naar PC en omgekeerd (DCC)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Als je een backup maakt, maakt ie die dan op de interne HDD (1TB bij mij)?

 

Wil verder ook nog graag weten hoe opgenomen media opgenomen wordt en hoe ik dat kan overzetten naar mn macbook.

 

Verder zit ik nog ff te prutsen om erachter te komen hoeveel kanalen ik kan opnemen en dan ook nog kan zappen.....

 

Bellejt heeft al een deel van de antwoorden gegeven maar ik wil deze nog iets nuanceren.

Overigens hebben deze aanvullende vragen niets meer met het oorspronkelijke onderwerp te doen en wellicht was het beter geweest om één of meerdere nieuwe topic te starten maar dat moet de Mod maar verder beoordelen.

 

Of de (Image) backup op de interne harddisk terecht komt of op een ander medium zoals USB stick of externe harddisk bepaal jij zelf en dat kun je via OpenPLi instellen, althans veronderstel ik dat jij nog steeds OpenPli hebt draaien.

 

Wil jij opgenomen bestanden via jouw MacBook bekijken of wil jij die bestanden daadwerkelijk naar de harddisk van jouw MacBook kopiëren / verplaatsen?

Als je die via jouw macBook wilt bekijken dan kan dat via de (Appel) app iDreamX of via de Plugin OpenWebif i.c.m. met VLC Player.

Diverse malen al op dit forum uitgelegd.

Wil je die bestanden naar jouw MaxBook kopiëren / verplaatsen dan kan dat via FTP o.a. FileZilla voor de Mac en via de Finder van jouw MacBook mits jouw DUO2 in de Finder van jouw MacBook in de linker kolom bij 'Gedeeld' zichtbaar is, maar dat zal wel.

 

Naar hoeveel kanalen jij tegelijkertijd kunt kijken en / opnemen is hier op dit forum ook al regelmatig beschreven, misschien toch even de zoekfunctie gebruiken?

In het kort, dit is niet afhankelijk van hoeveel tuners en LNB's jij actief hebt maar wanneer jouw CD SECA3 smartkaart in de stress schiet en dat zal meestal bij meer dan 4 gelijktijdig gebruikte kanalen gebeuren.

Hier kun je wel enigszins wat mee rommelen, o.a. met Oscam maar dat gaat nu wel te ver.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om het overzichtelijk te houden ga ik deze draad sluiten. De originele vraag is beantwoord, en nieuwe vragen horen in een nieuw topic.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...