Ga naar inhoud


hdmi/hdcp probleem srp 2401


BTOM

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik ben in het bezit van een topfield srp2401 ci+ en krijg deze niet via een externe hdmi switch of via mijn av versterker gekoppeld aan mijn tv.

Rechtstreeks aansluiten op mijn tv werkt wel (lees moeilijk) ik moet enkele malen mijn hdmi ingang selecteren om beeld te krijgen.

De verkoper van mijn topfield zegt dat dit een gekend probleem is maar weet geen oplossing.

Herkend iemand dit probleem ? Iemand een oplossing?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit probleem komt ook voor bij de digibox/corders van onze kabelprovider. Je krijgt dan netjes de melding hd copy protection.

Het is een beveiliging tegen ongeautoriseerd kopiëren.

Als er geen alternatieve software bestaat (wat ik betwijfel uit de ci+ voorziening) zal dit geen oplossing bieden.

Het enige misschien is je tv (laten) updaten met de nieuwste firmware als die nog ondersteund is van de fabrikant.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen alternatieve soft beschikbaar, het is een tvv goedgekeurd toestel dus,  .... Ik heb mij ook al 2 verschillende externe hdmi switchen aangekocht en geen enkele werkt met de topfield. Geven gewoon geen beeld door. mijn tv ontvangt gewoonweg geen signaal.

Ik denk eraan een vu+ solo2 te kopen ter vervanging deze is hopelijk wel compatibel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp, dat er surround systemen bestaan, die de hdmi gebruiken om het geluid over de luidsprekers te brengen. Als je een toestel hebt met die hdcp beveiliging, is die versterker gewoon voor wat hij op de markt is gebracht onbruikbaar. Gewoon niet te begrijpen voor een simpele mens. Je geeft dan zoveel uit voor een duur onbruikbaar surround systeem.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier werkt het probleemloos, Alleen hebben sommige merken problemen met een handshake door drm certificaat problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn versterker enkel als switch voor mijn beeld, geluid gaat via spdif.

tv werkt wel, indien rechtstreeks op decoder aangesloten maar moet soms 2x hdmi ingang selecteren voor hij beeld heeft, dit probleem is naar mijn mening niet op te lossen. 

Maar er moet toch een externe hdmi switch bestaan die compatibel is met mijn topfield ??

Waarop moet ik letten bij aankoop van een switch ? 

Bestaan er soorten hdmi switchen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...