Ga naar inhoud


Formuler F4 Turbo met toegevoegde plug and play DVB-T2 tuner gebruik


WFH

Aanbevolen berichten

Beste forumdeelnemers,

Inmiddels ben ik wat aan het lezen. Hier wordt sinds september een Formuler F4 Turbo met toegevoegde plug and play DVB-T2 tuner gebruikt. Bij de aankoop in augustus met fabriekssoftware werd  de DVB-T2 tuner niet herkend. Daarna Open ATV erop en vervolgens Open PLi 7.1 met hetzelfde resultaat. Dus geen plug and play. Terug naar de verkoper. Deze bevestigde mijn ervaringen en plaatste er de eerste versie van Open PLi 7.2 RC op. Dat werkt maar ik ben met het inrichten van de ontvanger niet verder gegaan omdat er nog updates te verwachten zijn. Dus bijv. nog geen favorietenlijst. Ook enkele toetsen van de afstandsbediening werken (nog) niet, bijv. Recall. Ik kijk alleen FTA en voornamelijk DVB-T2. Soms satelliet. Daarvoor heb ik een vast opgestelde 78 cm Triax schotel antenne voor Astra 1, 2, 3 en Hot Bird waarvan de DiSiEqC volgorde gelijk is aan de Multytenne. Ik ben meer een radioluisteraar en heb dus geen abonnementen op tv ontvangst via kabel, ether of satelliet. Over ervaringen met de Formuler F4 Turbo in combinatie met Open PLi lees ik hier helaas weinig tot niets. Ik wil wel updaten en de ontvanger opnieuw inrichten maar dan moet de DVB-T2 tuner wel blijven werken. Verder wil ik de volledige programmalijst vervangen zodat er alleen FTA ontvangst in staat. Nu staan ook alle versleutelde programma's er nog in. Open PLI 7.2 van 23 december voor de Formuler F4 Turbo heb ik inmiddels uitgepakt op een USB stick staan en bestand noforce in force veranderd. Hoe zonder (herhaling van) problemen verder?

 

Mijn vorige ontvanger, Technisat Multymedia TS1 had een prima handleiding. Van de Formuler F4 Turbo en Open PLi mis ik goede handleidingen. Helaas komen we dat, ook al is er op internet veel te vinden, steeds vaker tegen. Ik heb ook nog een door de Totaal TV test geprezen Xsarius Sniper HD Combo H.265 maar daarbij bevriest bij het opstarten het beeld gedurende seconden tot minuten. Die gaat binnen de garantietermijn dus terug naar de verkoper. 

 

Groeten,

 

Wim, PA3AKK

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...