Ga naar inhoud


Geen ontvangst TVV: nieuwe symbolrate op VU+ SOLO2


Mylan1999

Aanbevolen berichten


@mimisku ik heb inderdaad de bitrate viewer geïnstalleerd, en ik dacht dat VTM meestal rond de 6 Mbit/s zit. De VRT zenders hebben een iets lagere bitrate denk ik.

Wanneer je dan naar de Duitse HD zenders in 1280x720 kijkt zie je een bitrate die constant 10 a 11 Mbit/s is en audiobitrate iets in de 400 Kbit/s :-O best hoog allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terugkomende op de gewijzigde symbolrate 29900 voor de volgende zenders

 

Eén HD,
Canvas HD,
vtm HD,
VIER HD,
2BE,
NPO 1 HD,
NPO 2 HD,
NPO 3 HD,
Evenaar,
Disney Channel,
Edge HD,
Discovery Channel,
SyFy,
13th Street,
Boomerang,
Q You TV,
Investigation Discovery,
Eurosport 2 en
Reality Kings
 

Ik heb dat gedaan via dreamboxedit 6.0.2 en nu heb ik weer beeld op de zenders echter... Via dreamboxedit verander ik de settings van de gehele transponder en daar zitten ook nog zenders op met 27500 (en die doen het niet meer). Waarschijnlijk doe ik iets fout of snap ik het niet helemaal.

 

Daarom wat vragen:

- Kan een transponder meerdere symbolrates hebben ?

- Indien ja, bestaat er dan een manier/tool om dit per TV kanaal in te stellen ?

 

Ik beheer mijn Vu Solo's via mijn PC's

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb je wat misgedaan want op een transponder zit maar één symboolrate.Heb het aangepast via dreamset ipv DBE.Is makkelijker omdat die werkt op de lamedb.Gewoon waarde 27500 van de 3 TR veranderen in 29900 en saven.Dan opnieuw openen met DBE en versturen.Alles werkte meteen (zelfs zonder herstart).Ik doe eigenlijk toch steeds een volledige herstart.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besten,

Ik probeerde ook via dreambox-edit de symolrate van de desbetreffende zender te wijzigen, maar wanneer ik dit wil doen zijn alle velden in het vak: 'transponder data' grijs. En dus niet aanpasbaar.

Mogelijks doe ik dus een handeling verkeerd, iemand die me kan zeggen hoe ik de symbolrate voor deze zenders makkelijk kan wijzigen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Regel in lijst aanklikken met rechter muistoets.

In submenu Wijzigen transponder aanklikken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SailerPeter: tel nummer TVV is 02 790 2 790 => smartcardnummer heb je wel nodig. Het nummer dat jij in post #15 hebt gezet heeft voor zover ik zie een 0 te veel (02/79002790).

 

Maar normaal kan je best een reset service data doen; en dan een TVV fast scan.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie helpt mij ?

 

Vu+solo2 met smarcards TVV en CD, die dankzij de hulp van Clemens perfect gewerkt heeft tot 31 mei.  Nu gaat alleen nog alles van CD; de gecodeerde van TVV niet meer.  Ik werk met 2 lnb's (19.2 en 23.5) via een disecq4 (A en B in gebruik).  Ik heb geprobeerd met de 2 connectors rechtstreeks in lnb1 en lnb2 van de STB zonder resultaat.

 

Hopelijk neemt Clemens terug contact op, of Tonkidutch (?), die ook weg weet met de Vu+solo2, meen ik gezien te hebben.

 

Dank bij voorbaat.

 

Maurice 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MauriceSchoofs

Als alles prima gewerkt heeft tot 31 mei, dan moet je het probleem niet in de lnb's of diseqc-switch zoeken. In de nacht van maandag 30 op dinsdag 31 mei is van drie transponders de SymbolRate veranderd van 27.500 naar 29.900. Daar zit bijna zeker je probleem.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SailerPeter: tel nummer TVV is 02 790 2 790 => smartcardnummer heb je wel nodig. Het nummer dat jij in post #15 hebt gezet heeft voor zover ik zie een 0 te veel (02/79002790).

 

Maar normaal kan je best een reset service data doen; en dan een TVV fast scan.

Reset Service Data werkte ook niet.

Met de hulp van  heb ik terug beeld op de gecodeerde zenders van TV Vlaanderen. Het resetten van de Rebox en herinlezen van de zenders is onvoldoende. Je moet de transponder met de gewijzigde SymbolRate manueel toevoegen aan de Rebox 9000. Na het manueel invoegen van de transponders 11739, 11856, 11914, 12129 en 12187 werkte het terug. 

Rebox RE9000HD PVR + Visiosat Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...