Ga naar inhoud


Een paar vragen na installatie Vti.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Na het plaatsen van Vti 8.2.3 en Cccam 2.3.0 via de tutorial van Jürgen, waarvoor dank; zéér duidelijk, blijf ik met een aantal vragen zitten waar de kenners waarschijnlijk wel een antwoord zullen op weten...

NB. de ontvanger is aangesloten op een Triax 88 cm. schotel met Duo/Quad TVV/CD LNB en er lopen 2 coax kabels naar de ontvanger. Het signaal is OK.

Tunerconfiguratie: "Eenvoudig", Disecq A (19.2°) en Disecq B (23.5°)

 

- Multi EPG: normaal verwacht ik dan de EPG met de zenderlijst verticaal en de tijdslijn horizontaal, die krijg ik niet te pakken.

 

- Ik sukkel om een goede zenderlijst in de box te krijgen. Ik gebruik normaal de lijst van Hans maar die vind ik niet, wel oudere lijsten waarvan ik de bovenste heb ingeladen, ben de naam even kwijt, maar niet bevalt. Ik krijg deze ook niet meer verwijdert. Hoe te doen ?

 

- Ik gebruik een (actieve-) TV-Vlaanderen smartcard en wanneer ik een opname maak kan ik gelijktijdig enkel naar een ander programma van dezelfde transponder kijken; programma's van een ander transponder blijven zwart. Dit gebeurt zowel bij de kaart rechtstreeks in de cardlezer als via de CI+ (witte) module van TV-Vl. Ik meen te weten dat de TV-Vl. max. 4 streams tergelijkertijd decodeert.

 

Alvast bedankt voor alle hulp !

 

Groeten, Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede zenderlijst:

Meerdere opties. Downloaden van het internet in .ipk bestand. Dit bestand via FTP naar de root van de box kopieren. Dan lokaal bestand installeren.

2de optie: DreamEdit installeren op PC/Laptop. Zenderlijst downloaden van het internet (.zip). Uitpakken en via DreamEdit naar de box overzetten. Voordeel van de laatste optie is dat hij een "automatische reload" doet zodat je de box niet hoeft te herstarten om de lijst actief te maken.

 

Meerdere kanalen opnemen/kijken kan alleen i.c.m. een softcam. Kies hiervoor OSCam of CCcam (inclusief CCcam.prio). Een CI decodeert slechts 1 stream. Zolang als mogelijk is dus uitsluitend de softcam gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zenderlijst gebruik ik de TVV fastscanlijst wat voor mij meer dan voldoende is.

Als ik me niet vergis, kan je deze plugin bij VTI ook downloaden, bij OpenPli zit die er standaard in en wordt automatisch geupdated wanneer er een nieuwe lijst voorzien wordt.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt de EPGimport nemen van reytec

blauw

applicaties

plugins

epgimport

oke

geel groen

na herstart van de receiver, dat vraagt ie ook

kun je de plugin vinden onder applicaties

 

en de groepen kiezen die je als EPG wilt ontvangen,

dan kun nu al direkt manueel ophalen en je stelt een tijd 'sochtends vroeg in wanneer niemand de receiver gebruikt

 

dan loopt vanaf dat moment alles elke dag automatisch en je hebt 99,9% van 100 tijdens het jaar perfecte EPG data

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...