Ga naar inhoud


Faillissement dreigt voor christelijk station Groot Nieuws Radio


Matthijs

Aanbevolen berichten

 Steeds vaker krijg ik het gevoel dat we door kinderen geregeerd worden.

RTV Noord is voor Groningen inderdaad van onschatbare waarde als rampenzender en vergaderplaats m.b.t. de gaswinning. 

Dat die "kinderen"  in Den Haag 18 maart a.s. een behoorlijke Groningse uitbrander te wachten staat, zal mede te danken zijn aan de centrale rol die deze zender speelt.       

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Alles moet blijkbaar digitaal worden. een beetje afzijdig, maar ik lees hier van nostalgie van de middengolfzenders, zoals ik iemand ken, die geen cd in huis wil halen, omdat dit de kwaliteit stuk helpt zegt die t.o.v. vinyl platen. Onlangs was ik bij iemand, die mij vroeg of ik wist hoe zijn nieuwe surround de radio in mono moest staan.

Nieuwe technieken, kunnen we niet tegenhouden. Maar we vergeten één groot voordeel van analoog.

Analoog is in ruis nog te verstaan, en dit is een voordeel, als er bevolking in geval van ramp of iets te bereiken.

Als ik zo hoor van mijn ouders tijdens de oorlog zich moesten schuilen in een bunker, zou ik wel eens willen weten, welk signaal het best te ontvangen zou zijn?

een rampzender in dab+?

of

een zender in de middengolf band? :confused:  :confused:

Een oudere gepensioneerde persoon, die boodschappen moest versturen, voorspelt nog grote rampen, als alles digitaal zal worden, omdat bij digitaal, te weinig signaal, niks meer van te maken is, terwijl analoog volledig in de ruis nog een S.O.S. signaal te versturen was, al was het in morse, ook blijkbaar iets, dat niet meer geleerd wordt  :( . Of werd ik hier verkeerd geïnformeerd? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen,

 

Dat klopt als een zwerende vinger. En voor wie twijfels mocht hebben, loop eens een handjevol dieper gelegen kelders of parkeergarages in met onder je ene arm een dab+ radio en onder je andere arm een doorsnee middengolfradio.

 

Wedden dat die dab+ radio vele malen eerder uitvalt tenzij de zender toevallig op spuug-afstand staat?

Geen enkele techneut van betekenis zal hier een ander resultaat voorspellen.

 

Maar ja, je weet het, politici passen de waarheid altijd aan hun wensen en programma's aan in plaats van ze onder ogen te zien. Want ze weten dat het klootjesvolk wel gehoorzaam achter hen aansukkelt, desnoods mopperend maar zeer snel weer vergetend ongeacht wat ze doen. Want een reclamecampagne 2 weken voor de verkiezingen maakt uiteraard alles weer goed, net als bij onze kleinkindertjes: "Ben je gevallen? Kusje erop, alles weer goed!"

 

Overigens: vergis ik me of kondigde jij hier recentelijk niet aan dat je voortaan niet meer via internet bereikbaar zou zijn omdat je er helemaal mee opgehouden was?

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het aanbod verschraalt verder......

 

van de site van de publieke omroepen....

 

De NPO heeft het voornemen op per 1 januari 2016 te stoppen met NPO Radio 6. Het voorgenomen besluit is onderdeel van de  toekomststrategie waarbij mede onder invloed van de bezuinigingen en toegenomen concurrentie in het aanbod nog scherper gekeken moet worden wordt naar doelmatigheid van de aanbodkanalen.

 

Jammer van die nieuwe studio. http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=29684

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja...niet zo gek dat ze dit gaan doen. Toch een zender met weinig luisteraars.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...