Ga naar inhoud


xtrend 4000 FTP CONNECTION FAIL


jansen69

Aanbevolen berichten

Ik heb zowel de xtrend 9500 als de 4000 op mijn netwerk. Nu kan ik via dreambox control center wel bij mijn 9500 komen, maar bij het verbinden met de 4000 geeft hij ""FTP CONNECTION FAIL", terwijl ik beide boxen hetzelfde heb ingesteld (beide wel verschillend ip-adres).

 

weet iemand waaraan dit kan liggen, wil graag de zenderlijst updaten/aanpassen op de xtrend 4000.

 

Xtrend9500, Xtrend4000,Qnap TS-253A, en VU+duo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij vindt de ET 4000 wel op het juiste ip adress, maar geeft aan "FTP connection failed"

bij dreamboxEdit geeft hij ook aan dat hij verbonden is, maar als ik wachtwoord controleer, dan blijft hij zoeken. Heb in eerste instantie gebruiker "root" en wachtwoord "dreambox" ingevuld (werkte bij et9500) maar deze herkent hij niet, toen wachtwoord ingesteld op et4000 bij verbindingen, maar deze werkt ook niet. 

Xtrend9500, Xtrend4000,Qnap TS-253A, en VU+duo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dreambox control center is misschien een root wachtwoord verplicht. Openpli heeft die standaard niet ingesteld bij root. Eerst even een wachtwoord instellen voor root, daar is een speciale extensie voor die je kan installeren via het menu van Openpli.

 

Anders met putty (telnet) inloggen met root en wachtwoord blanco.

http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty-0.66-installer.exe

 

 

Dan op de commando regel

passwd

Er wordt dan gevraag om de oude en nieuwe.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dreambox control center is misschien een root wachtwoord verplicht. Openpli heeft die standaard niet ingesteld bij root. Eerst even een wachtwoord instellen voor root, daar is een speciale extensie voor die je kan installeren via het menu van Openpli.

 

Anders met putty (telnet) inloggen met root en wachtwoord blanco.

http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty-0.66-installer.exe

 

 

Dan op de commando regel

passwd

Er wordt dan gevraag om de oude en nieuwe.

Ip adres heb ik vast gezet. Via DCC heb ik met telnet al een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar nog steeds geeft hij aan dat hij geen FTP connection kan maken. Kan het zijn dat ik de ftp poort van de 2e box een ander nummer moet geven dan 21 ?

Zal ook even via "putty"proberen.

Xtrend9500, Xtrend4000,Qnap TS-253A, en VU+duo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, probeer dan inderdaad eens Telnet via Putty, dan krijg je misschien meer een richtig waar je het moet zoeken. Blijft vreemd dat de telnet via DCC wel wilde.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...