Ga naar inhoud


vu+ plugin, beeldkwaliteit


Aanbevolen berichten

Blijkbaar heeft er in de familie iemand zijn mond voorbij gepraat dat ik eens graag met Kodi aan de slag wou gaan. Met de Kerst een prachtige Raspberry Pi2 onder de boom waar ik natuurlijk Kodi op geïnstalleerd heb.

 

Ik moet zeggen dat het allemaal heel lekker loopt. Ook de Vu+ plugin laat hier perfect toe om live uitzendingen te bekijken komende van de Duo2. Ik zit er zelfs aan te denken om de Ultimo te vervangen door die Raspberry. In wezen heeft de Vu+ plugin binnen Kodi exact dezelfde mogelijkheden dan wat ik op de Ultimo gebruik (remote stream convert, remote timer,...).

 

Mijn probleem is de beeldkwaliteit. Je merkt wel dat alles full HD is. De tv geeft ook aan dat 1080P binnenkomt. Het beeld loopt lekker vloeiend, maar er zitten veel "gekartelde" lijnen in.

 

Ga ik een bepaalde uitzending van de Vu+ Duo2 streamen naar de Ultimo, heb ik een strak beeld waar een diagonale lijn een diagonale lijn is en een cirkel is een cirkel.

Dezelfde uitzending met de Rasp, laat me als het ware allemaal fijne blokjes zien in die diagonale lijn en in de cirkel. Ondanks heel de boel ingesteld staat op Full HD en de tv dat ook aangeeft.

 

Iemand een idee hoe ik die gekartelde lijnen eruit kan krijgen, of is dat gewoon een beperking van een Raspberry Pi?

 

tnx

Gert

 

PS: de aangesloten tv is een Philips 42PFL8404/12

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wordt veroorzaakt door de interlace van de uitzending.

 

Er zijn verschillende video bewerkingen mogelijk zoals verscherpen, kleur aanpassingen etc. Maar ook de-interlace. In de video opties van Kodi kan je dit terugvinden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet of je die Raspberry op 1080i kunt schakelen, maar een grote kans dat dan je probleem weg is.

Satelliet uitzendingen zijn op dit moment nog allemaal 1080i, met uitzondering van de 4k UHD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in de raspberry alle mogelijke resoluties instellen, maar enkel progressief.

 

De video-instellingen waar Psychosammie over schrijft vind ik niet terug. Gewoon terug te vinden waar resolutie-instellingen staan, of zijn ze verder verborgen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, die bedoel ik. Alleen die opties zijn om de instellingen te wijzigen van je huidig spelende film maar ze zitten ook nog ergens anders.

Anyway, je kan hier even proberen en onderaan staat de optie "Set default .....". Voor als het werkt.

 

En nu maar hopen dat je Pi ook krachtig genoeg is voor dit soort beeld verbeteringen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je probeert van een 1080i bron een 1080p signaal te maken, moet je kijken welk onderdeel van je installatie keten dat het beste kan doen.

Afhankelijk van prijs en kwaliteit gebeurt dat met video processors die dat beter of slechter doen.

 

De prijs van een LG of een Panasonic OLEd verschilt, de beeldkwaliteit ook.

Toch gebruiken ze beiden hetzelfde scherm uit een fabriek.

 

Het verschil in beeldkwaliteit zit in de gebruikte video engine, waar Panasonic, met behulp van de Pioneer techniek het beste resultaat geeft.

 

Een LED, OLED, Plasmascherm is altijd een P scherm.

In je beeld weergever zal dus altijd een conversie plaatsvinden van een i beeld naar een p beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiezen tussen de pest en de cholera blijkbaar.

 

Als je wat speelt met die deïnterlace video en - method krijg je die gekartelde lijnen weg, maar bij bewegende beelden zijn er lichte schokjes te zien....

 

Hardwarematige beperkingen van de Raspberry?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

het laatste moet je natuurlijk inderdaad niet vergeten.

ook in het verleden zijn al diverse miniboards aan de orde geweest waar ook die video processing on CPU pover waren

 

de raspberry PI is zelf ook al een oudje en kijk maar eens naar de specs van het apparaat.

 

maar het kan zoals andere ervaringen bevestigen aan het DTS geluid liggen dat de raspberry over zijn nek gaat.

ergo => beeld eigenlijk oké maar met DTS audio gaat het fout

 

welke soort stream weergegeven wordt is dus mede bepalend voor uw resultaat

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen allerlei zaken wat proberen te combineren en toch tot een aanvaardbaar eindresultaat gekomen.

 

De genoemde tv kan blijkbaar al per ingang afzonderlijk beeldinstellingen opslaan. Ik wist niet dat het met dat toestel al ging (is immers maar een uit de kliko gered hersteld toestel).

Ook een beetje met de settings gerommeld in de tv en het is doenbaar nu.

 

Ga je een live stream vergelijken met dezelfde uitzending komende van DVB-C wat de tv zelf decodeert, is dat laatste toch nét iets beter. Maar dat nemen we maar voor lief met de Raspberry pi 2

 

bedankt voor de info in alle geval!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...