Ga naar inhoud


Openpli 7.2 Release nog niet installeren!


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Mimisiku zei:

Naar mijn mening is OpenPli gewoon veel te gefragmenteerd geraakt omdat ze zo nodig de hele wereldproductie van ontvangers willen ondersteunen

Hier zit helemaal geen probleem in.

In de meta wordt gewoon aangegeven wat de machine kan en nodig heeft en producent levert de bsp

Dit geld ook voor vti

als voorbeeld voor de ultimo4k (als ik voor jullie niet te diep er op in ga)

#@TYPE: Machine
#@NAME: Vu+ Ultimo4k
#@DESCRIPTION: Machine configuration for the Vu+ Ultimo4k

UPDATE_DIR = "ultimo4k"

MTD_KERNEL = "mmcblk0p1"

require conf/machine/include/vuxxo4k.inc

DVBMEDIASINK_CONFIG += " --with-vb9"

IMAGE_INSTALL_append += "\
        vuplus-initrd-${MACHINE} \
        enigma2-plugin-systemplugins-bluetoothsetup \
        vuplus-bluetooth-util-${MACHINE} \
        vuplus-wifi-util-${MACHINE} \
        "

EXTRA_IMAGEDEPENDS += "\
        enigma2-plugin-extensions-webkithbbtv \
"

MACHINE_FEATURES += "dvb-c blindscan-dvbc blindscan-dvbs hbbtv ctrlrc colorlcd transcoding streamproxy dvbproxy mmc bluetooth bcmwifi kodi"

CHIPSET = "bcm7444"

FORCE_REBOOT_OPTION = "reboot"

MACHINE_KERNEL_PR = "r1"

IMAGE_FSTYPES =+ "ext4"

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


PLI 7.2 draait prima hier op beide ontvangers.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vele jaren heb ik op verschillende VU+ apparaten VTI gebruikt en eigenlijk nooit problemen met deze software ondervonden.

 

Uiteraard heb ik om diverse redenen ook regelmatig OpenPLI gebruikt en daar heb ik minder goede ervaringen mee.

O.a. stond mij de houding van sommige van de op het OpenPLI forum aanwezige 'Image bakkers' mij niet aan.

Ik stelde daar o.a. eens een vraag waarom een bepaalde 5GHz USB Netwerk adapter wel in VTI werkte en niet in OpenPLI, het antwoord was dat dit verder niet interessant genoeg was, dit alleen maar als voorbeeld.

 

Op zich blijf ik nog steeds van mening dat VTI beter past bij die VU+ apparaten want VTI is immers alleen en uitsluitend voor VU+ gemaakt maar dat terzijde.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet alles een kans geven en als het jou bevalt ga je door met een Image team. Indien niet dan niet.

Omdat ik hem FTA gebruik staat er eens de laatste ViX op en dat ziet er heel erg bruikbaar uit. Even een Maandje mee werken.

Kan altijd terug naar iets wat ik ken.

Screenshot_95.png

aangepast door Tonskidutch
h

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me vaak bij OpenPli bezwaard.. Ga dat niet meet doen, compleet kansloos. Er zijn 2 opties: gebruiken en frustraties of gewoon links laten liggen.. Ik heb voor het laatste gekozen. De keuze om VU+ ontvangers te kopen had (deels) te maken met het feit dat VTi als huisfirmware prima werkt... Dat het uitsluitend op VU+ draait is uiteraard alleen maar een voordeel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de fabriekssoftware. In de hobbysfeer wordt echter VTi als "huissoftware" gepromoot vanwege de ondersteuning.... De vuplus3.0 zie ik meer als de fabriekssoftware waar niet alles mee kan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, Openpli 7.2 release is offline gehaald omdat de update van 7.1 naar 7.2 blijkbaar problemen geeft...

 

Vond m'n post even loos alarm omdat het in enkele uren leek te zijn opgelost, maar achteraf was m'n post hopelijk helpend...

 

https://forums.openpli.org/topic/72713-openpli-72-release-beschikbaar/

 

"Er is ook niks loos met de image. Getuige de vele meldingen van mensen die de image hebben geflasht, er waar het gewoon prima werkt.

 

Er is een issue met de update van 7.1 -> 7.2, en dat kan best wel aan iets in 7.1 liggen, daar wordt driftig naar gezocht. En om te voorkomen dat nog meer mensen blind de update knop in drukken is de image in zijn geheel offline gehaald."

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad niets mis met het image. Alleen het updaten van 7.1 naar 7.2 gaat iets mis door een issue op de bouwservers, waardoor het updaten verward wordt (en je een gedeeltelijk 7.1 en 7.2 image krijgt). Het was van te voren allemaal getest en werkte, maar blijkbaar is er toch iets stuk gegaan. Er hebben mannen nachtelijke uren aan beleefd deze week om het te proberen te fixen, We hebben het updaten geprobeerd, maar achteraf hadden we misschien beter een (online) flash kunnen verplichten - daar dit met de autorestore/install zoals we die gemaakt hebben misschien zelfs nog makkelijker en sneller is.

 

Daarom ben ik ook zeer teleurgesteld in zoals het voelt de 'zwartmakerij aktie' van Mimisiku in dit draadje.

aangepast door Littlesat
  • Like 1
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met VTI kan ik me incidentjes herinneren. Ik denk dat het er gewoon bij hoort, wie dat vervelend vindt moet maar een ziggo abonnementje nemen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, luisteraar zei:

En ziggo ligt er ook wel eens uit

 

Inderdaad, maar dan zijn het diensten. Die bakjes hebben gesloten software. Daar veranderd weinig aan. Starten doen ze nog wel... Dat is met Linux ontvangers wel eens anders :)

Maar met 2 aanbieders is de kans op uitval nihil... En voor dat geval bestaan er nog DVD's....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...