Ga naar inhoud


Advies aankoop DVB-C ontvanger die kan cardsharen


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik wil een tweede ontvanger koppelen als client.

 

Single tuner is genoeg, (optioneel) meer is geen must.

Moet een interne kaartlezer hebben die overweg kan met kaarten van DELTA en Ziggo (Irdeto).

Moet HD kunnen ontvangen.

HDMI uitgang.

 

Optioneel de mogelijkheid voor het aansluiten van een (externe) harde schijf, geen must.

Een CI-slot zou mooi zijn qua toekomstzekerheid.

 

Heb tot nu toe de Mut@nt hd500c gezien voor €109,- wat ik nog niet zo slecht vind aangezien daar OpenPLi op kan.

 

Maar suggesties voor andere ontvangers? Hoeft niet per se OpenPLi/Enigma te zijn als er maar een softcam op kan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik zelf momenteel de Xtrend 7500 voor DVB-C kost momenteel ook maar 169,00

 

Het merk kan me wel bekoren aangezien de ET10000 ook prima functioneert, maar is wel weer €60 duurder...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ Solo SE v2 met dual DVB-C tuner. Kost wel bijna het dubbele  (ca. €200) en voldoet aan alle opties die geen must voor je zijn  ;) .

 

Mooi eenvoudig ogende ontvanger die super snel is, en zeker vele jaren mee kan. Mut@nt en Xtrend zelf geen ervaring mee, die kunnen ook prima zijn natuurlijk...VU+ geeft 3 jaar garantie op de ontvanger, weet niet hoe het met deze twee andere merken zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam nog wat goedkopere ontvangers van Amiko tegen:
Amiko Mini HD T2/Cable

Amiko HD8140 DVB-C/T2

Amiko CHD8270+

Amiko HD8260+

 

De laatste zelfs incl. een satelliet tuner.

Op Sat Support genoeg alternatieve images incl. softcamondersteuning.

Maar geen idee of er in het geval van Amiko betekend goedkoop=duurkoop??

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een ontvanger koop kijk ik, of er veel hobbyisten mee bezig zijn en diverse soorten ( alternatieve) software is.

Het is niet altijd garant voor lange ondersteuning.

Ik heb hier een mini ariva voor dvb-s, maar mochten wij in staat zijn onze zenders te decoderen met een softcam en die bestaat in de C versie, dan zou ik deze gebruiken en je deze durven aanraden. Die kan ook goed overweg met diverse mediatype bestanden en een softcam.

Geen mogelijkheid deze te gebruiken met nas, maar opnames op stick zijn uitwisselbaar. Mischien hebben ze er wel voor kabel van dit merk maar andere types.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een receiver van Ferguson?

Die hebben dus ook een kabelreceiver, t.w. de Ferguson Ariva 102 cable mini

Zag hier nog wat Nederlandstalige info.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk kan me wel bekoren aangezien de ET10000 ook prima functioneert, maar is wel weer €60 duurder...

Maar dan heb je ook wat. Goedkoop is vaak duurkoop en bij de Xtrend ben je zeker van de ondersteuning. Die paar tientjes heb je gauw terugverdiend als je mogelijk toekomstige problemen en ergernissen wilt vermijden.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...