Ga naar inhoud


Tuner B schijnt niet te werken


yogi

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Tot voor kort kon ik meerdere zenders tegelijk opnemen en andere zenders bekijken.

Na een software update verdween dit voorrecht.

Het resultaat is dat ik slechts 1 zender kan opnemen en deze kan bekijken en verder staat de boel op zwart.

De EPG toont alle zenders 'helder' en niet meer 'grijs' voor degene die wordt opgenomen.

 

Ik heb een schotel met 3 dubbele koppen met 2 kabels.

Alleen tuner A geeft beeld. Haal ik de kabel van tuner A weg dan ontvang ik geen beeld.

Wanneer beide kabels aangesloten zijn dan geeft de signaalzoeker voor beide tuners 86% voor alle satellieten.

Voorkeurstuner staan beiden op 'auto'.

 

Ik werk met Openpli van 31-12-2016. Laatste update 8-01-2017.

 

Wie kan mij de juiste raad geven om dit op te lossen.

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


beide tuners apart instellen als stand alone tuners.Niet eentje zetten gelijk aan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt geen van de voorstellen. VTI nog niet geprobeerd.

 

28.2  werkt goed ; 19,2  werkt goed; 23,5  geeft problemen 1 uitzending hiervan opnemen, blokkeert de anderen.

 

Zal eens naar de basis VU+ image terugkeren.

Mocht er iemand nog de gouden oplossing weten, dan graag.

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

werk je toevallig met een insteekmodule voor 23.5 ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Het ziet er als volgt uit: Geen aparte insteekkaart.
  • Tuner A werkt prima op 3 satts
  • Beide kabels werken goeg op tuner A
  • Tuner B ontvangt wel signaal vlgs de signaal checker
  • Tuner B geeft geen enkel beeld op alle satts
  • Tuner B gaf een klein moment beeld en viel daarna weg en bleef weg ondanks diverse nieuwe upstart

Lijkt me zo langzamerhand aan de tuner te liggen.

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou best kunnen als ik je opstelling zie en als alles wel gaat op tuner A .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

he he, het probleem is opgelost.

Een bevriende satter heeft me via de telefoon geholpen en anders weer eens nagelopen.

De oorzaak is cccam 2.1.1.! Deze kon meerdere gescrambelde zenders niet aan.

Ben nu over gegaan naar cccam 2.3.0 en nu kan ik tot 8 gescrambelde zenders aan. 

 

Geen Tuners defect. Wat een fijne machine is de Solo2.

Ga nu experimenteren met oscam om van dit gezeur af te komen.

 

Allen bedankt.

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leve VTi dat nauw verbonden is met Vu+.

 Nou emelki dat  geeft ook nog steeds breinbrekers bij mij hoor al eerder hier aangekaart maar nooit echt een begrijpelijk antwoord op gekregen.

Stel je voor  een VU duo 2 met 2  afzonderlijke kabels die naar tuner A en B lopen dus niks doorgelust  maar beiden een eigen kabel.

Flash ik open  pli dan heb ik astra 1, 2, 3 en 4 op tuner B mijn vaste schotel de rest van de satelieten  logischerwijs via  mijn draaibare schotel tuner A.

Draai ik nou VTI dan gaan astra 1 3 en Hotbird via tuner B, maar tuner A regelt Astra 2 iets wat ik nooit heb begrepen.

Ook bij open pli is het gewoon  tuner A kijken tuner B opnemen wat VTI bij mij ook niet doet neem ik dan op op astra 3  tuner B is tuner A bijvoorbeeld astra 2 grijs.

 

Wie het weet  mag het zeggen.

 

Goed weekend mannen en vrouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Nou emelki dat  geeft ook nog steeds breinbrekers bij mij hoor al eerder hier aangekaart maar nooit echt een begrijpelijk antwoord op gekregen.

Stel je voor  een VU duo 2 met 2  afzonderlijke kabels die naar tuner A en B lopen dus niks doorgelust  maar beiden een eigen kabel.

Flash ik open  pli dan heb ik astra 1, 2, 3 en 4 op tuner B mijn vaste schotel de rest van de satelieten  logischerwijs via  mijn draaibare schotel tuner A.

Draai ik nou VTI dan gaan astra 1 3 en Hotbird via tuner B, maar tuner A regelt Astra 2 iets wat ik nooit heb begrepen.

Ook bij open pli is het gewoon  tuner A kijken tuner B opnemen wat VTI bij mij ook niet doet neem ik dan op op astra 3  tuner B is tuner A bijvoorbeeld astra 2 grijs.

 

Wie het weet  mag het zeggen.

 

Goed weekend mannen en vrouwen

Hoe je tuners configureert in OpenPli kan ik je niet precies zeggen maar ik vermoed dat er niet veel verschil is met VTi.

 

Ga in VTi naar Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Tuner configuratie. Kies de instellingen die voor jouw situatie van toepassing zijn. Succes!

aangepast door Berteman

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...