Ga naar inhoud


Sun Outage


Eduard07

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja en dat gaat de komende dagen nog erger worden. Vooral dinsdag als de zon nagenoeg exact achter de satellieten door beweegt, heb je grote kans dat het beeld van bepaalde satellieten en zenders helemaal weg gaat vallen gedurende enige tijd.
Wat dat betreft is het misschien interessant om het artikel wat ik een aantal jaren geleden geschreven heb eens te lezen.
Zoek maar eens op Google: sun outage Sprietje

Voor de geïnteresseerde lezer is de sun outage een zeer interessant fenomeen, zowel wat betreft de terugval van het signaal als ook het gebruikt van die situatie om het onbelemmerde zicht van de schotel op de satelliet te bekijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur toeval dat ik op dat moment even de signaalsterkte checkte op de Hotbird. Van 100% naar 60% op de Dreambox en na een kwartier weer terug.

Heb je artikelen hierover altijd met belangstelling gelezen en zal ze er nog even weer op naslaan.

Echter, ik had dit nog niet zelf vast kunnen stellen. Maar een draai naar Astra 1 liet zien dat de lnb oké was: terug naar de 100%. 

En terug naar de Hotbird weer 60% op zenders met normaal 100%.

 

Dank voor je reactie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vanmorgen 09.30 uur het idee dat er een sun outage was op Astra 1.

 

Maar nee, rond 11.45 pas. Net als gisteren op de Hotbird.

 

http://www.satellite-calculations.com/Satellite/sunoutagecalc_OLDVERSION.htm

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er niks geen last van in mijn pension, dat alleen een schotel heeft voor Türksat.

Zit nu in Antalya, 3 minuten van het universitair ziekenhuis , waar maandag mijn bestraling begint.

 

Met een beetje geluk over 2 maanden weer terug in mijn huisje aan zee in Anamur.

Daar genoeg schotels op dak om in het najaar de sun outage te volgen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de zender met de minste foutcorrectie. Die is fec 5/6.

Eigenlijk moet je zeggen een transponder met de hoogste drempelwaarde want als je de signaalkwaliteit vergelijkt met andere transponders, dan zie je weinig verschil.

 

Ja, op mijn Duo  heeft deze TP een hogere ontvangst/kwaliteit waarde en vliegt er het eerste uit bij zware regen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...