Ga naar inhoud


VU+ Solo2, 2 kabels nodig voor opnemen en kijken tegelijk?


mireille

Aanbevolen berichten

Ik loop geruime tijd te overwegen om een VU+ Solo2 aan te schaffen.

Eén van de voordelen is het opnemen and tevens bekijken naar een andere kanaal.

 

Echter ik heb gelezen dat er twee coax kabels in moeten om dit voor elkaar te krijgen.

Op dit moment heb ik één coax kabel van de (sd) tuner naar de schotel/lnb.

Moet ik nu opieuw een kabel door het huis trekken van de tuner naar de schotel/lnb als ik van de bovengenoemde voordeel gebruik wil maken?

 

Alvast bedankt.

aangepast door Michel
onduidelijk onderwerp en in het verkeerde forum geplaatst!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik loop geruime tijd te overwegen om een VU+ Solo2 aan te schaffen.

Eén van de voordelen is het opnemen and tevens bekijken naar een andere kanaal.

 

Echter ik heb gelezen dat er twee coax kabels in moeten om dit voor elkaar te krijgen.

Op dit moment heb ik één coax kabel van de (sd) tuner naar de schotel/lnb.

Moet ik nu opieuw een kabel door het huis trekken van de tuner naar de schotel/lnb als ik van de bovengenoemde voordeel gebruik wil maken?

 

Alvast bedankt.

 Wil je een twin tuner optimaal gebruiken, dan is een extra kabel trekken de beste oplossing. ( uiteraard ook LNB's gebruiken in de twin uitvoering ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Wil je een twin tuner optimaal gebruiken, dan is een extra kabel trekken de beste oplossing. ( uiteraard ook LNB's gebruiken in de twin uitvoering ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Helaas kan ik de LNB niet veranderen. Het is namelijk al een DUO LNB Quad (CanalDigitaal) en alle uitgangen worden al gebruikt.

Is het misschien mogelijk om een satelliet splitter te gebruiken. Zoals deze hier?

 

Als iemand een ander idee heeft, hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan als je die op een aansluiting zet die je bijv. deelt met de slaapkamer en nooit gelijkertijd gebruikt met die ontvanger in de woonkamer.
Het probleem kan echter wel zijn dat als een van beide apparaten uit staat, ze in feite niet echt uit staan en toch voedingsspanning blijven geven en dan werkt het niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan als je die op een aansluiting zet die je bijv. deelt met de slaapkamer en nooit gelijkertijd gebruikt met die ontvanger in de woonkamer.

 

 

Dan heb ik er weinig aan. Alle ontvangers moeten probleemloos tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.

 

Een idee hoe ik het anders kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...