Ga naar inhoud


Mijn rebox 2200HD pvr is naar mijn mening gebricked. Hulp gevraagd!


AKaya68
Ga naar oplossing Opgelost door Audioniek,

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft geprobeerd, de inhoud van een stick te bekijken, door deze aan te sluiten op de achterkant van onze Rebox. Kort hierna heeft hij dus gemerkt dat er iets niet klopte aangezien, de software op de Rebox snel iets had geladen. Er kwam volgens zijn omschrijving een loading screen op beeld, waarna het rood werd en het apparaat uitviel.

Ik heb op google gezocht naar een oplossing maar kwam er niet uit, want ik heb geen kennis op het gebied van digitale ontvangers. Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen met het recoveren ervan, of in ieder geval kunnen aangeven of het nog uberhaupt te redden is.

 

Het gaat hierom een Rebox 2200HD pvr.

 

Het probleem in het kort: Er kwam een loading screen op beeld, nadat mijn vader een stick op de achterkant had aangesloten, waarna deze uitviel. De rebox laat geen laad scherm of iets dergelijks zien. Het knippert tijdens het opstarten tussen rood en groen, waarna hij constant groen brand, maar er verschijnt niks op beeld.

 

Ik zou graag een tutorial of een korte uitleg willen, om onze rebox te recoveren. Ik heb een seriele kabel tot mijn beschikking, dus ik kan de ontvanger wel op mijn pc aansluiten. Alleen kan ik niet verder, omdat ik dus niet weet hoe. Alvast bedankt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je nu eens de juiste software op de stick zet en dan in de ontvanger steekt

ontvanger opzetten wat gebeurt er dan?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd dat we niets meer horen  :mellow:

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Een mogelijkheid is ook dat de Rebox wel degelijk opstart, maar het beeld naar de verkeerde poort stuurt. Controleer eerste eens of hij de afstandbediening ziet nadat het LEDje bij start constant groen is geworden. Reageert de LED op de AB, dan start de ontvanger nog compleet op en zou de voorgaande aanname wel eens kunnen kloppen.

 

Als de ontvanger met SCART of de gele Cinch is aangesloten op de TV, dan de HDMI eens proberen. Wordt nu HDMI gebruikt, SCART of de gele Cinch proberen.

 

Lukt dat allemaal niet maar reageert de ontvanger wel op de AB, een blanco USB stick nemen en hierop de laatste Rebox software voor de ontvanger zetten. Ontvanger uitschakelen door de power-plug eruit te trekken. Sluit de stick op de ontvanger aan. Druk op de voorkant de toets CH+ in en houdt deze ingedrukt. Met de andere hand de power-plug insteken zodat de ontvanger weer inschakelt. Houdt de toets op de voorkant ingedrukt totdat op de USB stick regelmatige activiteit is te zien, of totdat de LED regelmatig knippert. De ontvanger wordt nu opnieuw geflasht en is na deze operatie in maagdelijke staat.

 

Succes.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry heren, dit is de account van mijn vader, en hij is niet echt technisch gelegen, daarom hoorden jullie niks van mij. Maar ik probeer even de advies van Adioniek uit en ik stel jullie er dan van op de hoogte, nogmaals neem me niet kwalijk voor mijn absentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, jullie worden bedankt, Het advies van Audioniek en smetje heeft geholpen. Het was idd even een usb stickje erop, met het juiste firmware en dan ch^ ingedrukt houden, totdat er activiteit op het stickje word waargenomen. Hierna ong 5 minuten wachten, en dan is het weer herstelt. Mijn vader bedankt jullie van harte, jullie hebben hem echt tevreden gesteld.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor de melding, het wordt op prijs gesteld om te horen hoe het probleem is opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Mijn Rebox RE-2200HD PVR in mijn Caravan is van 2012 en heeft nooit een software update gehad.

Ik wil dat nu gaan proberen via de Firmware Upgrade Server service.

Om hem aan te sluiten op mijn computer netwerk moet ik hem demonteren uit de caravan. Kan die update uitgevoerd worden zonder dat de schotel erop is aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom.

 

Upgraden kan on line, maar nog beter is om de update op een usb stick te zette en dan te upgraden.

 

Je hoeft je ontvanger dan niet uit te bouwen.

 

Kijk eens op de rebox site.

 

http://www.rebox.tv/wp-content/uploads/2015/11/handleiding_software_update_rebox_ontvanger_v20151.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...