Ga naar inhoud


software start niet op


gerrit B
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Ik moet software op mijn laptop (tecra 11 met i7 en met windows 7 prof) installeren maar naast het opstartscherm die vraagt of je toestaat dat deze software geïnstalleerd mag worden zie ik maar een half opstartscherm waarin aangegeven wordt wat de mogelijkheden van deze software zijn maar er is geen ok, verder of akkoord button te vinden om verder te gaan.

 

Het lijkt er dan ook op dat het pop up scherm te klein is om alles weer te geven.

Dit scherm groter maken of er in scrollen gaat niet en alle mogelijke aanpassingen die ik gevonden had werken ook niet.

Windows probleemoplosser geeft ook geen resultaat.

alle updates instaleren, (ook de optionele) biedt ook geen oplossing.

 

Bel ik de leverancier dan geeft deze aan dat het niet aan de software kan liggen maar dat het een probleem is met mijn laptop en dat ik windows 7 prof maar opnieuw moet gaan installeren.

Dus een andere laptop (met windows7 home) geprobeerd maar ook daar hetzelfde probleem.

 

Als laatste poging de software op een i7 desktop met windows 7 prof geïnstalleerd en daar werkt het wel, zie ik ook alle buttons om verder te gaan en kan de software ook gewoon geïnstalleerd worden.

 

Het lijkt er dus op dat er iets met de resolutie van deze software oid. fout gaat waardoor de letters te groot zijn en het geheel niet in het pop up schermpje past en dat daardoor de buttons niet zichtbaar worden.

Maar hoe is dit aan te passen zodat het wel werkt en ik niet alle software opnieuw moet gaan installeren?

Windows 7 is nl. nog de kleinste moeite, alle andere software wordt een groter probleem omdat ik van sommige geen CD oid. heb omdat dit vaak bij de leverancier tijdens de cursus is geïnstalleerd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

En als je de resolutie van Windows zelf nu eens tijdelijke even lager zet?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al geprobeerd, dan wordt alles dus een stuk groter. Ook het pop up scherm wordt dan groter maar de tekst die er in staan ook en zijn de buttons nog steeds niet beschikbaar.

Met de rechtermuisknop op het pop up scherm klikken wil ook niet om daar wat te kunnen wijzigen of een hoek vast te pakken en dit scherm groter te krijgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop staat standaard op 1600 x 900 en kan niet hoger de laagsteresolutie is 800 x 600 maar dan past er niets meer op het scherm.

Ik had daarom 1280 x 720 ingesteld maar dat werkte dus niet.

Dus ook gekeken naar de pc (waarop het wel werkt) dan staat die op 1366 x 768 (nog ouder beeldscherm) dus ook de laptop hier op ingesteld en ik zie de buttons nu wel en kan ik alles installeren.

 

probleem opgelost dus.

 

Bedankt weer voor jullie hulp.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad wel software van Chinese afkomst voor een camerasysteem. 

Maar gewoon via een grote Nederlandse importeur verkregen.

Het is wel knullig dat de helpdesk van deze importeur dan niet weet wat het probleem is en hoe dit op te lossen is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De notificatie schermen schalen dus niet goed. Slordig programmeer werk. Alsof we allemaal nog met een 15" scherm werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist nog met de leverancier gesproken en deze geeft aan dat dit niet uit zou mogen maken.

Zelf had hij zijn pc ook op 1600 x 900 staan en kon de software zonder problemen installeren.

 

Dus straks eens even een beter scherm op mijn andere PC zetten en gaan testen wat hij dan doet, werkt het dan ook niet dan is het volgens mij toch wel duidelijk waar het aan ligt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...