Ga naar inhoud


Niet kunnen schakelen


Vantnuilerveld

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nieuwe decoder vanaf 11 maart 2015: Rebox RE-8220, met harde schijf.

Door de leverancier thuis aangesloten en geconfigureerd.

 

De eerste avond geen probleem, alle zenders uit het pakket waren beschikbaar.

 

De tweede avond helemaal niets, alleen een zwart beeld.

 

Canal Digitaal gebeld, 5 personen die alleen maar vragen stellen: postcode/mailadres/etc etc

maar een oplossing hebben ze niet in huis. Tenenkrommend!

Toch lukt het me om weer beeld te krijgen, vraag niet hoe..

 

+

 

Als ik vandaag 16 maart 2015 een programma wil opnemen op NPO 2, kan ik nadat de opname is gestart,

NIET terug naar NPO 1 en 3.

Je zit dus te kijken naar een programma dat word opgenomen.

Je kan wel overschakelen naar RTL en SBS6 etc etc

 

Kijkend naar NPO1 had ik vanavond een opname gepland op NPO 2.

 

Op het moment dat de opname begint schakelt de Rebox automatisch van NPO 1 naar NPO 2.

 

Ja, dan hoef je het ook niet op te nemen...

Is er iemand die daar iets zinnigs over kan vertellen ????

aangepast door Vantnuilerveld
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, of je installatie is niet toereikend of de installateur heeft de ontvanger niet goed ingesteld.

 

Per programma heb je een antenne tuner en een eigen kabel naar de kop van de schotel nodig.

In je ontvanger zitten 2 tuners, die kan je met een antennekabel en een doorlus kabel van de eerste naar de 2e tuner aansluiten.

Wanneer een antennekabel in gebruik is voor Nederland 1, kan diezelfde kabel niet de signalen voor Nederland 2 of 3 weergeven.

De eerste vraag is dus of er 2 antennekabels van de schotel naar de ontvanger lopen.

 

Wanneer dat het geval is dien je in het instel menu de ontvanger te vertellen dat er 2 kabels beschikbaar zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CeesV

 

Zojuist een nieuwe opname gepland op SBS/6.

Ik kijk live naar NPO/2.

 

Bij het begin van de opname springt de tuner naar SBS/6.

 

Maar ik kan toch gewoon SCHAKELEN naar alle andere zenders; BEHALVE NPO 1 + 3.

 

Daar snap ik nog steeds niets van.

 

Ik heb intussen ook iets gelezen over de LNB: een 'gewone' of een Unicable en die laatste geeft meer signalen door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De simpele vraag is hoeveel antennekabels er naar de Rebox lopen.

Is dat er 1, zal je of moeten leven met deze beperking of je antenne installatie moeten uitbouwen naar 2 kabels.

 

Lopen er 2 antenne kabels naar je ontvanger zal je de instelling van de ontvanger daarop moeten aanpassen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lukt het me om weer beeld te krijgen, vraag niet hoe..

 

Gegroet,Vantnuilerveld !

 

Eigenlijk willen we dat wel weten: om jouw vragen te kunnen beantwoorden moet je ons wel vertellen hoe jouw installatie er uit ziet: schotel, lnb, switch, kabels, tuners in je Rebox. Al die dingen kunnen verschillen tussen installaties.

 

Vandaar CeesV's vraag naar de bekabeling.

 

Over jouw opname probleem: aangenomen dat de box en bekabeling juist zijn voor kijken + opnemen, er zijn meerdere meldingen geweest over dit ongewenst overschakelen. Dit zou een firmware bug in de Rebox zijn waaraan gewerkt wordt.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van schakelen naar het programma dat je wilt opnemen is bekend bij Rebox. Er wordt aan gewerkt. Je kunt, als de opname is begonnen, wel weer gewoon terugschakelen.

Dit soort problemen en andere kun je het beste ook bij Rebox melden. Zij kunnen er iets aan doen.

Voor de rest is het een gweldige machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen die een reactie hebben gegeven dank voor het reageren en de goede raad.

 

Ik heb contact gehad met Rebox en ze zijn inderdaad bezig om het schakelen naar het programma dat je wilt opnemen overboord te gooien.

 

Ik heb op dit moment een Duo LNB/2 (Universeel monoblock Twin LNB) met twee kabels.

Eén kabel voor de huiskamer en één voor de slaapkamer.

 

Het was mij niet bekend dat ik voor de Rebox 2 kabels nodig heb om zonder gedoe te kunnen opnemen.

Tja, dan kom je dus 1 kabel te kort en loop je tegen beperkingen op.

 

De schotel staat verder van de woning vanwege bomen in de tuin van de buren.

En dan is het bepaald geen makkie om een extra kabel aan te sluiten.

Dwars door de tuin en via de zolderruimtes naar de woonkamer plus een andere LNB met meer aansluitingen.

Ik heb overlegd met de installateur om toch die extra kabel aan te leggen.

Dat er deskundigen zijn die het hebben over een Duo Twin LNB + Stacker-de-Stacker en een Unicable LNB zet ik er voor de volledigheid nog maar even bij. Dan zou je geen extra kabel nodig hebben.

Het gaat mijn petje te boven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Eén kabel voor de huiskamer en één voor de slaapkamer"

 

Waarom niet opnemen op de slaapkamer, als je kijkt in de woonkamer?

De opname kan je dan later overzetten naar de woonkamer, bijv. via het interne netwerk of via overbrengen van je HD. Lijkt mij een goedkopere oplossing dan je hele systeem ombouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén kabel voor de huiskamer en één voor de slaapkamer.

 

Het was mij niet bekend dat ik voor de Rebox 2 kabels nodig heb om zonder gedoe te kunnen opnemen.

Tja, dan kom je dus 1 kabel te kort en loop je tegen beperkingen op.

 

Wat ook kan, als je ontvanger in de slaapkamer een loop-through uitgang heeft van het antennesignaal, deze gebruiken om een kabel aan te sluiten naar de tweede tuner van de rebox ("doorlussen").

 

Of nog handiger: met een priorityswitch de tweede LNB-uitgang met zowel de slaapkamer als de tweede rebox-tuner verbinden. (Ik zou dan de rebox op "master" zetten, om de opnames altijd voorrang te geven.)

 

Met wat googlen is er genoeg over te vinden. Het heeft wat meer beperkingen dan een derde kabel vanaf de LNB, maar is al gauw een voldoende oplossing....

 

groet, A33

 

 

edit: Hee, bericht 400 ! :)  Mooi rond getal...

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...