Ga naar inhoud


storingen op sd kanalen


el  renegade

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

@Johan45

Ik wel hoor! Ze willen naar eigen zeggen stoppen in 2016 met het aanbieden van SD.. Ze houden het in de lucht totdat ze binnen hun calculatiemodel denken dat 'niemand' meer een SD ontvanger heeft. Diegenen die na die datum een toch nog onverhoopt een SD ontvanger hebben (en een abo bij CDS) zullen dan wel een "offer they can not refuse" krijgen. Wat al eerder is gebeurd.. "U krijgt een mooie M7SAT801 van ons GRATIS!! als U meteen even een pakketje afneemt en 2 jaar lid blijft".. Heb ik gehad bij de overgang van Irdeto naar Seca en later van SD naar HD.. Kreeg toen zelfs 2 ontvangers omdat ik 2 accounts had (en moest natuurlijk nog een jaar lid blijven). Boxjes staan nog keurig in de kast helemaal nieuw te wezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisku, de HD-ontvanger wordt door CD op grote schaal misbruikt om SD-kanalen mee te laten ontvangen.

Allemaal lage-kwaliteit SD gepropt op zo weinig mogelijk transponders. Desnoods als deelkanaal. Zodat het CD aanbod groter lijkt.

 

En allerlei zenders die HD zijn (check bv Ziggo), worden door CD in SD aangeboden.

Ook nieuwe, zoals SBS9.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Eduard07

:) :) Check mijn posting maar eens.. Canal Digitaal eruit getrapt en Ziggo erin :) Met goddelijke dank voor de fusie van Ziggo en UPC. Zodra ik in Haarlem (native UPC) de Irdeto vlag voorbij zag komen heb ik mijn maagdelijke Ziggo kaart (heb een hele bundel van ex-werk) laten activeren. In de Dreambox gepropt en huppa! Beeld op Ziggo (voor mijn pakket dan)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar lang niet iedereen zit in een Ziggo gebied en Ziggo heeft niets met satteliet te maken :) Met SD in 2016 eruit bedoeld CD gewoon de nog overgebleven NL zenders op de 19.2, dan blijven er zowiezo nog meer dan 30 SD zenders over en die ziet ik ook niet zo snel in HD overgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zenders gaan naar UHD. :P:D

 

En kan gelijk de prijs van je abo flink omhoog.

Alleen misschien als het past op dezelfde hoeveelheid transponders bij CD. UHD mag geen extra ruimte kosten, vrees ik. 

Prijs natuurlijk wel weer omhoog. En wegens de CD parameters spotbeam-bereik tot Parijs.

 

Nee, er hangt momenteel bij CD weinig soeps in de lucht. Ben bang dat we van SD op Astra 3 ook nog lang niet verlost worden. Inclusief beeldstoringen.

 

MVT-NL zit vreemd genoeg op zowel Astra 1 als 3 in SD. Waarom niet MTV-HD op Astra 3?  Dan kunnen die ongevraagde HD-zenders wat mij betreft wel uit het pakket, zoals The Q You. Wat mij betreft krijgt die storing.  :crazy:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja :) UHD de volgende flop na 3D als gewone kijker zit je daar geheel niet op te wachten.

 

Als je over de aardbol gluurt is er in vele landen nog niet eens breedbeeld :)

 

Je mag UHD een flop noemen, vandaar dan we nu al FUHD hebben 8K LOL :P .

 

En heb je een FUHD tv dan sta je te drappelen om die beelden te ontvangen.

 

Ik zou een hogere resolutie 7680×4320 en lager geen flop noemen, dan zou ik eerder een curved tv een flop noemen, omdat je daar het beste beeld hebt als je er recht voor zit.

 

Ik ben benieuwd hoe CD dit in de toekomst gaat aanpakken.

 

Mpeg5 voor 4k waar zit de bottleneck?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mpeg5 voor 4k waar zit de bottleneck?

 

Het menselijk oog, dat ziet het verschil niet.

Met gevolg dat het financiële plaatje niet gaat kloppen.

 

Maar om terug te komen op het onderwerp ....

De problemen met de SD zenders van CanalDigitaal op Astra 23.5 zijn simpel op te lossen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...