Ga naar inhoud


Sun Outage


Eduard07

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een paar jaar geleden in Spanje in het najaar met de nieuwe Triax 115 schotel (antraciet) die nog flink wat glans had, moest ik de thermometer snel weghalen want hij schoot als een speer boven de 55 graden.
Zie hier hoe de Hotbird-lnb fel verlicht werd door de zon.

post-60869-0-02605900-1456747200_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier:

Sorry Sprietje, maar ik denk dat je verkeerd begrijpen wat er antennes Ofset hoek! Maar dat zou kunnen zijn de resultaten van Sun Stroomonderbreking. :crazy:

T90 kan 38 * Offset hoek hebben, maar het is niet waar u het op de markt. Ik gebruikte uw foto om Offset hoek te trekken (het is in donkerblauw). post-76107-0-56642400-1456767804_thumb.jpg

Maar, terug op onderwerp, dat de manier waarop de zon uitval eruit ziet op 75cm schotel. Wat kan worden gecompenseerd hoek van dit gerecht? :)post-76107-0-16919700-1456767810_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Wat kan worden gecompenseerd hoek van dit gerecht?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De offset is van elke schotel heel makkelijk te bepalen.
Stel, je hebt een schotel in Utrecht goed uitgericht op de Astra 19,2.
Op Dishpointer kun je zien dat de Astra 19,2 een elevatie heeft in Utrecht van precies 29 graden. Nu blijkt als je een elektronische waterpas tegen de voorzijde van de schotel houdt dat die 4 graden achterover staat. De offset van de schotel is dan 29-4=26 graden.

Zo heb ik ook ontdekt dat de Multytenne geen offset heeft van 30 graden wat Technisat beweert maar 26 graden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De offset is van elke schotel heel makkelijk te bepalen.

Stel, je hebt een schotel in Utrecht goed uitgericht op de Astra 19,2.

Op Dishpointer kun je zien dat de Astra 19,2 een elevatie heeft in Utrecht van precies 29 graden. Nu blijkt als je een elektronische waterpas tegen de voorzijde van de schotel houdt dat die 4 graden achterover staat. De offset van de schotel is dan 29-4=26 graden.

 

Zo heb ik ook ontdekt dat de Multytenne geen offset heeft van 30 graden wat Technisat beweert maar 26 graden.

 

 

Dat is alleen maar waar als LNB ligt in het brandpunt van de antenne. Als LNB is in de verkeerde plek dan leunend van de antenne zal anders zijn en offset hoek verkeerd berekend. En toch, op de foto die u toonde offset hoek verkeerd.

 

That will only be true if LNB is located in the focus of the antenna. If LNB is in wrong place than leaning of the antenna will be different and offset angle will be calculated wrong. And still, on your picture you showed offset angle wrong.

post-76107-0-38566400-1456772889_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al tevreden met de Zon.

door de lijnen van jullie schotels , zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik denk dat er nog meer lijnen moeten komen want heb je bij dit type schotel niet 2 x een offset hoek , ook voor de subreflektor één ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even gespeeld met omroep Fryslân op de Astra 23.x. Normaal een signaal/ruisverhouding van 99 dB of meer. Het zakte gedurende enkele minuten terug naar 70 dB, zonder impact op het beeld.

 

Wel leuk zo'n Sun outage, want je ziet dan bevestigd dat bij een offset schotel de LNB schaduw beperkt blijft. Het betreft de LNB die de 28.x Astra satelliet vangt, de meest linker dus. Het is moeilijk te zien, maar de schaduw die de LNB op de schotel werpt is minimaal.

 

Het is goed om te zien dat de Polyester Coating zo mat is als de pest, de LNB kop werd nauwelijks extra aangelicht.

 

Leuk, leuk!!

 

 

post-72269-0-04399300-1456780167_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 En toch, op de foto die u toonde offset hoek verkeerd.

 

 

attachicon.gifScreenHunter_636 Feb. 29 18.35.jpg

 

Hier heeft Rimantss helemaal gelijk wat betreft de tekening/foto, als ik het zo bekijk.

Op het plaatje heeft Sprietje niet de offset-hoek aangegeven, maar de complementaire hoek, dus 90 graden min de offsethoek.

In dit geval de hoek van 90-37=53 graden, terwijl hijzelf aangaf dat de offsethoek 37 graden is.

Tja, zo ontstaan natuurlijk misverstanden.

 

Van een prime-focus schotel zeggen we immers dat die 0 graden offset is, en niet 90 graden offset :) ?

 

Waarom een T90 nu 22 graden offset zou hebben of juist 37 graden; dat verschil verbaast mij ook, geen idee waar dat vandaan komt.

Zouden ze kijken naar de hoek die de LNB maakt ten opzichte van de inkomende stralen? Op die tekening van Sprietje is dat alleen ook geen 22 graden...

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met nagenoeg maximale sun outage weer enkele metingen gedaan met de multytenne.

Transponder 11798H van de Astra 23,5 met een SR 29.500 viel vandaag 10 minuten weg met een Multytenne met o.a. de zender Duck TV. NPO-zenders en de commerciëlen op de Astra 23,5 bleven het gewoon doen.

Van de Hotbird viel zender World Fashon Channel HD op transponder 11470V 18 minuten weg of had glitches in beeld.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...