Ga naar inhoud


Geen geluid op sommige regionale zenders van Canal Digitaal


paardengek

Aanbevolen berichten

Ik heb geluid op alle zenders (dreambox met cccam)

 

Gezien de verschillende resultaten ga ik er vanuit dat de informatie in de DVB stream is gewijzigd of misschien zit er een foutje in 1 van de tabellen.  Dan krijg je inderdaad rare dingen.

 

Krijg je ervan als CD zich niet aan standaard normen houd..

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Inderdaad nu wel weer geluid. Probleem weer opgelost. Lag dus wel duidelijk aan de transponder 11914 van canal digitaal.

Wat hoe is anders te verklaren:

 

Geluid op die bewuste regionale zenders, en dan plotseling geen geluid, zonder dat je iets hebt veranderd aan de ontvanger.

En dan plotseling weer geluid op die 4 zenders, zonder dat je iets aan de ontvanger veranderd hebt.

 

Alleen een aantal ontvangers van canal digitaal hebben er geen last van gehad.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

....is het een regionale (op Nederlandse bodem) storing.

Dan zou jij, Catw, er daar in Friesland toch ook op de hoogte moeten zijn ;-)

 

Overigens hier nu geen enkel probleem bij de regionalen.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad nu wel weer geluid. Probleem weer opgelost. Lag dus wel duidelijk aan de transponder 11914 van canal digitaal.

Wat hoe is anders te verklaren:

 

Geluid op die bewuste regionale zenders, en dan plotseling geen geluid, zonder dat je iets hebt veranderd aan de ontvanger.

En dan plotseling weer geluid op die 4 zenders, zonder dat je iets aan de ontvanger veranderd hebt.

 

Alleen een aantal ontvangers van canal digitaal hebben er geen last van gehad.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Klopt, als CanalDigitaal de FTA zenders al niet meer goed doorgeeft is de storing niet toe te schrijven aan een (FTA) decoder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel of het aan de transponder heeft gelegen, hoe verklaar je dan dat ik geen geluidsuitval had, ook niet op de fta regionalen en ook de CD ontvangers hadden geen probleem.

 

Je vraag stuur ik door naar CanalDigitaal.

Die maken het onmogelijke nog waar. :P

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou jij, Catw, er daar in Friesland toch ook op de hoogte moeten zijn ;-)

 

Overigens hier nu geen enkel probleem bij de regionalen.

Zou kunnen maar ja dat weet ik niet meer, had even terug gelezen of kijk naar berichtje #2 dan zie je dat ook in mijn huis op de vette klei geen geluid was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag stuur ik door naar CanalDigitaal.

Die maken het onmogelijke nog waar. :P

Zou toch best kunnen dat sommige ontvangers problemen hebben met de software die ze moeten ondersteunen. is toch niet moeilijk om te begrijpen, aangezien sommige ontvangers geen problemen hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou toch best kunnen dat sommige ontvangers problemen hebben met de software die ze moeten ondersteunen. is toch niet moeilijk om te begrijpen, aangezien sommige ontvangers geen problemen hadden.

Geen idee wat de oorzaak is, maar hoe dan ook wil je alleen maar die vier fta zenders ontvangen, dan ben je toch niet afhankelijk van canal digitaal ontvangers ??

Ik denk toch iets aan de hand is geweest met de audiopid. In de linux ontvangers is dat op een bepaalde manier uit te lezen en eventueel te veranderen. Maar bij de canal digitaal ontvangers niet, dat is gesloten firmware en het zou zo maar eens kunnen dat daar meerdere audiopids in is verwerkt.

 

Stel je nou voor je hebt een radio, en je ontvangt steeds een bepaalde zender, die gratis is. En plotseling heb je wel ontvangst ,maar geen geluid. En heel toevallig werkt het bij je broer of buurman ook niet. En je komt bij een kennis en daar werkt het ook niet. Dan zeg je toch ook, ligt aan de zender, maar niet aan de apparatuur.

 

Dus , denk toch dat canal digitaal een foutje heeft gemaakt, precies dezelfde fout als vorige week dinsdag / woensdag. En waarschijnlijk wordt die fout veroorzaakt door een kleine wijziging op de 11914 transponder. Gister is namelijk een zender op diezelfde transponder bijgekomen of enigszins iets gewijzigd. Zie de site van kingofsat maar eens.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och L1 is al dagen slecht beeld af en toe blokken af en toe ff zwart , en ligt niet aan mijn schotel opstelling hoor die is perfect .

Ik stuur niks meer van mail naar die groep heeft toch geen nut nl

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och L1 is al dagen slecht beeld af en toe blokken af en toe ff zwart , en ligt niet aan mijn schotel opstelling hoor die is perfect .

Ik stuur niks meer van mail naar die groep heeft toch geen nut nl

 

1pm

Af en toe blokken en af en toe zwart beeld is eigenlijk vrijwel altijd een ontvangst probleem. Dat kun je niet afschuiven op canal digitaal. Wat wel speelt is de verandering van QPSK naar 8PSK, waardoor het "signaal" wat zwakker is geworden en dus de schotel beter moet worden uitgericht of een grotere schotel aan moet schaffen.

 

Maar deze problematiek heeft niets te maken met het onderwerp, waarmee ik dit topic met begonnen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook probleem opgeheven op solo2, dit is geen toeval dus meer, gebeurde vorige week ook al en ook wel met meerdere zenders op andere dagen , zo geen beeld meer en een tijd later wel weer beeld, gerommel aan de kant van cd...

Zo is het.

Hier geluid ook terug. Niks Linux probleem. CD probleem! 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe blokken en af en toe zwart beeld is eigenlijk vrijwel altijd een ontvangst probleem. Dat kun je niet afschuiven op canal digitaal. Wat wel speelt is de verandering van QPSK naar 8PSK, waardoor het "signaal" wat zwakker is geworden en dus de schotel beter moet worden uitgericht of een grotere schotel aan moet schaffen.

 

Maar deze problematiek heeft niets te maken met het onderwerp, waarmee ik dit topic met begonnen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Dat is weer typisch een sat4all antwoordt ik heb hier 5200 kanalen geen eentje heeft dit alleen L1 maar goed inderdaad meester ik zal luisteren !!!!

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn VU+ duo2 Hades heb ik ontvangst 93 % en alles perfekt.Dit in Vlaanderen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...