Ga naar inhoud


Geen geluid op sommige regionale zenders van Canal Digitaal


paardengek

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik zit me even af te vragen wat de oorzaak kan zijn dat op mijn VU+ solo een aantal regionale zenders wel beeld geven maar helemaal geen geluid.

Het betreft: omrop Fryslan, TV oost, TV drenthe,TV noord.

De zenderlijst, die ik geplaatst heb, daar werkte het geluid van deze zenders in eerste instantie wel op. Maar vorige week dinsdag 12 mei was het geluid plotseling verdwenen, en plotseling op woensdag 13 mei wel weer gewoon geluid.

 

Vanaf gistermiddag is het geluid weer verdwenen ???

Uiteraard de site van canal digitaal gecheck'd op storing, maar deze storing is niet bekend volgens hun site.

 

 

Maar het betreft niet alleen de VU+ solo van mij, maar ook is hetzelfde aan de hand bij de VU+ solo's van mijn ouders ( hebben er twee ) en ook bij mijn broer ( VU+ duo ). Aangezien het voorkomt bij meerdere installaties kunnen we vanuit gaan dat de hardware ( installatie plus de bekabeling ) correct is.

Aangezien ik verder helemaal niets lees dat anderen het ook hebben, denk ik, misschien ligt de oorzaak in de zenderlijst.

Dus de zenderlijst gecontroleerd op de audio pit, en voor omrop fryslan staat dat goed ( 86 , gecontroleerd via de site kingofsat ). Oké vanochtend de fastscan verwijderd van canal digitaal en weer opnieuw de fastscan ingelezen. Echter geen resultaat. Ook geprobeerd handmatig de transponder te scannen, geen resultaat.

Het lijkt alsof de audio pid niet correct is. Verder is wel te zien dat er gister op de transponder 11914 wel enkele wijzingen zijn aangebracht ( site kingofsat ).

 

Ik zal zo meteen nog een complete sateliet scan proberen...... Verwacht dat het geen resultaat oplevert

 

P.S. na het scannen van de sateliet astra 23,5, met als ingave verwijder alle zenders, geeft ook geen resultaat............

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hier even gekeken op mijn ET9X00 en daar ook geen geluid op de zenders die jij aangeeft dus troost je het zal niet aan de VU receivers liggen.

Zal straks, boven, nog even op de ET5X00 kijken maar ik verwacht daat dus hetzelfde.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep gisteravond ook tegen dit probleem aan. Via meldingen op twitter begreep ik dat het om een storing gaat. Het goede nieuws: er is dus niets mis met je apparatuur! :-)

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren staat dit euvel vermeld bij Teletekst RTVNoord. 

De geluidsstoring gaat vandaag dus de tweede dag in, en de oorzaak lijkt bij CD te liggen.

 

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=149189

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep gisteravond ook tegen dit probleem aan. Via meldingen op twitter begreep ik dat het om een storing gaat. Het goede nieuws: er is dus niets mis met je apparatuur! :-)

Daar heb je helemaal gelijk in. :D :D

 

Maar vind het wel vreemd, dat:

 

1)  Canal digitaal niets meldt bij hen op site onder de noemer storing.

2)  Dat er eigenlijk niets te lezen valt op internet, dat er meer canal digitaal klanten er last van hebben. Normaal gesproken, zodra dat iets niet goed werkt, zijn er altijd mensen die gaan klagen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon geluid op alle regionale zenders.

????

 

Net de stoute schoenen aangetrokken en canal digitaal gebeld. Bij canal digitaal is deze storing wel bekend, en ook is bekent dat er vorige week ook deze storing voorkwam.

Ik heb bij de canal digitaal telefoniste aangedrongen deze storing te melden op de site van canal digitaal.

 

Nog net ge checked, nog steeds geen geluid.....

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt waar, ik heb gewoon geluid maar gebruik wel een CanalDigitaal CI-module. Misschien dat die geen problemen heeft.

Er staat ook geen storingsmelding op het CanalDigitaal forum dus ik denk dat er helemaal geen storing is.

En toch is het wel bekend bij canal digitaal, getuige het telefoontje wat ik gepleegd heb naar hen. En ook die telefoniste wist ook te vertellen dat het vorige week ook al even speelde.

Nu even denken, met canal digitaal module wel geluid....  Dus zit het probleem in het decoderen schijnbaar...

Maar dat kan niet omdat omrop fryslan, tv oost, tv drenthe en tv noord fta is.

 

Erg vreemd.....................................

 

@ Sprietje, trek die CI module er eens uit en controleer dan weer.

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@paardengek, je hebt gelijk op deze zenders geen geluid, dat cd dit niet wil vermelden zegt weer genoeg, gebeurt volgens mij veel vaker en dan niks melden dan komen er ook veel minder klachten binnen want, als je niet toevallig deze zenders bekijkt heb je ook niks te klagen...dus storing zal binnenkort wel weer opgelost zijn maar blijft telkens vervelend

 

 

vu+ solo2

aangepast door Gelders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met m'n Sony Bravia + witte CI module op die (3) genoemde zenders krijg ik geluid maar pas NA +/- 10 seconden !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt waar, ik heb gewoon geluid maar gebruik wel een CanalDigitaal CI-module. Misschien dat die geen problemen heeft.

Er staat ook geen storingsmelding op het CanalDigitaal forum dus ik denk dat er helemaal geen storing is.

Jij hebt ook bijna altijd geluk he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...