Ga naar inhoud


Aansluiten Ziggo ?


Vinnie

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Inmiddels heb ik ook een ziggo aansluiting en wil één en ander gaan aansluiten maar omdat ik alleen maar Satelliet gewend bent (en in mijn tuinhuisje ook nog steeds gebruik) ben ik niet zeker hoe ik het beste kan gaan aansluiten.

 

Ik heb het Cai punt in de woonkamer maar wil liever geen installatiemateriaal of modem in de woonkamer en zou het dan ook graag in de meterkast willen aansluiten maar kan/mag dit zomaar.

 

Ik heb geprobeerd mijn "probleem" in een tekening te verwoorden ik hoop dat de tekening duidelijk is.

 

De vraag is welke versterker moet ik kopen en hoe kan ik het beste alles aansluiten.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp en/of advies in deze !

post-71203-0-01266800-1430819590.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je mag officieel zelf niet aan de Ziggo kabel, of AOP werken.

Zolang het geen storing veroorzaakt op het netwerk zullen ze geen problemen maken.

 

Versterker: Technetix / Tratec FRA-752/n

Uitgang Versterkingsfactor Lengte coaxkabel

1 0 dB Bestaande aansluiting op aansluiten!

2 2 dB 5 tot 10 meter

3 4 dB 10 tot 15 meter

4 8 dB 15 tot 20 meter

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CAI overname punt in de woonkamer is dan is het wel verstandig daar je kabelversterker/verdeelpunt te hebben .

 

Wil je in elke kamer een CAI aansluitpunt hebben of gaat de kabel bv rechtstreeks de tv in ?

 

Gezien de lengtes van de kabel zou ik gaan voor een goede gecertificeerde Hirschmann versterker GHV 41M of de MX  met de bij behorende doorvoer/einddozen .

Zag nl. al dat je de Koka 799 al wilde gaan gebruiken .

Voor tv 3 en 4 zou je dan bv. een goede retour pad schikte splitter kunnen nemen  ook van hirschmann of via kamer 3 met een doorvoer doos naar kamer 4 tv 4 en daar een einddoos .

Reden dat de lengte bv. tussen het antenneovername punt naar versterker zo kort mogelijk dient te zijn is de eigen ruis /demping in de kabel ook al is die in de hirschmann kabel laag , anders gaat de versterker ook nog eens dat versterken nl en dat brengt signaal verlies met zich mee waardoor men tetrix beeld heeft of geen ontvangst .

.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet aan het AOP werken, het was de bedoeling om vanuit de AOP met Koka799 naar de meterkast te gaan.

 

Als ik het goed begrijp moet de versterker dus zo kort mogelijk aan het AOP ...

 

Wat is dan wijsheid, eventueel zou ik TV1 met 3mtr Koka799 ook naar het AOP brengen. Maar de vraag is hoe dan verder, met een splitter met 2 of 3 uitgangen?

 

- Splitter met 2 uitgangen op AOP met op uitgang A: TV1 (3mtr Koka799) en op uitgang: B een Hirschmann GHV 41 die dan naar de meterkant gaat voor het modum en de andere TV's

 

- Splitter met 3 uitgangen op AOP met op uitgang A: TV1 (3mtr Koka799), op uitgang B: het modem en op uitgang: C een Hirschmann GHV 41 voor de de andere TV's

 

Modem heb ik echter liever in de meterkast maar heb geen idee wat wel of niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je storingen en uitval wil hebben van zowel internet als CAI signaal naar de tv's toe plaats je het voor het plaatje in de meterkast.

 

Wijsheid is zowel voor internet modem en je cai signaal het echt zo kort mogelijk te houden , het wordt ander een duur geintje als alsnog een ziggo/upc monteur moet komen om het alsnog zo te doen .

Het antenne overname punt daar komt al het signaal binnen en daar moet het dus echt via de versterker verdeeld gaan worden , eigen risico als je toch alles in de meterkast wil verwerken

 

MIjn advies loop een goede satboer binnen die ook in kabel versterkers doet enz. , die hebben meestal ook een ziggo dealerschap en een hirschman dealerschap certificaat  en hebben ook aansluit schema's met diverse opties op paper staan om je precies te laten zien hoe het zit .

Het is jammer dat ik nu niet meer bij een satboer werk anders had ik nog de beschikking over die schema's en had ik er 1 kunnen plaatsen hier .

Je hebt nl een doorlus systeem en een uitgebreid systeem waar elke aansluitpunt een aparte kabel krijgt , en ook daar zijn nog diverse opties in als het gaat om splitsen .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...