Ga naar inhoud


Faillissement dreigt voor christelijk station Groot Nieuws Radio


Matthijs

Aanbevolen berichten

Je vindt jezelf zo alwetend dat je meent dat jouw argumenten die van een ander weerleggen? Ben je echt zo dom of naïef te denken dat ik nu ineens wel af zal stappen van wat ik vind?

 

 

 

Het enige dat ik heb willen aangeven is dat het een feit is dat je geen invloed hebt op een wereldwijd proces. 

Ik begrijp niet welke argumenten daarin verandering kunnen brengen.

De arrogantie zou ook kunnen zitten bij iemand, die blijft beweren dat zichtbaar autonome technische processen allemaal verkeerd en dom zijn.En de boodschappers ervan kwalificaties toevoegt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Feit is, dat er veel meer mensen gebruik gemaakt hebben van de ontvangst van de midden en kortegolf als zich hier voorstelt.

Ik heb bij de aanschaf van de auto altijd er een lmk radio bij besteld, en intensief gebruikt op mijn reizen door Europa.

 

Op intercontinentale dienstreizen, waarbij ik meerdere weken onderweg was, ging altijd de portable kortegolf radio mee, de Sony ICF-SW100E Super Compact World Band Receiver.

Toch bijzonder om dan aan de andere kant van de wereld de klokken van de Westertoren "Merck toch hoe steark"te horen spelen, gevolgd door het nieuws.

 

En daar zijn dus geen alternatieven voor.

 

Internet? vergeet het maar, zelfs in Frankrijk heb ik met moeite 1 Mbit/s en lees je regelmatig dat het programma in jou regio geblokkeerd wordt wegens rechten.

Voor mijn huidige auto zo ombouw naar DAB+ rond de € 2.000 gaan kosten, het gehele entertainment systeem en boordcomputer zou vervangen moeten worden.

Zelfs bij aanschaf van een nieuwe wagen is dab+ nog een extra optie met bijbehorend prijskaartje.

 

Er wordt dus gewoon gestopt met een dienst die door tienduizenden gebruikt werd, denk alleen maar an de vrachtwagen chauffeur zonder alternatief.

Kosten en baten worden door boekhouders en accounts berekend en men gaat voorbij aan de culturele waarden en menselijke behoeften.

 

"Soylent green" komt steeds dichterbij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#eduard07

 

Een autonoom proces, dat is wat er gebeurt met het lichaam als je slaapt bijvoorbeeld. Ademhaling, doorbloeding etc...autonoom aan de gang. Wat jij hier in deze discussie autonoom noemt heeft daar niets mee te maken, al die veranderingen komen tot stand door menselijk ingrijpen. Autonome  technische processen...  jezus, de auto zoals die nu rijdt kan in de toekomst zonder tussenkomst van een bestuurder van A naar B rijden. Dat gaat mijn autootje echt niet autonoom doen, gelukkig niet. Je verward voortschrijdende technische ontwikkelingen die voortkomen uit onderzoek, met de nog onbelichte mogelijkheden. Heb jij een gloeilamp vanzelf zien veranderen in een ledlamp? Niks autonoom dus, of jij hebt meer gezien dan ik.    

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Waterpas,

Met autonoom bedoel ik - en dat begrijp jij natuurlijk ook wel - dat het proces zijn eigen dynamiek heeft gekregen.

Uiteraard speelt menselijk ingrijpen en menselijk handelen altijd een rol.

Cees beschrijft hierboven prima hoe de historie van de AM in grote lijnen is verlopen. En dat er - momenteel - opties wegvallen waarbij menigeen zich afvraagt wat dan het alternatief is, is een legitieme vraag.

De timing van sommige beslissingen en ontwikkelingen is soms wel erg ongelukkig. Bij invoering dab+ is duidelijk niet nagedacht over AM noch FM.

 

Het enige dat ik heb willen aangeven is dat het tempo waarin AM wordt afgedankt momenteel zodanig is (en inmiddels ook een feit is), dat je de vraag moet stellen hoe groot de zin er nog van is of 1 AM zender (in Nederland) overeind te houden. Het is namelijk niet alleen de keus of de zender aan kan blijven staan, maar ook het grote onderhoud dat er voor nodig is om hem nog een redelijk aantal jaren te behouden.

Platweg:de kosten versus de baten. Een soort keuze die je thuis ook moet maken.

 

In wezen wreekt zich hier het feit, dat de EU wel besluiten heeft genomen over de opbouw van DAB+, maar niet over (de wenselijkheid van )een systematische afbouw van de AM. De overstap ontbreekt.

In de toekomst gaan we wellicht nog dezelfde discussie krijgen over wat Europa wil met de FM.

Wel gezamenlijk besluiten over systematische uitrol en niet over afbouw zal politiek zijn ingegeven, maar frustreert menig Europese burger. Dat is duidelijk. 

 

Maar de AM lijkt inmiddels niet meer te redden. Dat is het enige dat ik heb willen signaleren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat ik heb willen aangeven is dat het een feit is dat je geen invloed hebt op een wereldwijd proces. 

Ik begrijp niet welke argumenten daarin verandering kunnen brengen.

De arrogantie zou ook kunnen zitten bij iemand, die blijft beweren dat zichtbaar autonome technische processen allemaal verkeerd en dom zijn.En de boodschappers ervan kwalificaties toevoegt.

 

Ik heb het over je bewering dat je alles wat ik zei "weerlegd" zou hebben. Dat heb je niet en dat kun je niet. Jouw mening is de jouwe en mijn mening is de mijne. Het feit dat veel overheden uit misplaatste kostoverwegingen belangrijke wegen afsluiten in geval van noodsituaties of uit een voorheen wel gevoelde verplichting iedereen te willen en kunnen bereiken wil nog niet zeggen dat dat de juiste weg is. Zeker als het plan doorgaat om binnen 8 jaar ook de FM band af te schaffen (naar ik begrijp heeft dat in Noorwegen zelfs al plaatsgevonden) betekent dat in concreto dat als om reden van wat voor ramp dan ook de plaatselijke DAB/DVB-T/WiFi rommeltjes uitvallen men letterlijk verstoken is van elke denkbare vorm van communicatie. Uit gierigheidsoverwegingen! Noem dat maar vooruitgang. Maar kennelijk moeten er eerst rampen gebeuren voordat men zoiets door heeft. Hopelijk niet ten koste van al te veel mensenlevens.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Waterpas,

Met autonoom bedoel ik - en dat begrijp jij natuurlijk ook wel - dat het proces zijn eigen dynamiek heeft gekregen.

Uiteraard speelt menselijk ingrijpen en menselijk handelen altijd een rol.

Cees beschrijft hierboven prima hoe de historie van de AM in grote lijnen is verlopen. En dat er - momenteel - opties wegvallen waarbij menigeen zich afvraagt wat dan het alternatief is, is een legitieme vraag.

De timing van sommige beslissingen en ontwikkelingen is soms wel erg ongelukkig. Bij invoering dab+ is duidelijk niet nagedacht over AM noch FM.

 

Het enige dat ik heb willen aangeven is dat het tempo waarin AM wordt afgedankt momenteel zodanig is (en inmiddels ook een feit is), dat je de vraag moet stellen hoe groot de zin er nog van is of 1 AM zender (in Nederland) overeind te houden. Het is namelijk niet alleen de keus of de zender aan kan blijven staan, maar ook het grote onderhoud dat er voor nodig is om hem nog een redelijk aantal jaren te behouden.

Platweg:de kosten versus de baten. Een soort keuze die je thuis ook moet maken.

 

In wezen wreekt zich hier het feit, dat de EU wel besluiten heeft genomen over de opbouw van DAB+, maar niet over (de wenselijkheid van )een systematische afbouw van de AM. De overstap ontbreekt.

In de toekomst gaan we wellicht nog dezelfde discussie krijgen over wat Europa wil met de FM.

Wel gezamenlijk besluiten over systematische uitrol en niet over afbouw zal politiek zijn ingegeven, maar frustreert menig Europese burger. Dat is duidelijk. 

 

Maar de AM lijkt inmiddels niet meer te redden. Dat is het enige dat ik heb willen signaleren.

 

Het probleem is dat de meeste mensen, wellicht inclusief jijzelf, geen flauwe notie hebben over de vraag hoeveel kosten er aan het verbreiding van omroep programma's door onze overheid worden gemaakt waar we met zijn allen werkelijk geen drol aan hebben. Een typisch voorbeeld: toen onze toenmalige Minister Plasterk in zijn oneindige wijsheid meende de Radio 1 middengolfzender te moeten uitzetten "omdat die zender ongeveer een miljoen euro zou kosten" klonk dat heel geloofwaardig, ik kon het op dat moment ook billijken. Totdat ik slechts enkele weken later hoorde dat hij potverdorie een miljoen euro aan een groepje Iranese studenten in Amsterdam gaf die een PLAN hadden om via internet een anti-Iraanse regeringszender te beginnen.

 

In datzelfde bericht werd ook gemeld dat er al heel wat meer van onze belastinggelden naar anti-Iraanse radio en tv ging. Wij als hobbyisten weten of kunnen weten wat voor een enorme hoeveelheid anti-regerings-radio en tv-programma's in het Farsi via een reeks satellieten die kant op wordt gestuurd. En ook dat dat nog maar een fractie is van de hoeveelheid die er per internet radio en tv naar toe gaat.

 

Als je dan al die miljoenen bij elkaar optelt dan denk ik niet dat het op welke manier dan ook te billijken is dat wij onszelf fors tekort doen maar geld met bakken naar die allesbehalve effectieve of benodigde anti Iran propagandazooi sturen. Als we willen kijken naar een kosten-baten analyse in het kader van het uitgeven van ons dure belastinggeld dan gaat het niet aan om bij ons de broekriem aan te halen om voor propagandadoeleinden de vleod aan geld maar ongelimiteerd door te laten vloeien.

 

Overigens geldt datzelfde voor kortegolf: Ga maar eens kijken naar welke gebieden en in welke talen diezelfde Wereldomroep die ons Nederlanders in de vakantie laat stikken allemaal wel nog gewoon uitzendt. Ladingen zenders in andere delen van de wereld. Maar één enkele centrale frekwentie waarmee je een groot deel van Europa dekt zoals bijvoorbeeld de Deutsche Welle dat op 6075 kHz deed is al veel teveel gevraagd. Dat zijn wij als Nederlanders niet waard, daar moet je een of andere oppositionele club voor zijn.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou dus heel Europa dom zijn omdat ze de AM willen uitschakelen?   

AM-zenders uitschakelen komt niet voort uit een "uniek Nederlandse" drift zo weinig mogelijk geld uit te geven, maar vindt momenteel over de hele wereld plaats. 

 

 

Voor zover ik weet is men in Groot Brittannië al tot de conclusie gekomen dat het gewoon doorgaan met middengolf gewoon wenselijk is, alleen de langegolf zender zal worden stopgezet omdat er volgens de BBC niet voor een redelijke prijs aan de daarvoor benodigde onderdelen te komen is. Frankrijk is ook niet van plan hun langegolf verzorging zomaar stop te zetten. Ik weet het niet precies van elk land maar ik dacht dat Spanje en andere Zuideuropese landen ook niet zomaar alles uit willen zetten. Van Oost Europa weet ik het niet precies dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Blijft over: Europa = voorlopig "de Duitssprekende landen plus Benelux en Skandinavië"? Of vergis ik me daarin? Ik dacht dat Europa toch nog wel net iets groter was.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om dat laatste eens in het perspectief te plaatsen wat informatie over het budget van de publieke omroep.

 

Financiering

De Nederlandse publieke omroep wordt gefinancierd door het Ministerie van OCW. In 2011 bedroeg het budget voor de landelijke publieke omroep 785 miljoen euro.[25] Hiervan worden de activiteiten van de landelijke publieke omroep gefinancierd. De reclame-inkomsten worden gegenereerd door de STER en bedroegen in 2008 226 miljoen euro.[26] De STER draagt deze inkomsten niet af aan de NPO, maar aan het ministerie van OCW.

In 2010 kwam de financiering van de publieke omroep ter discussie vanwege vijf salarissen die boven de Balkenendenorm liggen. Minister Van Bijsterveldt heeft aangegeven dat omroepen het verschil tussen de Balkenendenorm en het salaris zelf zal moeten bijleggen: enkele omroepen doen dit, enkele nog niet.[27] Begin 2012 bleken 30 salarissen boven de Balkenendenorm te liggen[28], waarvan zo'n 10 presentatoren

 

Je zou ook 2 presentatoren naar huis kunnen sturen om 1 Miljoen te besparen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is, dat er veel meer mensen gebruik gemaakt hebben van de ontvangst van de midden en kortegolf als zich hier voorstelt.

Ik heb bij de aanschaf van de auto altijd er een lmk radio bij besteld, en intensief gebruikt op mijn reizen door Europa.

 

Op intercontinentale dienstreizen, waarbij ik meerdere weken onderweg was, ging altijd de portable kortegolf radio mee, de Sony ICF-SW100E Super Compact World Band Receiver.

Toch bijzonder om dan aan de andere kant van de wereld de klokken van de Westertoren "Merck toch hoe steark"te horen spelen, gevolgd door het nieuws.

 

En daar zijn dus geen alternatieven voor.

 

Internet? vergeet het maar, zelfs in Frankrijk heb ik met moeite 1 Mbit/s en lees je regelmatig dat het programma in jou regio geblokkeerd wordt wegens rechten.

Voor mijn huidige auto zo ombouw naar DAB+ rond de € 2.000 gaan kosten, het gehele entertainment systeem en boordcomputer zou vervangen moeten worden.

Zelfs bij aanschaf van een nieuwe wagen is dab+ nog een extra optie met bijbehorend prijskaartje.

 

Er wordt dus gewoon gestopt met een dienst die door tienduizenden gebruikt werd, denk alleen maar an de vrachtwagen chauffeur zonder alternatief.

Kosten en baten worden door boekhouders en accounts berekend en men gaat voorbij aan de culturele waarden en menselijke behoeften.

 

"Soylent green" komt steeds dichterbij.

 

Helemaal met je eens Cees, ik heb hier zelfs nog een reserve exemplaar van mijn Becker 2330 autoradio liggen in geval het huidige exemplaar in mijn camper defect zou raken. Met een enorm uit drie bereiken bestaande kortegolf en een uitmuntend gevoelige lange en middengolf. Ik kan er van  alles mee ontvangen als ik onderweg ben, alleen waar het me om ging, uitzendingen uit Nederland en Duitsland plus de BBc World Service die kan ik gevoeglijk vergeten. Wel leuk als ik naar de Chinese radio wil luisteren :( , of voor mij  functioneler, de Roemeense radio die naast de middengolf nog wel de kortegolf gebruikt. Ze zenden zelfs nog programma's uit in de digitale DRM norm maar die pakt mijn Beckertje dan helaas weer niet op.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dat laatste eens in het perspectief te plaatsen wat informatie over het budget van de publieke omroep.

 

Financiering

De Nederlandse publieke omroep wordt gefinancierd door het Ministerie van OCW. In 2011 bedroeg het budget voor de landelijke publieke omroep 785 miljoen euro.[25] Hiervan worden de activiteiten van de landelijke publieke omroep gefinancierd. De reclame-inkomsten worden gegenereerd door de STER en bedroegen in 2008 226 miljoen euro.[26] De STER draagt deze inkomsten niet af aan de NPO, maar aan het ministerie van OCW.

In 2010 kwam de financiering van de publieke omroep ter discussie vanwege vijf salarissen die boven de Balkenendenorm liggen. Minister Van Bijsterveldt heeft aangegeven dat omroepen het verschil tussen de Balkenendenorm en het salaris zelf zal moeten bijleggen: enkele omroepen doen dit, enkele nog niet.[27] Begin 2012 bleken 30 salarissen boven de Balkenendenorm te liggen[28], waarvan zo'n 10 presentatoren

 

Je zou ook 2 presentatoren naar huis kunnen sturen om 1 Miljoen te besparen.

 

Ik zou wel eens willen weten hoeveel geld we uitgeven aan buitenlandse propaganda zoals door dat groepje Iranese studenten in Amsterdam. Want dat staat natuurlijk niet in ons omroepbudget vermeld.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarvoor bestaat er een hulpmiddel de WOB, Wet openbaarheid bestuur.

Niets let je een briefje met een verzoek er aan te wagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulvr,

Wat betreft de FM band ben ik het volledig met je eens, maar die zie ik ook niet zomaar verdwijnen.

Als je de site

http://www.radio-tv-nederland.nl/

een beetje volgt, zie je dat FM in Nederland nog steeds bezig is met verdere perfectionering.

 

DAB+ is nog lang niet een alternatief voor FM, dat zal nog zeker wel een decennium duren. 

DVB-T heeft in Nederland kwalitatief evenmin de dekkingsgraad van FM.

 

Volgens recente berichten uit Duitsland is internetradio inmiddels een grotere concurrent van FM dan DAB+.

 

Hoe zeer men de reikwijdte van AM ook mag missen, het uitsterven ervan heeft ook te maken met de kwaliteit die AM nog te bieden heeft.

En juist daarom kon FM nog wel eens een langer leven beschoren zijn dan menigeen denkt. 

Uiteindelijk zie je toch dat het luisterend publiek de koers bepaalt van de techniek, en niet de "beleidsmakers".

(Maar dat wisten we al sinds 3D flopte.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien helpt dit.

 

http://assets.www.npo.nl/uploads/media_item/media_item/57/8/Jaarverslag_2012.def-1407849588.pdf

 

Let wel dat groot nieuws Radio een particulier initiatief is, maar misschien helpt het om de kosten factoren te extrapoleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulvr,

Wat betreft de FM band ben ik het volledig met je eens, maar die zie ik ook niet zomaar verdwijnen.

Als je de site

http://www.radio-tv-nederland.nl/

een beetje volgt, zie je dat FM in Nederland nog steeds bezig is met verdere perfectionering.

 

DAB+ is nog lang niet een alternatief voor FM, dat zal nog zeker wel een decennium duren. 

DVB-T heeft in Nederland kwalitatief evenmin de dekkingsgraad van FM.

 

Volgens recente berichten uit Duitsland is internetradio inmiddels een grotere concurrent van FM dan DAB+.

 

Hoe zeer men de reikwijdte van AM ook mag missen, het uitsterven ervan heeft ook te maken met de kwaliteit die AM nog te bieden heeft.

En juist daarom kon FM nog wel eens een langer leven beschoren zijn dan menigeen denkt. 

Uiteindelijk zie je toch dat het luisterend publiek de koers bepaalt van de techniek, en niet de "beleidsmakers".

(Maar dat wisten we al sinds 3D flopte.)

 

Internet radio vereist primair het OVERAL en in voldoende mate aanwezig zijn van internet c.q. WiFi. bereik. En dat is nu juist een van de grote knelpunten. En in geval van rampen hebben internet/GSm zendertjes dus ook geen stroom en spelen die dus geen enkele rol,  al heb je nog zoveel apparaatjes en batterijtjes opgeslagen liggen. In een normale wereld schakel je eerst op een nieuwe techniek over voordat je de oude gaat afbouwen en niet andersom zoals nu met Radio 5 gaat gebeuren.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulvr,

Wat betreft de FM band ben ik het volledig met je eens, maar die zie ik ook niet zomaar verdwijnen.

Als je de site

http://www.radio-tv-nederland.nl/

een beetje volgt, zie je dat FM in Nederland nog steeds bezig is met verdere perfectionering.

 

DAB+ is nog lang niet een alternatief voor FM, dat zal nog zeker wel een decennium duren. 

DVB-T heeft in Nederland kwalitatief evenmin de dekkingsgraad van FM.

 

Volgens recente berichten uit Duitsland is internetradio inmiddels een grotere concurrent van FM dan DAB+.

 

Hoe zeer men de reikwijdte van AM ook mag missen, het uitsterven ervan heeft ook te maken met de kwaliteit die AM nog te bieden heeft.

En juist daarom kon FM nog wel eens een langer leven beschoren zijn dan menigeen denkt. 

Uiteindelijk zie je toch dat het luisterend publiek de koers bepaalt van de techniek, en niet de "beleidsmakers".

(Maar dat wisten we al sinds 3D flopte.)

 

Ik blijf op het standpunt dat een zender die het overgrote deel van ons land kan bereiken een absoluut eerste vereiste is voor een werkelijke noodsituatie is, of het nu om een kernramp, een oorlog of een door de globale opwarming van de aarde veroorzaakte gigantische overstroming is. En natuurlijk, als je wilt dat mensen die nationale zender kunnen ontvangen zul je het aantrekkelijk zo niet noodzakelijk moeten maken dat mensen radio's blijven bezitten die die nationale frekwentie aan kan.

 

Misschien maak ik mezelf impopulair door dit te zeggen, maar ik denk dat een sterke middengolfzender voor Radio 1, gesproken woord dus, de optimale oplossing vormt. Voor nieuws en sport ga je naar 1 en dan in Godsnaam maar de Radio 1 FM zenderketen aan Radio 5 gegeven als het niet anders kan want ja, ik begrijp ook wel dat zenders voor ouderen of voor godsdienstigen geen stimulans zullen geven tot het kopen van een radio waar de middengolf nog op zit.

 

En let wel, het gaat er me NIET om dat het middengolf is, het gaat me erom dat het LANDELIJK is. Als een groot deel van het Westen onverhoopts door "global warming" plus extreem ongunstige weersomstandigheden onder water komt te staan moet er een betrouwbare manier zijn om iedereen te blijven bereiken. Als er ooit een techniek wordt uitgevonden waarbij een DAB+ zender zo kan uitzenden dat het heel Nederland bereikt en DAB+ toestellen ook drie maanden met een setje batterijen kunnen doen zou ik het prachtig vinden maar dat is nu eenmaal niet de realiteit.

 

We zitten met een overheid die in allerlei bangmakerij-taktieken vervalt om mensen maar vooral te vertellen dat ze op alles voorbereid moeten zijn maar zelf de tent afbreekt waar het om voorbereid zijn gaat. En dat is pure dwaasheid en dan druk ik mezelf nog maar heel zacht uit. Overigens geldt dat voor heel veel dingen, we hebben de afgelopen week nog eens duidelijk kunnen vernemen dat de bankencrisis van 2008 ons hele bancaire systeem tot en met de bevoorrading van supermarkten op een haartje na compleet platlegde met zowel hongersnood als totale chaos en geweld als voorspelbaar gevolg. Maar wat doen we? Miljoenen steken in de bestrijding van het terrorisme op basis van twee gestoorden in Parijs en eentje in Kopenhagen in plaats van dat we een noodsysteem opbouwen om een situatie als in 2008 die volgens experts zo weer kan ontstaan het hoofd te bieden. Steeds vaker krijg ik het gevoel dat we door kinderen geregeerd worden.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...