Ga naar inhoud


Schotel op balcon/terras.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Een mooie foto reynaertdevos.
Tja, je kunt zo tijdens de sun outage prachtig zien waar je schotel precies vrij zicht heeft op de satelliet. Hij zou dus nog wat verder naar achteren kunnen tot tegen de muur zodat hij wat minder in de weg staat op het balkon.

Als je een schotel ondersteboven monteert, dan kan dat in principe met een horizontaal geplaatste mast. Dan kun je de elevatie instelling van de schotel gewoon gebruiken.
Je zou daarvoor een  hoekmuurbeugel voor kunnen gebruiken die je op een betontegel bevestigd van 60x60cm. De hoekmuurbeugel mag zo klein mogelijk zijn om de schotel zo laag mogelijk te houden, bijv. een hoekmuurbeugel van 15, 20 of 25cm, zie bijlage. Die bevestig je met vier pluggen midden op die tegel.
Is de schotel vrij groot van afmeting, dan kun je eventueel twee betontegels op elkaar lijmen met tegellijm.
 

post-60869-0-94712900-1444480952.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Estetische waarde van het gebouw? Ik zie dat diverse bewoners het balkon hebben dichtgebouwd, die zullen ook niet allemaal hetzelfde zijn, zo zie ik ook een zonnescherm hangen, en zelfs volgens mij een airco op het balkon gemonteerd, dat mag dan zeker allemaal wel, zo zullen ook wel alle voordeuren niet uniform zijn. Maar ja als er "bellota" tussen zit, moet je eens kijken of hij alles conform de algemene voorwaarden heeft. Zou niet gaan klagen, maar even op de jaarlijkse communidad vergadering vragen of er bezwaren zijn van de andere bewoners.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere mogelijkheden indien noodzakelijk (wacht ook even het gepaste moment af):

 

-- vragen of anderen ook een schotel willen zodat er een GSO opgezet kan worden. Of zeggen dat je er een andere lnb in kunt ztten met meer uitgangen, voor andere belangstellenden.
Nodig ze eventueel uit om bij jou te komen kijken wat ze allemaal kunnen zien. Zoek liefst voor die vergadering al medestanders.

 

--- dreigen met een procedure wetend dat je het Europese Hof in Luxemburg aan je zijde hebt (zorg eventueel tijdig voor een rechtsbijstandsverzekering die in Spanje geldt)

 

Lees ter voorbereiding van die vergadering even dit door: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0351:FIN:NL:PDF

Mochten je mede-eigenaren vooral Spanjaarden zijn dan kun je ze dezelfde tekst in het Spaans laten lezen: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0351:FIN:ES:PDF

Wil je het in een andere taal? Vervang dan op het einde te tweeletterigge taalcode voor :PDF

 

Succes. En geef hier even de afloop door.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, is zo'n opstelling ook te realiseren met een "draaibare schotel" en moet de onderbouw dan worden aangepast? De windbelasting verminderd natuurlijk aanmerkelijk!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FalconerThe

Kijk eens naar de foto in bericht 15. Die schotel ligt in Alanya een stuk platter dan in bijv. Nederland en ook daar hoeft je geen gaatje in de schotel te boren om het water weg te laten lopen.
In Nederland komt de schotel 36 graden schuin te liggen t.o.v. de vloer. Daar blijft echt geen water in staan.

Voor een vogelbadje moet die precies horizontaal liggen.
 

post-60869-0-09410100-1444743850_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer Sprietje, en nu maar eens kijken waar ik meer info kan vinden om een basis opstelling voor de ontvangst van Astra 2, 28.2E  t/m Thor 0.8W  te realiseren. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere mogelijkheden indien noodzakelijk (wacht ook even het gepaste moment af):

 

-- vragen of anderen ook een schotel willen zodat er een GSO opgezet kan worden. Of zeggen dat je er een andere lnb in kunt ztten met meer uitgangen, voor andere belangstellenden.

Nodig ze eventueel uit om bij jou te komen kijken wat ze allemaal kunnen zien. Zoek liefst voor die vergadering al medestanders.

 

--- dreigen met een procedure wetend dat je het Europese Hof in Luxemburg aan je zijde hebt (zorg eventueel tijdig voor een rechtsbijstandsverzekering die in Spanje geldt)

 

Lees ter voorbereiding van die vergadering even dit door: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0351:FIN:NL:PDF

Mochten je mede-eigenaren vooral Spanjaarden zijn dan kun je ze dezelfde tekst in het Spaans laten lezen: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0351:FIN:ES:PDF

Wil je het in een andere taal? Vervang dan op het einde te tweeletterigge taalcode voor :PDF

 

Succes. En geef hier even de afloop door.

Beste Prawo,

Bedankt voor de info, maar deze had ik al uitvoerig aangebracht naar de syndicus toe. Er werd me geantwoord dat zij mij niet verbieden staan om sat-ontvangst te hebben, maar niet op de gevel van het balkon. Op het dak mag wel. Inmiddels heb ik hen daarop de vraag gesteld of zij mij kunnen garanderen dat ik binnenkort niet zal aangemaand worden om de kabels op de gevels te verwijderen en of mijn kabel niet zal worden beschadigd door vandalen. Tot op heden heb ik geen antwoord ontvangen.

De beste oplossing om alle verdere moeilijkheden te vermijden, lijkt mij dan een schotel op het terras, die vanop de straat niet zichtbaar is.

Een andere oplossing zou zijn om het terras dicht te maken, en de schotel op zijn plaats te laten. Over hetgeen er dan binnen aan de muur hangt, valt er weinig te discussiëren, vind ik. Als mijn modern kunstwerk nu toevallig erg op een sat-schotel lijkt... :)

Maar deze oplossing vind ik niet goed, aangezien ik niet geïnteresseerd ben in een afgesloten balkon.

We zien wel wat het wordt...

Groeten

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje,

 

Bedankt voor de nuttige info en de goede ideeën !

Wat de sun outage betreft, moet ik zeggen dat ik momenteel niet in Spanje ben. Ik vertrek slechts in november.

Dus die sun outage had ik nooit kunnen halen, hoe spijtig ook.

Het enige wat ik nog niet goed snap, is de plaatsing van de LNB met de dubbele kop. Ik neem aan dat Astra 3 (zwakste signaal, want footprint slechts tot Valencia) in de houder geplaatst wordt en uitgericht. De Astra1 moet er dan links of rechts naast komen, maar niet perfect horizontaal (horizontaal is hier niet het juiste woord, maar wel als de schotel normaal zou geplaatst zijn) naast die van A3... Hoe moeilijk...

Heb jij er en idee van hoe het juist moet (alles staat op z'n kop)...

 

Groeten

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Coliseo

In Albir moet de duo-lnb 19 graden schuin staan. Het maakt geen verschil uit of de schotel nu normaal of omgekeerd gemonteerd is.
Volgens mij staat die veel schuiner dan 19 graden als ik je fotos bekijk.
Als je de schotel omdraait, dat moet de A1 en A3 zitten volgens de bijlage.
Dat is precies andersom als dan dat je de schotel normaal monteert maar dat is geen probleem. Je stelt dan de diseqc in op Astra 23,5 is A of 1 en Astra 19,2 is B of 2. Zou dat niet mogelijk zijn op de ontvanger omdat je een ontvanger met een handicap hebt van CanalDigitaal (een Philips of oude Pace), dan moet je de lnb ondersteboven monteren met een plastic zakje over de aansluitingen zodat er geen water in de F-connectos kan lopen.
 

post-60869-0-69852800-1444856360.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...