Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

En nog even een vraagje:

Er staat "switch type: MOTOR" op het scherm van je decoder. Kan je ergens anders in de menu's zien, of dit met diseqc 1.2 gebeurt, of met USALS (oftewel diseqc 1.3)?

 

Weten we trouwens al, welke decoder je hebt? (merk, type?)

 

De info hierover (bij de decoder waar het WEL werkt) kan immers helpen bij het configureren van je TV....

 

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


scart kabel.

Maar met de decoder aangesloten op TV en decoder aangezet heb ik e satelliet kanalen op mijn tv gezocht en gevonden

We bijten nog even door ! Met welke afstandbediening schakel je in die situatie de kanalen ? Van de TV of die van de Satelliet ontvanger .

Inderdaad weten we ook niet het merk en type sat ontvanger .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok.... Ik zal het even laten weten.

 

TV vandaag op fabriek instelling gezet en opnieuw laten zoeken naar kanalen.

enige aanpassing is de satelliet van Astra (standaard) naar Hotbird gezet, verder alles gelaten zoals het was.

En wonder boven wonder ik heb weer alle zenders en geven weer prachtig beeld.

 

Ik wil iedereen bedanken nogmaals voor de inzzet, hulpvaardigheid en zeker ook doorzettingsvermogen.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en nog ruim onder de honderd berichten, eindelijk is hotbird op usals gezet.

Als je nou een beetje bestudeert hoe een draaibare schotel werkt kun je eens proberen om 26 graden oost te ontvangen.

Daar zitten nog veel meer arabische zenders.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en nog ruim onder de honderd berichten, eindelijk is hotbird op usals gezet.

Als je nou een beetje bestudeert hoe een draaibare schotel werkt kun je eens proberen om 26 graden oost te ontvangen.

Daar zitten nog veel meer arabische zenders.

Maar dan mag je wel een schotel hebben van minstens 100cm die bovendien goed is uitgericht.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... eindelijk is hotbird op usals gezet.

Dat is niet gezegd. Het kan zijn, dat de motor nog op 13oost stond, en dat in de TV na de reset geen diseqc instellingen zijn ingevoerd.

Wij weten het niet.

 

Maar het resultaat is dat ze 13oost ontvangen. EINDELIJK. Missie geslaagd!

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dat is niet gezegd. Het kan zijn, dat de motor nog op 13oost stond, en dat in de TV na de reset geen diseqc instellingen zijn ingevoerd.

Wij weten het niet.

 

Maar het resultaat is dat ze 13oost ontvangen. EINDELIJK. Missie geslaagd!

 

Groet, A33

 

Ik heb na de reset geen diseqc of usals aangeraakt, motor type heb ik uit laten staan, enige wat ik gedaan heb is de satelliet op Hotbird gezet verder alles laten staan zoals het stond na de reset

 

IDD missie geslaagd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet gezegd. Het kan zijn, dat de motor nog op 13oost stond, en dat in de TV na de reset geen diseqc instellingen zijn ingevoerd.

Wij weten het niet.

 

Maar het resultaat is dat ze 13oost ontvangen. EINDELIJK. Missie geslaagd!

 

Groet, A33

Inderdaad , die losse decoder zal de schotel wel weer naar 13,0 oost hebben doen draaien.

Toch jammer dat de topicstarter geen interesse heeft om te leren hoe een draaischotel werkt,

Zo moeilijk is het allemaal niet.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , die losse decoder zal de schotel wel weer naar 13,0 oost hebben doen draaien.

Toch jammer dat de topicstarter geen interesse heeft om te leren hoe een draaischotel werkt,

Zo moeilijk is het allemaal niet.

 

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik een noob ben en er compleet geen verstand van heb.

 

Als je het in jip en Janneke taal kunt vertellen wil ik het best leren.

 

Punt is dat ik niet fysiek bij de schotel kan zijn dus dat gedeelte mis ik al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik een noob ben en er compleet geen verstand van heb.

 

Als je het in jip en Janneke taal kunt vertellen wil ik het best leren.

 

Punt is dat ik niet fysiek bij de schotel kan zijn dus dat gedeelte mis ik al.

 

Als de schotel en motor nu goed zijn uitgericht, is het uiteindelijk alleen een kwestie van instellingen van je TV.

 

Als wij de menu-structuur van je TV goed weten (wat kan/moet je waar invullen), en weten hoe het nu bij je losse decoder is ingesteld (zie mijn vraag in mijn eerdere post), dan is dat best een keer het proberen waard.

Wellicht kunnen wij je dan voor achtergrond-info ook verwijzen naar bepaalde sites, als leesvoer.

 

En jij weet nu wat de remedie is om het weer goed te krijgen, als alles misgaat:

Met de losse ontvanger de schotel naar 13oost sturen, en dan na een reset op de TV, alleen de 13oost scannen. Die ervaring heb je nu in ieder geval alvast opgebouwd! :)

 

Maar ik zou zeggen: doe rustig aan! Geniet eerst even van je geslaagde missie (en niet meer boze vrouw)?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh , het merk van de decoder wat we graag wilden weten is "Losse" , fijn om te weten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi trust,

 

Ja, goed merk :-)

Ik werk altijd alleen maar met losse ;-) decoders...

 

En het beste antwoord (whatever that may mean on a forum, it's not a quiz is it?) is van @webserver zie ik...

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...