Ga naar inhoud


Enkele HOTBIRD frequenties zonder signaal


Prawo

Aanbevolen berichten

Bij het aanleggen van een lijst met zenders in het Pools aan de hand van http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=13.0E&cl=pol&num_pays=13&num_genre=&num_crypt=&num_standard=&ordre=freq

krijg ik op alle frequenties signaal behalve op

11296-H-27500

11585-V-27500

 

Heeft iemand anders daar wel signaal en/of wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Of komt het omdat ze overgeschakeld zijn naar DVB-s2?

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/348913-transpondernieuws-oktober-2015/?p=2331974

 

Dat denk ik niet, want mijn TV heeft S2

 

Gaat de link die je stuurt overigens wel over Hotbird?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kun je de poolse zenders op 11296 ook op de frequentie 10853 H 29900 ontvangen.

 

Ik zie nu dat die frequentei hetzelfde probleem heeft.

 

Wat zou er niet goed zijn bij de lnb?

Hij zit in een draaibare schotel. Opnieuw afstellen lijkt me niet zo eenvoudig. En werd al gedaan door een professional

aangepast door ceesv
ink naar firma verwijderd.
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu niet meer in de buurt van de tv.

Itv polska kun je naast 11585 ook op 12475 H 29900 ontvangen.

 

Ik heb geen ervaring met draaibare schotels.

Wat ik gedaan heb: de lnb dichter naar de schotel geschoven en iets hoger gezet (schuinstand multirail aangepast).

Daarna de skew afgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu niet meer in de buurt van de tv.

Itv polska kun je naast 11585 ook op 12475 H 29900 ontvangen.

 

Ik heb geen ervaring met draaibare schotels.

Wat ik gedaan heb: de lnb dichter naar de schotel geschoven en iets hoger gezet (schuinstand multirail aangepast).

Daarna de skew afgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gedaan heb: de lnb dichter naar de schotel geschoven en iets hoger gezet (schuinstand multirail aangepast).

Daarna de skew afgesteld.

 

Mijn vervolgvraag zou dan zijn of dit dan vervolgens invloed gaat hebben op transponders van de verschillende satellieten die ik wel ontvang?

Een (ervarings)deskundige die dit wellicht weet?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

De zenders zijn over naar 10853 H 29900 en 12475 H 29900​.

 

Had dat helemaal over het hoofd gezien. Fijn dat je mijn aandacht hierop vestigde.

TP's zojuist ingelezen en alles doet het weer.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...