Ga naar inhoud


Probleem met herinstallatie WIN7 DELL laptop - Error 0xc000000e


Jürgen

Aanbevolen berichten

Mijn buurman had een probleem met zijn Dell Inspiron N5010 Windows 7 laptop en omdat hij met vakantie ging vroeg hij mij of ik hem kon helpen.

De eerste diagnose wees erop dat er nogal wat fout zat en wij besloten na de gebruikersdata veilig gesteld te hebben via F8 een Dell Recovery (Fabriekherstel) uit te voeren.

Ook dat lukte niet omdat schijnbaar de Recovery partitie niet in orde was, was trouwens onder een driveletter zichtbaar en dat is zeker niet bij een Recovery partitie gebruikelijk.

Gelukkig heb ik onmiddellijk na de aanschaf van de laptop gelijk een 2-tal Recovery DVD's aangemaakt en die installatie scheen te functioneren.

Na alle installatiestappen uitgevoerd te hebben kwam Windows 7 met zijn standaard opstartscherm en was de herinstallatie voltooid, althans dat dacht ik.

 

Toen ik de laptop voor het eerste keer opnieuw bootte kwam de onderstaande melding in beeld.

 

Status 0xc000000e welk globaal werd omschreven dat een benodigd apparaat niet toegankelijk is.

 

Nogmaals de Recovery DVD's toegepast maar zonder een beter resultaat.

Nu kan ik misschien wel een recente Acronis backup via de optie 'Nieuwe schijf' terugzetten maar dan zit waarschijnlijk dezelfde fout weer opnieuw in.

 

Ik heb wel op Internet die foutmeldingen in het Engels gevonden maar begrijp eigenlijk nog niet helemaal hoe dit op te lossen.

Iemand een idee?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet zo veel tijd op te typen, maar probeer eerst dit even  http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/startup-repair-faq#1TC=windows-7

 

 

Vanaf 3:02 ongeveer staat de juiste procedure

 

 

Opstart herstel kun je starten vanaf de installatie schijf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Dell computer is de recovery partitie gewoon zichtbaar, dus daar is niets vreemds aan.

 

Wat ik wel vreemd vind is je verhaal eerst is het de laptop van de buurman en daarna schijn je hem gekocht te hebben?

 

Of je hebt precies de zelfde laptop als de buurman gekocht en daarmee recovery DVDs aangemaakt en deze geprobeerd op de buurman zijn Dell terug te zetten wat uiteraard niet zomaar gaat werken.

 

0xc000000e Is een opstartfout door een niet goed geconfigureerde bootsector of corrupte bootsector (MBR=Master Boot Record). Dit kun je oplossen door bijv. DOS op te starten en FDISK /MBR in te tikken, of anders via de bovenstaande instruktie video van winwiz.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Dell computer is de recovery partitie gewoon zichtbaar, dus daar is niets vreemds aan.

 

Ja, maar naar mijn mening niet als drive E:/ in de Verkenner, althans ik heb dat nog nooit gezien

 

Wat ik wel vreemd vind is je verhaal eerst is het de laptop van de buurman en daarna schijn je hem gekocht te hebben?

 

Ik woon al 33 jaar tegenover mijn buurman, dan is het niet vreemd dat toen hij die laptop kocht ik voor hem onmiddellijk een Recovery DVD heb aangemaakt

 

Of je hebt precies de zelfde laptop als de buurman gekocht en daarmee recovery DVDs aangemaakt en deze geprobeerd op de buurman zijn Dell terug te zetten wat uiteraard niet zomaar gaat werken.

 

Nou, zóóó stom ben ik nu ook weer niet ;) 

 

0xc000000e Is een opstartfout door een niet goed geconfigureerde bootsector of corrupte bootsector (MBR=Master Boot Record). Dit kun je oplossen door bijv. DOS op te starten en FDISK / MBR in te tikken, of anders via de bovenstaande video van winwiz.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Recovery DVD's maar opnieuw geïnstalleerd want ik kon er in eerste instantie niets meer mee, Windows 7 is weer kaal opgestart en functioneert maar dat was eerder ook totdat ik een reboot uitvoerde.

Nu heb ik de laptop nog niet gereboot want daar ging het nu in principe fout.

Hierbij een PrintScreen van de partities op dit moment.

 

Daarbij valt me op dat de Recovery partitie op Active & Boot staat, dient dat niet de System partitie te zijn?

 

 

 

post-37183-0-06450600-1440000252_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat lijkt mij niet correct. Je zou eens kunnen kijken of je de C: partitie active&boot kan maken met de mini tool partition wizard?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...