Ga naar inhoud


nederlandse zenders in belgie


tijgerken

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik nog eens een dvb-T scan gedaan op de tv. Tot mijn verbazing heb ik nu npo 1 2 en 3 alsook RTV utrecht. Kwam dit door de omstandigheden van het weer of hebben ze nu ergens in belgie een mast staan die deze zenders doorsturen. Ik woon in Ieper, dus bijna tegen de franse grens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kunnen conditie's zijn, als dit digitaal kan, want bij goede conditie's, heb ik met een 2m/70cm antenne op 2 meter met 12 watt, nogal ver geraakt in Nederland. Nederlandse radio amateurs begrepen niet, dat er een Belg zich aanmeldde. Afstand zo'n ruim geschat 200 Km.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze site staan alle uitzendmasten, kanalen en frequenties voor DVB-T in Nederland

http://dvbt4all.nl/digitenne/kanalen-en-zenders/

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, vroeger stond er zo eentje op ons ouderlijk huis, op vrijdagavond keken we dan naar Avro's Topop met Ad Visser. Ook konden we de , voor België, boksmatch van de eeuw tussen Coopman en Mohamed Ali, via een NL zender bekijken.  De NL zenders waren hier vroeger heel populair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golven kunnen ver dragen, destijds met onze lokale radio (Fm 100 Watt) kregen we op een goede dag een brief van diep in Rusland, van een man die als hobby buitenlandse radio's probeerde te ontvangen met zijn antenne.

Die beweerde dat hij onze radio ginder enkele dagen had ontvangen en vroeg achter een sticker.

Sticker opgestuurd, enkele weken later zit er weer een brief van hem in de bus, deze keer een audio cassette met een opname van een programma, veel ruis en wegzakken van het geluid maar toch herkenbaar dat het van ons kwam.  

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, vroeger stond er zo eentje op ons ouderlijk huis, op vrijdagavond keken we dan naar Avro's Topop met Ad Visser. Ook konden we de , voor België, boksmatch van de eeuw tussen Coopman en Mohamed Ali, via een NL zender bekijken.  De NL zenders waren hier vroeger heel populair.

Dat waren nogal eens tijden... de lottoshows van Willem Ruis, Honeymoonquiz, revues van Van Duin...

Link naar reactie
Delen op andere sites

had deze week gedurende een paar uur veel (80-tal) DAB zenders, oa Duitse met een sprietantenne wel op de eerste verdieping, maar tegen de middag was het over en uit. Denk dus dat er kortstondig optimale condities waren.

@tijgerken, welke binnenantene gebruik je en hoe hoog staat ze?

En Nederlandse programma's zijn nog altijd populair, spijtig dat ze ons als vreemdelingen van een andere regio beschouwen met alle beperkingen vandien.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...