Ga naar inhoud


Problemen met een AOC TV


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik reeds enkele jaren een AOC TV'tje : L22W981 van 22 inch.

 

http://tweakers.net/pricewatch/249296/aoc-l22w981-zwart/specificaties/

Deze TV staat in mijn hobbyruimte en heeft veel aansluitingsmogelijkheden (bronnen) , zo heb ik er twee ontvangers aan hangen op HDMI 1 & 2. Ook op de  Tv aansluiting werkt die via kabel (coax).

Dit heeft jaren prima gewerkt , ik moest gewoon naar bron op de afstandsbediening gaan en ik had beeld van de aangeduide bron.
Sedert enkele dagen , werkt dit niet meer. Als ik bvb op bron HDMI 1 sta komt het scherm "volgende bron" op het scherm en gaat dit ( soms na enkele minuten ) naar een andere bron , bvb. HDMI 2, Scart, YPbPr, Televisie enz.... en dit ongevraagd , is heel vervelend. Bovendien blijft op het scherm de melding "volgende bron" staan die een deel van het scherm bedekt.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is ? 

Dank bij voorbaat.

 

 

post-37533-0-27145100-1459419253.gif

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Dit is het gevolg van de bedienings toetsen op het toestel zelf ,,Koppel het printje in de tv af  ,of vervang alle switses.,daar die anders een voor een een Eigen leven gaan lijden.

 

Op het toestel zijn er geen bedieningstoetsen , enkel de ingangen aan de achterkant en de zijkant. Alles gebeurt dus via de afstandsbediening.

Als ik het goed versta , moet de achterkant open en moet ik iets aan een printje doen. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. :confused:

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah , ja aan de rechterkant zitten enkele toetsen . Niet gezien want die zit aan de rechterkant en die kant is toevallig tegen de muur gezet , dus niet op gelet.

 

zie foto's : http://www.adverts.ie/tv/aoc-l22w981-22-lcd-television/5453765

 

Aan de achterkant is een stekker met "service" , wat kan ik hiermee ?  Als de achterkant is losgeschroefd welk stekkertje moet ik losmaken ?

 

 

post-37533-0-84491800-1459506078_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...