Ga naar inhoud


Telfort Tv + Internet - heb ik bij de TV een 'kastje' nodig?


Aanbevolen berichten

Binnenkort verhuizen wij en dan abonneer ik mij waarschijnlijk op Telfort TV en Internet.

 

Bij het TV meubel heb ik maar beperkte ruimte om apparatuur in een vak te plaatsen.

Als ik daar de besturingsunit van mijn HCS set plaats is het val bezet.

Mijn vraag is, wordt t.b.v. de TV een apart kastje meegeleverd die bij de TV moet worden geplaatst of wordt alleen de coaxkabel vanuit de router in de meterkast op de TV aangesloten?

In eerste instantie gaan wij geen TV programma's opnemen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je krijgt blijkbaar deze doos erbij:

Om gebruik te kunnen maken van Interactieve TV heb je een Interactieve TV-ontvanger nodig. Deze wordt standaard meegeleverd bij alle pakketten met Interactieve TV. De Interactieve TV-ontvanger moet met een internetkabel (UTP) worden aangesloten op het modem. Bij Telfort Interactieve TV ontvang je gratis deze digitale tv-ontvanger (ter waarde van € 199,-) in bruikleen

 

InteractieveTVontvanger_visual_07102014.

Kenmerken:

  • Start snel op
  • Zeer compact
  • Geruisloos
  • Elektronische programmagids
  • Krachtige processor voor optimale beeldweergave en snelle respons

Als je Interactieve TV wilt kijken op meerdere tv's heb je voor elke tv een Interactieve TV-ontvanger nodig. Deze kun je in de volgende stap (bij 'nu bestellen') eenvoudig bijbestellen. De tv-ontvanger(s) worden gratis bij je thuisbezorgd.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zag het ook inmiddels op de site van Telfort maar ook dat zij er 5 types kunnen leveren welke echter allemaal beschaafde afmetingen hebben.

Zo te beoordelen past de Telfort ontvanger nog naast de besturingsunit van mijn Sony DAV-IS10.

 

Iedereen bedankt voor de geleverde bijdrage.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Jürgen,

 

Bij On-line krijg je dit kastje voor interactieve tv, het is nog kleiner dan een cd (zie foto)

 

Bovendien krijg je €12,95 korting op je satelliet-abonnement, bij een alles in 1 abonnement van 36 euro.

 

 

post-36388-0-64366700-1438011753_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet helemaal waarom ik korting (€ 12,95 p/m???) op mijn satelliet abo zou krijgen terwijl wij het over een kabel abo hebben.

 

Verder zie ik op de afgebeelde ontvanger de letter-cijfer combinatie M7 staan en ik hoop toch niet dat het om DE M7 gaat maar ik vrees van wel.

Alleen al om die reden zou ik al geen kabel TV bij hen afnemen.

 

Heb jij bij ON-line zelf een abo lopen en zo ja, hoe bevalt dat dan?

 

NB.

Ik denk dat ik het snap.

Ik heb nu een Basis HD pakket van CD en betaal daarvoor € 12,95 p/m.

Als ik nu een kabel abo bij On-line bestel betaal ik maar € 5,= p/m voor het huidige Basis HD pakket en dat over het hele jaar, correct?

Zo ja, dan wordt het wel interssant want ik wil mijn Basis HD pakket handhaven omdat ik in Spanje overwinter.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige maand overgestapt van Telfort naar On-line,  tja, je vraagt me, hoe bevalt dat.

 

Nou, het wifi modem van On-line geeft een sterker wifi signaal dan het Telfort modem, ik kan nu zonder wifi-repeater in de tuin tv kijken en internetten.

 

Mijn eigen telefoonnummer werkt nu (na 3 weken) goed. Maar ik bel er nooit mee, maar moest ik nemen in dat alles in 1 pakket om die korting te krijgen.

 

Internet snelheid is vergelijkbaar met die van Telfort, de upload is zelfs meer, ik bel met een Philips VOIP855 met skype en ik merk dat de verbinding helderder is.....

 

On-line moest mijn oude Telfort abonnement opzeggen, maar is dat -vergeten- ze hadden alleen de telefoon-lijn-nummer opgezegd, daarom moest ik bij Telfort nog een maand langer betalen......

 

Niks géén support gehad , ik moest zelf ontdekken dat op het tweede aderpaar van de telefoonkabel hun internetsignaal zat, op de eerste zit nu nog 2 dagen Telfort internet!

 

Interactieve tv geeft toch wel een mooi beeld, maar de resolutie is minder, ook veel zenders, zappen gaat echt wel snel. En mogelijkheid om draadloos op je smartphone / tablet te kijken.

 

Dus samenvattend toch wel tevreden ermee, ik betaalde bij Telfort (Int+Bel€24,-) en CDS (basis+2ekrt€21,40) samen €45,40 en nu bij On-line alles in 1 betaal ik €36,- + €21,40 - €12,95 = totaal €43,45

 

Voor minder geld meer, en tevreden..........    Ik vind dat wat je ook kiest, het zijn allemaal..............

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die kassies voor IPTV zijn miniem en je kunt er ook weinig aan aanpassen (eigenlijk niets dus :grin: )

ik wilde het aangepast en niet te  dramatisch brengen

want die kassies werken hartstikke goed

heb zelf de arris van KPN (zit wellicht precies hetzelfe in als de telfort sigarendoos

 

aansluiten, opstarten en misschien frimware actualiseren

verder nooit geen problemen meer

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, klinkt niet eens zo gek.

Waarschijnlijk zal het bij mij allemaal wat gemakkelijker gaan want ik heb nog geen kabel abo dus hoef ik ook niet over te stappen en ik neem ook de optie Bellen niet erbij.

 

Dus voor € 44,50 zijnde € 34,50 (Internet + TV Start) + € 5,00 (2e TV aansluiting) + 5,00 (CD Basis pakket) heb ik thuis Internet en TV en in Spanje HD TV, op zich een acceptabele prijs.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt helemaal!

 

Je hebt bijna alle vormen van tv in huis, via internet (IPtv), via satelliet en via de ether (digitenne) en als je geluk hebt is de kabelprovider vergeten om de coax uit de centrale kast te trekken, dan heb je ook nog tv via DVB-C.

 

Die tweede tv aansluiting leveren ze toch via Digitenne?  Let op daarmee, want misschien stoppen ze daar mee in 2017, maar dan moeten ze toch iets anders aanbieden.

 

En voor die prijs is het toch te doen?   Ik zie nu ook dat ik het eigenlijk ook zonder bellen had kunnen afsluiten, nou ja, ik zit er maar 1 jaartje aan vast, kan ik volgend jaar nog zien.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergelijken jullie nu echt abo's

all in one en die zonder telefonie, dan ben je toch achterlijk als je niet all in one neemt

van mij mag je ;)

 

Begrijp deze reactie niet helemaal.

Waarom zou ik All In One nemen als ik nooit gebruik ga maken van de optie bellen.

Eerstens gebruiken wij uitsluitend onze 2 Smartphones dus geen vaste nummers, het bellen per minuut is best duur en je zit dan ook gelijk 24 maanden aan het contract vast.

Als het mij nu na 12 maanden niet bevalt kan ik tenminste gelijk overstappen.

Het enige voordeel is dat je de eerste 12 maanden voordeliger uit bent.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Die tweede tv aansluiting leveren ze toch via Digitenne?  Let op daarmee, want misschien stoppen ze daar mee in 2017, maar dan moeten ze toch iets anders aanbieden.

 

Dit is nog wat vaag.

Er staat bij de opties dat dit afhankelijk is van de beschikbare capaciteit Internet.

Ik denk dat je met een standaard Internet abo gewoon een 2e ontvanger krijgt.

 

Bij Telfort schijn je bij 1 extra TV aansluiting, al dan niet interactief, altijd een extra ontvanger tegen betaling te krijgen.

Alleen in het geval dat je met een standaard Internet abo het maximale aantal interactieve ontvangers hebt bereikt moet je overstappen naar Digitenne.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind dat wel interessant of ik met een router (met wifi en LTE) dus de "hotspot" par exelance gratis niet ook mijn smartphones kan gebruiken

ik heb nog nooit in tha house moeten betalen voor mijn phone verbinding

 

vastnet of mobiel is een pot nat in dat all-in-one en goedkoper dan je smartphone abo

zelfs skype video of audio verbindingen kosten helemaal niets extra

 

ik begrijp die smart mobieltjes zelve enkel zo goedkoop zijn omdat er een knevelcontract met de mobieltelefoon provider aan vast zit

maar goedkoop is dat kut rot ding echt niet en goedkoop is uw mobiel abo al helemaal niet...

 

wat kost de iPhone 6 met abo

wat kost de samsung met abo

 

ik geloof dat jullie allemaal een speeldingetje willen ondanks wat het kost

en dan gaan jullie plots heel kritisch kijken naar wat all in one kost voor telefonie

maar jullie kijken dus niet

telefonie kost niets in dat all in one abonnement, althans niets wat opvalt op uw maandelijkse afrekening

 

 

 

post-30989-0-46179400-1438027921_thumb.png

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...