Ga naar inhoud


rasberry pi loopt vast? buffert?


Aanbevolen berichten


wat voor software draai je op de pi?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij een vriend de oude Pi zien draaien met XBMC waarbij de films van de NAS afkwamen of gestreamd werden. Geen problemen gezien. Die nieuwe Pi moet dan helemaal goed gaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de raspberrypi 2B met openelec en kodi buffert goed, de bufferbalk loopt gewoon helemaal vol op den duur

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

kan aan veel dingen liggen,  videoformaat wat niet wordt ondersteund voor de raspberry pi en dus niet hardware matig kan worden gedecodeerd, het kan aan de snelheid van je netwerk liggen of de server/nas waar het vandaan komt.  Of de raspberry pi is bezig met wat anders dat CPU/GPU kracht vraagt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een tool downloaden, Maintenance Tool, en Zero Caching aanvinken

 

Hier een howto in het engels

 

LET wel op, als je alleen een sd card gebruikt, deze gebruikt word als buffer, als film af is gelopen staat er nog veel data van de film in de cache, als je meteen de voeding uit je pi haalt of je pi reboot, is je sd card meteen corrupted. je kan dan beter een paar uur wachten mocht je de pi gevoed hebben met je tv of de stekker er uit wil trekken. De cache word ook weer leeg geschreven en heeft tijd nodig

 

Ik ben nu bezig om het met een usb stick te laten lopen, dus opstartsysteem op sd kaart en de rest via de usb stick, dat werkt alweer een stuk sneller, alleen heb een snelle usb 3.0 stick nodig, want de film word nu volledig in de cache gezet, ipv zoals op de sd kaart een 20 min.

Als film is afgelopen word ook de cache weer leeg gemaakt en heeft met een simpele usb 2.0 (of nog minder, weet even niet, is een oude stick om te testen) toch ook wel even een paar minuten nodig om weg geschreven te worden.

Ik ga van de week een snelle 3.0 halen, en laat mijn bevindingen nog wel weten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de 2b de 1024

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb nu een 32G usb 3.0 samen met sd card voor het systeem op te starten, en dit werk probleemloos nu, de film word helemaal gebufferd, mits je wel goede streams hebt natuurlijk, kan de stekker onder het kijken er gewoon uittrekken, en terug steken, de pi start weer gewoon op.

Als ik alleen de sd kaart gebruik, was kaart corrupted en moest ik altijd even de backup terug zetten op het kaartje om hem weer te kunnen starten.

Ikke blij nu ;)

 

Volgende stap is om alles op de usb te laten draaien, dus ook het het opstarten van het systeem, zodat ik de sd kaart niet meer nodig heb

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het booten zal je het SD kaartje nodig blijven hebben want de Raspberry gaat daar de boot bestanden zoeken.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een beschrijving op het internet die de SD kaart overbodig maakt, ik ga het van het weekend eens proberen uit te voeren

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...