Ga naar inhoud


De makkelijkst te ontvangen zender van de Astra 23,5.


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • 8 maanden later...

Beste mensen

Na de grote omzetting afgelopen nacht van 3 transponders van SR 27.500 naar 29.900, heb ik vanmiddag in Zuid-Spanje de natte zeem test opnieuw uitgevoerd op de Astra 23,5 bij een wolkenloze hemel met een Triax 115. Met deze methode kijk je dus niet naar de weinig zeggende signaalkwaliteit maar naar de drempelwaarde waarbij de zenders in volgorde van makkelijk tot moeilijk binnen komen.
Hier het resultaat van de langzaam opdrogende zeem die over de lnb hangt met als makkelijkste te ontvangen transponder 11836V en de moeilijkst te ontvangen transponder 12207V

Transponder--met o.a de zenders----na x-minuuten
11836V--------TA3-SlagrTV
12168V--------TV Lux-Ocko------------------1
12525V--------CT24-NoeTV------------------9
12187H--------NPO 1-3-Veronica-Net5--10
11739V--------NPO 2-SBS6-Fox-----------18
11856V--------RTL 4-5-7-8-Z----------------20
12129V--------SBS9-NGC-Eurosport1----21
11914H--------Travel Ch.-Fine Living-----22
12109V--------History-Disc.Showcase---22
12207V--------NGC Wild-TV Oranje------32
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hekkensluiter van de moeilijkst te ontvangen zenders is ook weer een transponder van CanalDigitaal, namelijk 12721H met o.a. de zender Hustler TV die op positie 267 zit.

 

 

 

Het lijkt wel alsof ze liever hebben dat we dààr niet te veel naar kijken :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek vanmorgen gelijk naar mijn signaal in de infobalk en zoals ik al dacht, 7% naar beneden, dat zegt al genoeg.

Ik heb het hier over de SNR waarde.

 

Zij die mijn posten lezen, weten dat mijn Astra 3 scheel in de schotel kijkt en het is ook geen LNB voor een Prime Focus schotel.

Voorheen had ik bij kortstondige zware regenval, bij 50% dat het begon te blokken en bij 48% beeld weg

Vanwege mijn Duo 2 met 4 tuners een QUAD LNB aangeschaft en had tot vanmorgen 8% meer SNR waarde en dat is nu om zeep.

Ben benieuwd wat het nu wordt met zware regenbui.

 

En zoals velen zeggen, stop met die 8PSK en die hoge symbolrates en huur een of twee extra TP's er bij, ik heb er wel voorover om

wat meer te betalen voor mijn abo.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij wel, maar lees de commentaren eens over 1 Euro abonnementsgeld verhoging.

Tja, het eeuwige "het moet goedkoop zijn" het hoeft niet "goed" te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het vreemde is dat zogenaamde kenners zeggen dat een verhoging van de SymbolRate geen invloed heeft op de sn-waarde omdat er tegenwoordig hele ruisarme encoders wordt gebruikt bij het verzenden van de signalen.

De praktijk is dus anders. Hoe dan ook, het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

Wordt het zo veranderd dan CanalDigitaal weer een paar extra zenders op een transponder kan zetten, dan wordt het signaal moeilijker te ontvangen. Wil je dat niet, dan zul je een iets grotere schotel nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van 27000 naar 29900 zou theoretisch 0,34 dB s/n schelen.

DVB-S,DVB-S2 and DVB-S2X Downlink budget calculator

 

http://www.satellite-calculations.com/Satellite/Downlink.htm

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Goedenavond

ben aspirant lid en lees wat verschillende berichten door op het forum.

Ben schipper van een binnenvaartschip en momenteel aan het experimenteren met een volgsatellietschotel daar ook de transponder van 11836 H 5/6 27500 in geprogrammeerd om te zoeken en te tracken.

De hd komt te langzaam door waardoor de schotel er al voorbij gelopen is.

Dit alleen als bevestiging, denk niet dat er veel zijn op het forum met volgsatellietschotels,maar anders bij deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste schipper

Nou dat is niet helemaal waar hoor dat er op dit forum geen mensen zitten met satellietvolgschotels. Problemen hiermee zijn meerdere keren op dit forum aan de orde geweest . Het probleem is over het algemeen dat de Astra 23,5 moeilijk te ontvangen is in vergelijking met bijv. de Astra 19,2.
Satellietvolgschotels zijn erg duur en daarom wordt vaak gekozen voor het kleinste type waarvan de schotel 30-40cm groot is en dat is helaas te klein voor een stabiele ontvangst van de Nederlandse HD-zenders, zeker bij regen.
De transponder die je gebruikt om te zoeken is inderdaad de makkelijkste van de Astra 23,5. Als het bij die transponder al fout gaat, dan zul je de Nederlandse zenders wel helemaal niet ontvangen.
Welke schotel heb je precies?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Sprietje,

 

Had niet gezegd dat er geen mensen waren op dit forum met satellietvolgschotels maar weinig.

Probeerde hier al wat over te vinden maar het lukte niet echt daar wat over te vinden.

mss een tip waar.

Ben trouwens aan het experimenteren met een KVH 4 volgschotel en daar een cassegrain 60 cm schotel in geplaatst.

Lukt tot nu toe redelijk, moet toegeven houd niet over ( regenreserve) ,maar om nu weer 3500 euro uit tegeven na de leuke verandering van CD kan ik nog wel wat verder experimenteren.

 

Wordt in de binnenvaart aardig over geklaagd, zijn in deze sector meteen behoorlijke uitgaven om de veranderingen van CD bij tehouden.

 

gegroet schipper momenteel vanuit het Limburgse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...