Ga naar inhoud


Faillissement dreigt voor christelijk station Groot Nieuws Radio


Matthijs

Aanbevolen berichten

Het christelijke radiostation Groot Nieuws Radio (GNR) uit Veenendaal moet fors ingrijpen om een faillisement te voorkomen. 4 tot 4,5 voltijds banen worden geschrapt.

Dat is een kwart van het huidige personeelsbestand.

Op korte termijn is er 600.000 euro nodig om het voortbestaan van het radiostation te garanderen. Daarmee moeten de maandelijkse lasten betaald worden, waar op dit moment geen geld voor is.

 

Schuld 1,4 miljoen euro
Groot Nieuws Radio kampt met een totale schuldenlast van 1,4 miljoen euro. De schulden bestaan uit leningen, openstaande rekeningen en een forse fiscale naheffing. 

 

Freelancers weg

Behalve met het schrappen van banen wil het bestuur het dreigende faillissement afwenden door freelancers weg te sturen. Verder stopt GNR met een glossy, die enkele keren per jaar verschijnt.

 

Bron: de Gelderlander

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik luister er regelmatig naar, maar begrijp niet hoe het zover heeft kunnen komen. Zeer slecht financieel beleid..

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang een lokale radio in België gerund.

Gemakkelijk werd het ons niet gemaakt, veel verplichtingen wat betreft inhoud van de uitzendingen.

Verplicht nieuws en regionaal nieuws, kosten voor personeel namen dan ook een flinke een hap uit ons budget +/- 60 %

 

Daarnaast rekeningen voor huur, elektriciteit, verwarming, telefoon, internet, advocaat, boekhouder, 3 maandelijkse BTW bijdrage.

Dan kwam Sabam (Buma/Stemra) nog eens aankloppen die 6 % van de winst opeisten, samen met een billijke vergoeding.

Een jaarlijks bedrag voor de vergunning van de Fm zender en de straalverbinding

Plus een taks van de gemeente voor de uitzendmast 2500 Euro  

Wat overbleef daar moesten we het mee doen.

 

Dat was dagelijks knokken om het hoofd boven water te houden, iedereen werd er beter van behalve wij.

Dat is zo wat het huidige probleem, alleen de jongens met het grote kapitaal kunnen dit nog ophoesten, al de rest zal op termijn verdwijnen.

Ik dacht vroeger dat het wel zou beteren met digitale radio, meer radio’s op een transponder (gedeelde kosten ) maar als ik nu zie wat een prijzen daar aan verbonden zijn, dan trek ik wit-geel weg .

Als je daar als radio moet in mee stappen dat is pure zelfmoord.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als heiden zal ik er geen traan om laten, maar heeft die God van hun nog nooit gehoord van internet-radio? Icecast, of Shoutcast en een glasvezel verbinding en je bent voor minder dan € 1000,00 per jaar klaar, kerstenen was nog nooit zo goedkoop!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via internet zenden ze ook uit. Ik luister zelf alleen via internet als ik luister (via squeezebox, denon receiver of pc). Muziek op de middengolf is niet zo fijn...

Ze zijn wel bezig met dab+ en gaan de middengolf uitzetten zodra ze op dab+ zitten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang een lokale radio in België gerund.

Gemakkelijk werd het ons niet gemaakt, veel verplichtingen wat betreft inhoud van de uitzendingen.

Verplicht nieuws en regionaal nieuws, kosten voor personeel namen dan ook een flinke een hap uit ons budget +/- 60 %

 

Daarnaast rekeningen voor huur, elektriciteit, verwarming, telefoon, internet, advocaat, boekhouder, 3 maandelijkse BTW bijdrage.

Dan kwam Sabam (Buma/Stemra) nog eens aankloppen die 6 % van de winst opeisten, samen met een billijke vergoeding.

Een jaarlijks bedrag voor de vergunning van de Fm zender en de straalverbinding

Plus een taks van de gemeente voor de uitzendmast 2500 Euro  

Wat overbleef daar moesten we het mee doen.

 

Dat was dagelijks knokken om het hoofd boven water te houden, iedereen werd er beter van behalve wij.

Dat is zo wat het huidige probleem, alleen de jongens met het grote kapitaal kunnen dit nog ophoesten, al de rest zal op termijn verdwijnen.

Ik dacht vroeger dat het wel zou beteren met digitale radio, meer radio’s op een transponder (gedeelde kosten ) maar als ik nu zie wat een prijzen daar aan verbonden zijn, dan trek ik wit-geel weg .

Als je daar als radio moet in mee stappen dat is pure zelfmoord

Ik denk soms nog met heimwee terug naar de kleine lokale vrije radio's. De ene al beter dan de andere.

Nu zijn het allemaal grote ketens, met steeds vervelend weerkerende jingles. Vroeger een lokaal nummer bellen voor een plaat aan te vragen, nu peperdure verkorte sms'en en 090X nummers. Maar als ik bovenstaande lees, dan is dit helaas begrijpelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

. Muziek op de middengolf is niet zo fijn...

 

Technisch gesproken is daar geen speld tussen te krijgen. Emotioneel is een heel ander verhaal. Als je niet meer zo piepjong bent en je hebt hele warme herinneringen aan de tijd van Radio Nordsee, Caroline, London en Veronica vanaf hun bootjes in de Noordzee dan ervaar je datzelfde middengolfgeluid als iets heel warms en vertrouwds. Ik zal het na 1 september enorm missen, al is het alternatief noch zo natuurgetrouw, voor mij blijft het iets kils en steriels, in elk geval voor muziek uit de sixties al is het maar omdat de meesten van ons in die tijd die muziek alleen zó kenden.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die oude MG is inderdaad nostalgie, in de auto luister ik er soms nog naar, maar buiten Gold, Smooth en NPO5 Nostalgia is er niet veel meer te beluisteren.

En ook die zenders hebben hun langste AM-tijd gehad. Het wachten is ook bij deze zenders op het plotselinge bericht dat AM te duur is voor die paar luisteraars. 

Bezuinigen op de presentatoren kan bij deze zenders al haast niet meer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...