Ga naar inhoud


Nieuwe box nodig, maar welke?


siemed

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft een nieuwe Satelliet box nodig en vraagt mij dan natuurlijk om advies. Hij wil er mee kunnen opnemen en kijken tegelijk, dus twee tuners. Zelf heb ik een 7020HD, maar ik zag dat er nu ook een 7080HD box is. 

 

Deze is wel weer een stuk duurder. Heeft iemand de 7080HD box en heeft die zoveel meerwaarde?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koffiedik kijken.... Wat zijn de absolute minimum eisen? De Dreamboxen zijn walgelijk overprijsd t.o.v. De mogelijkheden. Buiten de snelle CPU van de DM7080 is er absoluut niets innovatiefs aan.. M7 zit te springen om straks naar de CI+ Viaccess ORCA over te stappen. Niemand die weet hoelang de oude Seca3 nog ondersteund blijft. Zou zomaar kunnen dat straks op alle Seca3 zenders nano 01 wordt geactiveerd waardoor je een witte CI nodig hebt en alle voordelen van de softcam kwijt bent..

 

Misschien zelfs verstandig om helemaal geen nieuwe ontvanger te kopen totdat er duidelijkheid is... Of een supergoedkoop dingetje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dat probleem gehad. Ik heb dan via een goedkoop linuxje met ci aangeschaft, een xp1000.

Er zijn betere alternatieven dan een db, en als je ouders minder technisch zijn, is het misschien handig pli te gebruiken. Pli ondersteund de nieuwe dmm boxen niet meer ivm closed source.

Zorg voor een met ci. Seca 3 is koffiedik kijken. Irdeto was er ook nog een poos toen seca kwam.

Je zou misschien kunnen denken als M7 begint met UHD zenders, dat ze dan enkel orca zullen gebruiken, maar ja, wie heeft een glazen bol die voorspellen kan. Maar ik vermoed dat ze hun huidige klanten niet teveel zullen mogen pesten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al jaren een XP1000 als 'speel' ontvanger. Voor wat hij kostte een heel behoorlijke ontvanger met netjes beeld.. Oké de kast is van dun plastic met het design van een overleden dode. Maar hij doet prima wat hij doen moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie al 23 jaar satelliet tv, en hardwarematig valt dit eigenlijk mee. Ik herinner me eenmaal een humax 5400 te moeten hebben opgestuurd. Eenmaal een nieuwe voeding voor een dm600pvr. De rest kon hersteld worden, door langs te gaan bij mijn elecktronica winkel. Ik vind dat best meevallen, die hardware breuken. Ze zijn eerder onbruikbaar, omdat ze verouderd zijn en de nieuwe technieken niet meer ondersteunen, of dat ze hardwarematig stuk en versleten zijn. Een uitzondering misschien de philips dsr8121, maar nog niet bewezen dat die echt stuk is, kan ook schotel ontvangst problemen geweest zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Daar ga je niet veel aan hebben als je gedwongen naar CI+ moet. Wil je gescheiden opnemen dan zul je meteen 2 modules moeten hebben met 2 identieke kaarten en dan nog maar hopen dat de specifieke '+' optie niet aanzetten want dan kún je niet eens opnemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou die beste man een mooi kleine VU+DUO2 geven (optioneel een dualtuner erin) en VTI erop

eenmalig alles correct instellen

 

(en wachten tot knaldigutall gaat wijzigen met zijn kaartjes en CI+ modules tot het echt zover is en dan stop je de kaart en CI+ in je DUO2 CI slot)

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal nog niet zeker dat die splinternieuwe M7 CI+ vanaf dag 1 zal werken! Alles berust op de certificaten die van de oudere CI+ modules bekend zijn. Het is maar de vraag hoelang het duurt om de benodigde certificaten te achterhalen en welke strenge vorm van '+' vanaf dag 1 wordt ingezet. Op dat gebied dus puur koffiedik kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ga je niet veel aan hebben als je gedwongen naar CI+ moet. Wil je gescheiden opnemen dan zul je meteen 2 modules moeten hebben met 2 identieke kaarten en dan nog maar hopen dat de specifieke '+' optie niet aanzetten want dan kún je niet eens opnemen..

Dat probleem zul je waarschijnlijk met elke ontvanger hebben, waar een CI+ module gebruikt wordt.

Het is gewoon een beperkling van alle geweldige CI+ modules.

Slecht 1 zender tegelijk kijken of opnemen.

 

Een aantal linux ontvangers, waaronder de DM7080HD, kunnen op dit moment met een CI+ module overweg, maar dat zijn geen goed gekeurde ontvangers.

Als het certificaat ongeldig verklaard wordt, zullen in linux ontvangers de CI+ modules ook niet meer werken.

 

Koop je een goed gekeurde ontvanger of TV, dan blijft nog steeds de beperking van 1 zender tegelijkertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...