Ga naar inhoud


Cs357x, Cs378x en/of CCcam


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een oscam server met twee clients. Voor de share gebruik ik het CCcam protocol. Volgens was dit tot een paar jaar terug ook zo'n beetje de standaard. Tegenwoordig zie ik dat de meesten Cs357x of Cs378x (camd35?) gebruiken.

 

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen, en welke het beste te gebruiken.

Kan een CCcam client verbinden met Cs357 of 378?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cs357x (oftewel Camd35 UDP) werkt via UDP (User Datagram Protocol) en Cs378x (oftewel Camd35 TCP) met TCP (Transport Control Protocol).De eerste is zonder controle van de ontvangst van de data packages (en ook niet of er connectie is) en de tweede met controle en vooraf moet er connectie gemaakt worden. De eerste is derhalve onbetrouwbaarder en ietsje sneller maar de snelheid is natuurlijk te verwaarlozen in de netwerken van minstens 100 Mbps van vandaag de dag.

 

Het zijn verschillende protocollen dus een CCcam client kan geen verbinding maken met een cs357x of cs378x client, noch een Cs357x client met een Cs378x client..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dit ook combineren ik heb er wel eens mee gestoeid alleen kon het niet voorelkaar krijgen dat camd35 met cccam communiceerde.

Heb hier een ontvanger staan die via cccam werkt vandaar.

Dit alles in oscam gecombineerd natuurlijk.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cs357x (oftewel Camd35 UDP) werkt via UDP (User Datagram Protocol) en Cs378x (oftewel Camd35 TCP) met TCP (Transport Control Protocol).De eerste is zonder controle van de ontvangst van de data packages (en ook niet of er connectie is) en de tweede met controle en vooraf moet er connectie gemaakt worden. De eerste is derhalve onbetrouwbaarder en ietsje sneller maar de snelheid is natuurlijk te verwaarlozen in de netwerken van minstens 100 Mbps van vandaag de dag.

 

Het zijn verschillende protocollen dus een CCcam client kan geen verbinding maken met een cs357x of cs378x client, noch een Cs357x client met een Cs378x client..

 

Sorry, moet zijn cs357x = camd 3.5 en cs378x = camd 3.3 waar camd voor CAM-Daemon staat.

 

P.S.: Waarom kan ik na een tijdje mijn eigen post niet bewerken? Vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cs357x (oftewel Camd 3.5 UDP) werkt via UDP (User Datagram Protocol) en Cs378x (oftewel Camd 3.3 TCP) met TCP (Transport Control Protocol).De eerste is zonder controle van de ontvangst van de data packages (en ook niet of er connectie is) en de tweede met controle en vooraf moet er connectie gemaakt worden. De eerste is derhalve onbetrouwbaarder en ietsje sneller maar de snelheid is natuurlijk te verwaarlozen in de netwerken van minstens 100 Mbps van vandaag de dag.

 

Wil toch nog even Scam noemen als uitstekend inhouse share UDP protocol, het is oer-simpel en eveneens snel.

 

Wil je vanuit Oscam serveren naar slaapkamer STB-client waarop enkel CCCam, kun je ook rechtstreeks connecten middels Newcamd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is weer een tijd overheen gegaan, water door de Rijn, Waal of Maas.

maar het was bekend en is beschreven dat een veel efficientere manier van intern delen van het kaartje op cs345X loopt

 

cccam stuurt ongenadig veel data de wereld in

newcamd is voor bepaalde zenders niet praktikabel

cs378x is tussen WAN servers dus (foute boel)

 

CCcam is heel lang favoriet geweest totdat men de kletskous ontdekte

CAMD is veel ouder maar toch veel veiliger onderling

enkel omdt destijds seca2 en nadien seca3 niet mogelijk was op enigma2 en camd kwam cccam op hoogtij dagen.

 

ik zou durven stellen dat is precies andersom momenteel

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen problemen met newcamd, cccam is niet meer en camd35 gebruik ik ook sinds een half jaar, dat loopt ook wel lekker, net zo goed als newcamd

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...