Ga naar inhoud


FileZilla - NAS als Lokale site instellen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Misschien niet helemaal het juiste forum maar ik gebruik FileZilla nu eenmaal op de MacBook.

 

Ik wil met de Humax irHD-5200c gemaakte opnamen via FTP (FileZilla) direct overzetten naar mijn NAS MyBookLive maar dat wil even niet lukken.

Volgens mij heb ik dit eerder wel voor elkaar gekregen maar nu lukt het niet.

 

Ik kan met FileZilla zowel de Humax als de MyBookLive als Externe site, dus op de rechter kolom openen en daarvandaan opnamen downloaden, dus dat is geen probleem.

 

Nu wil ik echter de MyBookLive op de linker kolom als Lokale site instellen zodat ik vanuit de rechter kolom direct vanuit de Humax de opnamen naar de MyBookLive kan downloaden.

 

Welke syntax ik ook in de linker kolom invul, ik krijg steeds foutmeldingen.

Schijnbaar gebruik ik een onjuiste syntax.

 

De NAS is een MyBookLive met de share Public en het adres is 192.168.2.174.

 

Het is eveneens vreemd dat ik op de MacBook vanuit de Finder de MyBookLIve als gedeeld zie, ik de mappen en bestanden kan benaderen en kopiëren etc maar als ik via Finder op MyBookLIve de Info opvraag dan blijft het molentje (Ophalen) maar constant draaien zonder verdere info beschikbaar te stellen.

 

Kan iemand mij de juiste syntac doorgeven welke ik in de linker kolom van FileZilla moet invullen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem met gedeeld Bonjour netwerktoestellen is onlangs nog maar aan bod geweest in het topic over El Caitan beta testers.

Klik

 

Oplossing:

Finder => klik in de menubalk op "Ga" en kies voor "Verbinden met server...", of klik cmd + k als Finder openstaat.

Om met Mybooklive te verbinden vul je in jou geval smb://192.168.2.174 in en klik op verbind.

Je krijgt een lijst met de shared points te zien en je duid er 1 of meer. Vanaf dan ben je verbonden en kan je bestanden verslepen van en naar de mybooklive.

 

 

Met FileZilla rechtstreeks van de humax naar de MyBookLive zal niet lukken omdat FileZilla geen server to server transfer ondersteunt.

FilZilla is een programma om bestanden van een lokale computer naar een web- of ander ander server te uploaded of om bestanden van een server naar je lokale pc te halen.

 

FileZilla ziet de Humax en de MybookLife ook als servers en daardoor kan je ze niet naast elkaar zetten en bestanden verslepen.

 

Je kan dit wel doen via Finder zoals ik hierboven heb omschreven.

Verbinden met beide toestellen, zet ze open in twee verschillende Finder vensters en verslepen maar. 
Ik heb dit getest met Vu+ duo2 en Mybooklive en het werkt prima.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik wist niet dat FileZilla niet rechtstreeks vanuit de Humax met MyBookLive kon verbinden.

In de Finder met de Humax verbinden schijnt ook niet te kunnen.

 

Dus blijft er maar weinig over om eerst met FileZilla de opnamen vanuit de Humax naar de MacBook te downloaden en daarna de opnamen via de Finder naar de MyBookLive te kopiëren.

 

Omslachtig dus de opnamen blijven dan denk ik wel thuis op de Humax staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet via command line en ftp vanop je ontvanger direct naar de Mybook kopieren?

lijkt me toch een iets 'vriendelijker' manier te zijn, zonder dat je steeds eerst een download naar locale pc/mac en dan weer upload naar de nas moet doen.

 

 

Andere mogelijkheid = drag en drop.

je NAS mappen, openen in Finder; filezilla starten en verbinden met de ontvanger en dan slepen zoals Puch reeds beschreven heeft.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste genoemde optie zou ik nog wel kunnen toepassen als ik de VU+ SOLO2 zou gebruiken maar ik heb nu een Humax in gebruik.

Ik zou niet weten hoe ik via de Humax een commandline i.c.m. FTP zou moeten opstarten.

 

T.a.v. de 2e genoemde optie snap ik het n.a.v. jouw korte beschrijving nu eindelijk

Mijn dank ervoor en kopieerslag loopt nu zoals beschreven.

 

... en zo leer je elke dag weer iets erbij ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...