Ga naar inhoud


Zenders weg na uitnemen smartkaart.


Vantnuilerveld
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de smartcard uit de (oude) Philips decoder gehaald om te zien of ik op een tweede tv beeld zou krijgen. Dat lukte niet.

Dus de smartcard weer terug in de Philips decoder en ook daar: geen beeld, noppes.

Na een hoop gedoe kreeg ik opeens wel alle buitenlandse (Duitse) zenders en BVN.

Maar niet de Nederlandse zenders die bij het abonnement horen.

Zenders weer opnieuw ingeladen en gebeld met Canaldigitaal, maar helaas, niet het

gewenste resultaat.

En daar snap ik nou helemaal niets van.

Dus als er een bolleboos is die mij wijzer kan maken: GRAAG!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn 2 voor de hand liggende mogelijkheden,

 

-De kaart is in de andere ontvanger defect geraakt.

-De kaart zit niet op de juiste manier in de oorspronkelijke ontvanger.

 

Vooropgesteld dat de kaart goed in de ontvanger zit, heb je de ontvanger al eens spanningsloos gemaakt en daarna weer opnieuw gestart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ceesv

 

Ik heb de kaart zojuist andersom in de ontvanger gedaan maar: noppes.

Ik  heb vandaag meerdere keren de ontvanger spanningsloos gemaakt, ook zojuist weer, maar géén Nederlandse zenders.

 

Kan een kaart defect raken als je hem in een module in een andere tv stopt.

 

Kunnen ze bij Canaldigitaal 'zien' of de kaart defect is, want als je gerommeld zou hebben ontdekken ze dat toch ook?

 

Deze decoder moet vervangen worden door een hd-decoder, daar ben ik mee bezig.

 

Vanwege een bezoek aan de dierenarts met een torenhoge rekening wilden we de oude Philips nog even z'n werk laten doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel makkelijk om er achter te komen hoe de kaart in de ontvanger geschoven moet worden.
Als hij goed geplaatst is, moet je in het menu het kaartnummer en de geldigheidsdatum uit kunnen lezen. Zit hij er verkeerd om in, dan krijg je die gegevens niet te zien.
Zijn de contacten op de chip soms wat geoxydeerd?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties.

 

Ik heb de smartcard in slot 1 en 2 gedaan, maar dat is de oplossing niet.

 

Voor de goede orde: het gedoe met de ontvanger is begonnen na ontvangst van een nieuwe smartcard, eind januari 2015.

We waren tot dan toe gewend om de ontvanger (Philips dsr 7005) uit te schakelen aan het eind van de dag.

Maar bij het inschakelen de volgende dag was er steeds geen beeld.

Na het spanningsloos maken van de decoder en het uit-/insteken van de smartcard was er dan weer beeld.

Dat betekende dat we de ontvanger vanaf toen niet meer uitschakelde.. tot gisteren, even niet opletten, foute boel.

 

Een winkelier in mijn omgeving vroeg zich al af wanneer de ontvangst met deze decoder 'op zwart' zou gaan.

Ook als de smartcard niet in de ontvanger zit heb ik alle overige zenders. Behalve NPO 1+2+3-etc.

Ik kan in het menu nergens info vinden over het kaartnummer etc vinden zoals Sprietje eerder schreef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Een gebruiksaanwijzing van de Philips DRS 7005 vindt je hier:
https://www.gebruikershandleiding.com/download-handleiding.asp?download_id=74665&s=a19bb1f84c1255eab572bc759459e2d1&t=17-2-2015%2009:02:14

Ga naar Hoofdmenu, dan naar Common Interface.
Dan kiezen voor welk kaartslot je gebruikt.
Dan kun je de gegevens van je smartcard uitlezen zoals nummer en geldigheidsdatum.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de zoveelste poging om de ontvanger aan de praat te krijgen lukt het vanmorgen om weer beeld te krijgen.

De module die bij deze decoder hoort gaat akelig moeizaam in het bovenste kaartslot.

Je moet de boel bijna forceren om hem op z'n plek te krijgen.

Bij het verwijderen moet je een tangetje gebruiken om de module eruit te halen, heel bizar.

In Common Interface kreeg ik vanmorgen de melding 'geen kaart' aanwezig.

Hoezo, de kaart zat er wel degelijk in maar kennelijk niet goed genoeg om goed contact te maken.

 

Een andere module, Mediaguard van Canaldigitaal, gaat op een normale manier in de ontvanger.

 

Maar gelukkig hebben we op dit moment weer beeld..

 

Dank voor alle adviezen, een mens is nooit te oud om te leren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De module die bij deze decoder hoort gaat akelig moeizaam in het bovenste kaartslot.

Je moet de boel bijna forceren om hem op z'n plek te krijgen.

Bij het verwijderen moet je een tangetje gebruiken om de module eruit te halen, heel bizar.

kruip-olie :D

in enkele gevallen kan het ook echt aan de combinatie liggen van kaart+ ci+ receiver

 

heel lang geleden werd er ook aan de SID's gebouwd (tenminste de lengte van die waarde in heximalen)

enkele receivers konden omdat ze de SID niet over de CAM demuxten niet meer ontvangen.

 

?was dat niet 256 karakters destijds?

soit retorisch

 

fijn dat het weer werkt

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...