Ga naar inhoud


Hoe kan ik opnemen met externe hardeschijf of Usb stick


cebuph
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Pedro Newbie,

Aanbevolen berichten

Hallo wie kan mij helpen

 

Ik heb een VU+ solo se en wil wil opnemen ik druk op rec en hij zegt dat hij aan het opnemen is maar als ik dan kijk staat de teller steeds op 0.0  heb al een andere schijf geprobeerd maar nog steeds het zelfde probleem

 

 

Wie kan mij Helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onder instellingen-->systeem--> opname instellingen de opname locatie wel aangepast ?

USB schijf met of zonder voeding( zonder voeding geeft soms problemen)

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je die schijf ook op je toestel zelf geformateerd?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf die je per usb eraan hangt moet natuurlijk ook wel aangekopeld (gemount) zijn.

Kijk dus ook in het apparaat beheer of dat zo is!!!

en verder is het bekend dat je niet zomaar elke schijf kunt gebruiken qua filesystem wil de VU+ liefst ext3 of ext4 hebben

afhankelijk van jouw firmware/image op de VU+ SoloSE mis je eventueel drivers voor ntfs

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dan gebruik je waarschijnlijk:

- geen Openpli

- heb je geen Solo SE of Zero

Dat is de enige combinatie waaarbij Pau noodzakelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dan heb je PAU dus niet nodig. Je kunt gewoon al opnemen met de Solo2.

Die Pau is er alleen voor om op te kunnen nemen met de Zero en de Solo SE. Deze kunnen "officieel" vanaf de fabriek niet opnemen. Met een beetje extra code kan het opeens wel (het is puur een truukje om bepaalde heffingen te ontduiken/ontwijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt vast voor de hulp! Mijn probleem is dat ik maar één zender kan opnemen en dan geen andere kanalen kan bekijken . Met de FTA zenders lukt alles wel:meerdere tegelijk opnemen en ondertussen naar een andere kijken. Het gekke is  dat ik de Ned zenders alleen met de kaart in de CI module kan bekijken,met de kaart er rechtstreeks in  de Vu doet ie niets. Ik heb CCcam 2.3.0 en Oscam geprobeerd, maar niets werkt. Waar kan het aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Doe je kaart eens met de chip naar beneden in de receiver (en ver genoeg doorduwen). De CI module is de oorzaak dat je maar 1 kanaal kan zien/opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera, het is gelukt. Het lijkt mijn Et9000 wel: kaart met chip naar beneden. Waarom heb ik dit nergens kunnen vinden ? Wat is overigens de beperking van Canaldigital t.a.v. het aantal tegelijk op te nemen programma's ?. Bedankt voor de oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...