Ga naar inhoud


Freezes op Vier HD en ACHT


Edwin
Ga naar oplossing Opgelost door Wimo01,

Aanbevolen berichten

Maak je geen zorgen Trippleboy, ik ben vast zeker dat tvvlaanderen hier absoluut niets aan kon doen zoals zij elke storing afdoen.

Het is voor de Nederlandse zenders maar als het enkel voor Vlaams aanbod was lagen ze al heel lang buiten. Prijsverschil is niet meer zo groot en dan heb je alleszins minder problemen als bij hun.

Als ze nu een beetje fatsoen hadden zouden ze idd eens een kleine geste doen. Hoeft niet veel te zijn maar ze zullen het gewoonweg weer afschepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sommige storingen in apparatuur zijn niet permanent en je moet maar net de juiste onderdelen voorradig hebben om het op te lossen.

Als je al weet waar het exact zit. Soms denk je iets opgelost te hebben en komt het na een poosje ineens terug. Voordeel is dat je dan al wel weet wat het niet was en kun je verder gaan met het puzzeltje.

 

En hoe vaak komen dergelijke storingen nu eigenlijk voor? Jullie zijn gewoon een stelletje zeurkousen. Met kabelverbindingen bv en je hebt een rotte coax of een klapperende tap in de wijkkast ben je pas echt zuur. Dat duurt vele malen langer om gefixed te krijgen.

 

Maar zoals altijd het gras bij de buurman is altijd groener... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Men" heeft het over een aanvoerlijn die problemen had.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelletje zeurkousen? Beetje domme opmerking.

Dit heeft niets met zeuren te maken, dat iets fout gaat kan overal maar dat een storing 2 volledige dagen moet duren is te lang.

Ook komt er geen enkele excuses of compensatie vanuit tvvl.

Zij schuiven het altijd af op iemand anders maar nemen nooit verantwoordelijkheid.

Jij geef het voorbeeld van rotte coax of klapperende tap? Dat gaat over een INDIVIDUEEL probleem. Dan kun je net zo makkelijk de vergelijking maken van een defecte switch of LNB of whatever.

Dit was een ALGEMEEN probleem waar ALLE klanten 2 dagen last van hadden. Dit is ook niet eerste keer. Toen lag het echter aan scarlet volgens tvvl.

een algemene storing duurt geen 2 dagen bij kabel of vdsl provider.

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf als engineer in de ict branch en in de afgelopen jaren zijn de problemen behoorlijk gecompliceerde geworden. Uit dat oogpunt wil ik eens een ander geluid laten horen. Daar moet jij je als eenvoudige televisiekijker niets van aantrekken maar wellicht dat het je wat stof tot nadenken geeft.

 

Jouw onderbouwde reactie? Ik geef misschien wat slechte voorbeelden en jij trekt ze uit de context in een poging ze belachelijk te laten lijken. Of het nu een individueel probleem is of algemeen. Je hebt als abonnee niets te maken dat het bij de buurman wel goed werkt of dat heel de wijk of woonplaats storing heeft. Storing = storing. Fijne van satelliet vind ik dat je dat hele laatste traject zelf in handen hebt.

Ik heb uit chagrijn al eens schotel, lnb, coax en ontvanger ineens vervangen. Ging uiteraard werken :)

Achteraf bleek er water in de coax kabel te zitten....

 

Dat soort dingen kun je als klant allemaal niet bij een kabelaansluiting waar regelmatig onregelmatig beeld blokt en stuitert.

 

Overigens als ziggo een aanvoer probleem heeft gebeurt precies hetzelfde. Als de oorzaak van dat aanvoerprobleem niet duidelijk gevonden kan worden dan kan ziggo ook op zijn kop gaan staan: Je bent gewoon compleet afhankelijk van je toeleveranciers en hun onderlinge schakeltjes.

Of denk jij soms dat iedereen maar zo even beheerdertje kan gaan spelen in diverse betrokken datacenters? Kun je wel hard gaan brullen oplossen oplossen maar je bent volledig afhankelijk van expertise en onderlinge samenwerking van betrokken partijen.

Wellicht heeft TVV uit bezuiniging gekozen voor een goedkope SLA op hun aanvoerlijn? We zullen het nooit weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals gezegd, de kijker ziet nog steeds de storing, maar op de achtergrond ziet die kijker niet wat er allemaal gebeurt.

 

De techniek wordt steeds complexer, het kan op tientallen locaties mis gaan, honderden kilometers verwijderd van jouw eigen techniekruimte.

En dan ben je plotseling afhankelijk van bijvoorbeeld een telecom provider die jij moet gaan uitleggen dat jouw storing ergens in een van hun centrales ontstaat........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Johan. Ook dat dit probleem 2 dagen duurt is erover.

Het ging hier over de meest bekeken zenders, het was ook geen vaag probleem want het beeld was simpelweg niet te kijken.

In tegenstelling wat theparasol denkt ben ik echter vrij goed op de hoogte van kabel en dergelijke ivm mijn werk.

Dat dit zo lang duurt en de gebrekkige info van tvvl toont gewoon wederom aan dat dit een amateuristisch bedrijf is.

Sommige fouten zijn inderdaad moeilijk te zoeken of op te lossen maar ik kan mij niet herinneren dat bij telenet of proximus de meest bekeken zenders ooit 2 dagen bijna niet te bekijken waren ivm een algemeen probleem. En algemeen of individueel probleem maakt wel degelijk uit. Elke grote firma kent verschillende statussen toe aan problemen. (PRIO) Lijkt dat me dit toch een vrij ernstig probleem was.

Al hadden ze achteraf de klanten al maar eens mailtje gestuurd ivm verontschuldiging of dergelijke zou al een verschil gemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 2 dagen lang blokjesfestijn is gewoon enorm lang.

Ik heb al jaren kabel TV, en ook sat FTA (vroeger TVV), maar heb dat nog nooit meegemaakt bij de kabel.

Mocht de kabel zo'n algemeen probleem gehad hebben, en ze lagen er zelfs nog maar een halve dag uit, dan was dat voer voor het Journaal.

Idem ditto voor mocht Proximus TV er langere tijd uitliggen.

Dat TVV dat 2 dagen kan zonder dat het het algemene nieuws haalt, toont aan hoe klein hun marktaandeel wel is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo de storingen beginnen alweer verdorie 


heb hier nu vtm hd opstaan alweer die zwarte vlekken enz 


ook op vier hd idem zelfde probleem net als vorige week 


ps het ligt niet aan de ontvanger hoor 


dit heb ik net verstuurd  :(


aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...