Ga naar inhoud


Vu Ultimo - CCcam 2.30 en Ziggo


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Er een hele tijd uitgeweest dus ff wat zaken gemist kennelijk. En met zoeken kom ik er ook niet uit.

Wat is er loos:

 

Werkende Vu Ultimo met VTI en met Ccam 2.30 en een oude ziggo kaart (@home staat erop).

Werkt geheel naar tevredenheid al een hele poos. Nu heb ik van Ziggo een nieuwe kaart mogen ontvangen en daarmee begint mijn uitdaging.

 

In alle standaard ontvangers en CI module's werkt deze perfect. Behalve in mijn hoofdontvanger de Vu Ultimo.

Wie helpt me op weg zodat ik dit irritante probleem kan oplossen. Ik verwacht een config dingetje, maar weet niet welke parameter.

De softcam lijkt niet te werken maar zodra ik een kaartswap doe met een draaiende ontvanger heb ik afhankelijk van de kaart wel of geen beeld.

 

Groet,

Max

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overstappen op OScam is wellicht een optie. De nieuwe Ziggokaarten hebben CAID 0606 en geen 0602/0604. Wellicht dat CCcam 2.3.0 deze gewoon niet herkent..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor kaart met welke CAID had je,  en wat voor kaart (welke caid) heb je gekregen?  Als we dat weten kunnen we advies geven.  

 

En wat is de reden dat je een nieuwe kaart hebt ontvangen als ik vragen mag. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb verschillende oude kaarten, met zowel 602 als 604.

Ik ga de tip van Tonskidutch eerst eens proberen door naar CCcam 2.32 te "upgraden".

 

Oscam heb ik in het verleden weinig succes gehad om goed werkend te krijgen. Zeker omdat CCcam altijd prima heeft voldaan heb ik er niet veel meer tijd kunnen steken ook door andere prio's. Toch nog eens zien hoever we komen. mocht de 1e optie falen. Een goede recente HOWTO op VTI zou me op weg moeten helpen

 

Het CAID van deze nieuwe kaart had ik nog niet naar gekeken, maar had wel een vermoeden dat die afwijkend zou zijn van de rest wat hier draaid/ligt.

Dat zal ik binnenkort eens bekijken.

aangepast door Max Power
typefout

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de Ultimo voor ik ging verhuizen op Oscam geporteerd en dat leek, wegens gebrek aan oefening destijds, ook niet vlekkeloos te gaan.

Ik had een auprovid gebruikt uit een oudere config in een bericht over oscam en ziggo. Dat was de fout destijds. En op dergelijke fouten kunnen vele leden je heel snel attent maken.

Ik gebruik al 3 jaar geen softcam meer dus heb ik ook geen courant ziggo configje liggen voor Oscam alleen nog FTA.

p.s. overstappen van CCcam naar oscam kun je prima voorbereiden

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upgraden naar CCcam 2.3.2 zal weinig uitmaken.   CCcam kan met elke irdeto kaart overweg mits correct ingesteld. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nouja een kleine " update"  dan, we zijn er nog niet aan toe gekomen. Iets te veel andere prio's. Maar het staat zeker op de to-do-lijst

Zeker met het mooie weer van afgelopen week komt er vanalles tussen. Zoals woensdag een mooie ronde naar die "vallei" achter "de observant"😀

Neem aan Tonskidutch dat je weet wat/waar ik bedoel....

aangepast door Max Power

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...