Ga naar inhoud


Philips AVR 9900 geeft HDMI resets


boaz

Aanbevolen berichten

Mijn Philips AVR 9900 geeft het HDMI signaal afkomstig van mijn Vu Ultimo door aan mijn Panasonic plasma. Dit heeft altijd goed gewerkt. De laatste tijd echter komt er na het aanzetten na zo'n 10-15 minuten een soort van HDMI reset, meestal komt na enige seconden beeld en geluid weer terug, soms ook krijg ik zwart beeld maar wel weer geluid. Dit herhaald zich na enige tijd nogmaals. Om weer beeld en geluid te krijgen kan ik een aantal dingen doen, helaas de ene keer wel met succes de andere keer niet, zoals, VU herstarten, TV aan/uit, HDMI ingang op TV wijzigen, Philips aan/uit, alles herstarten enz enz. Niet echt één methode die succes garandert.

Wel constant is dat als het éénmaal na die 2 resets weer werkt, het vervolgens ook urenlang probleemloos blijft werken.

Heb nu enige dagen de Vu rechtstreeks op de Panaplas en dan is er geen probleem (afgezien dan van mindere geluidskwaliteit).

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het reparabel is. En vooral is het probleem werkelijk in de AVR gelegen of is het een combinatie?

 

De Vu draait overigens op OpenPli en het is niet 100% zeker maar het zou kunnen dat het probleem begonnen is na een mislukte update van Pli gevolgd door terugzetten back up (die 1 niet kritische foutmelding gaf) maar ook na herinstallatie van een recente Pli bleef het probleem.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het een NAD is met een Philips sausje weet ik. Met google vond ik wel iets over dergelijke problemen bij de NAD's met de opmerking dat het bij de flippen niet gebeurde.

Kabel vervangen is te proberen, vreemde is alleen dat het een min of meer vast patroon is, na ong. 10 min en 5 min later nog eens en daarna niet meer. Tot de volgende start.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

2x per avond na 10 en 15 minuten hetzelfde. Paar dagen de flip eruit geen probleem. Flip nog even getest met PC als videobron en na 5 minuten zwart beeld.

De flip uit het systeem gehaald voor reparatie (nogal wat kabeltjes loshalen) en TV rechtstreeks op Ultimo. Gelukkig de flip nog niet weggebracht want 's avonds ineens weer na 5 minuten zwart beeld. Na veel ged......... wat blijkt, is het toch de kabel.

Uitermate wonderlijk maar helaas(?) waar.

 

Je zou bijna zeggen dat de kabel even warm moet worden alvorens problemen te geven....

aangepast door boaz

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou fijn dat je het gevonden hebt en dat het toch de kabel is ipv de receiver.

Soms kan een kabel inderdaad rare dingen veroorzaken.

Ik heb ooit eens bij iemand iets gehad met een monster cable, ook hele rare dingen en vervolgens haalde hij bij de lokale discounter een HDMI kabel van een paar euro en alle problemen waren weg.

En dat te bedenken dat de HDMI monster cable € 80 had gekost.

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...