Ga naar inhoud


Geen geluid op sommige regionale zenders van Canal Digitaal


paardengek

Aanbevolen berichten

Op de computer met daarin een Terratec Cinergy S2 PCI HD CI kaart met canaldigitaal CI er in heb ik ook geen geluid op deze zenders. DVBviewer als programma.

 

Wie weet houden ze de Nederlanders in het buitenland wel goed op de hoogte en is het een regionale (op Nederlandse bodem) storing. :/

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Beste Gelders

Je kunt nu wel zeggen dat er een storing is op de regionalen maar waarom heb ik dan binnen 1 sec. nadat ik de zender op zet beeld en geluid?

Tja, waarschijnlijk dan het voordeel van de CanaalDigitaal gecertificeerde ontvanger, de Inverto Scena 5M.
Als er werkelijk een storing zou zijn dan waren er vast wel al meerdere mensen met klachten op het CanalDigitaal forum geweest en tot nu toe niemand.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes getest met de M7-801 >>> géén probleem....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gelders

Je kunt nu wel zeggen dat er een storing is op de regionalen maar waarom heb ik dan binnen 1 sec. nadat ik de zender op zet beeld en geluid?

Tja, waarschijnlijk dan het voordeel van de CanaalDigitaal gecertificeerde ontvanger, de Inverto Scena 5M.

 

simpel toch, als er meerdere meldingen zijn met dezelfde klacht zit er ergens iets niet goed en dat het dan aan de tuner ligt lijkt me sterk, dus ligt het aan de uitgifte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk Marc-Sim. Geen storing dus maar wel mensen met een ontvanger die niet goed werkt.
 

Waren er ook niet veel klachten toen Duitsland volledig over ging op HD? Toen waren er bosjes mensen waarvan de ontvanger ook niet met de scherpe eisen om konden gaan en dat terwijl er volledig binnen de normen werd uitgezonden.

 

Lees hier maar eens: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/8921/Problemen_bij_ontvangst_nieuwe_Duitse_HD_kanalen.html

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk Marc-Sim. Geen storing dus maar wel mensen met een ontvanger die niet goed werkt.

 

Waren er ook niet veel klachten toen Duitsland volledig over ging op HD? Toen waren er bosjes mensen waarvan de ontvanger ook niet met de scherpe eisen om konden gaan en dat terwijl er volledig binnen de normen werd uitgezonden.

zaten er toen ook niet klachten bij van mensen die niet eens wisten dat ze of een sd of een hd tuner bezaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (gecertificeerde) Sony Bravia + witte CI module geeft na +/- 10 seconden geluid, ZONDER module heb ik geluid na +/- 4 seconden - Bij FTA zenders heeft die CI dus ook iets van doen ! - Alle overige zenders geven "instant" beeld én geluid.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus m.a.w dit kan wel eens het einde beteken van veel sat boxen als dit goed meer word opgepakt met een software update van de maker

Dat zou kunnen maar als ze dat zouden doen dan kunnen ze ook een masale opzegging verwachten omdat niemand op een dichtgetimmerde box zit te wachten.

Voor de mensen die geen mogelijkheid hebben om naar de kabel over te stappen is het dan helemaal pech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje:

 

Nogmaals deze storing is bekent bij canal digitaal.

Maar vond het al vreemd dat er geen meer klachten waren. Zoals het lijkt komt deze storing voor bij vrijwel alle linux ontvangers.

Maar er zullen ontgetwijfeld meer ontvangers zijn waar het geluid niet aanwezig is.

 

Ik ga er vanuit een kleine tekort koming van de geluidsinstelling op de transponder 11914, aangezien de storing is opgetreden nadat er een kleine wijziging heeft plaats gevonden op die transponder. Dat een aantal gecertificeerde apparaten er geen last van hebben is volgens mij een geluk

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op TF 7700HSCI, met Aston module, wel geluid.

Deze ontvanger is niet gecertificeerd.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...