Ga naar inhoud


externe analoge usb kabel ontvanger?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door De_Perre,

Aanbevolen berichten

Goede avond

 

Voor een plaats waar enkel een analoog kabel abonnement is afgesloten (TELENET).. Heeft iemand ervaring met een goed werkende (eenvoudig te installeren) analoge usb kabel tuner voor bijv een Dreambox. De linux ontvanger zou dan voorzien worden van een interne DVBC tuner om de FTA's van de openbare omroep te zien. (op deze manier zou er kunnen opgenomen en via timeshift gekeken worden)

 

Zijn er mogelijkheden?

 

Alvast bedankt voor reacties.

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Eenvoudig?

 

Je moet van analoog naar digitaal, de Dreambox is geen analoge ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, bedankt voor de reply!

 

Vreesde het een beetje. (dacht als alternatief voor de nu niet veel meer verkochte analoge HDD recorders)

 

Maar bestaat die mogelijkheid dan niet voor de pc?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je analoog wil ontvangen op een pc, daar heb ik nog enkele analoge ontvangers voor. externe, en ik denk een interne. Maar of de recente windows versie's daar mee willen werken, is weer iets anders.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet makkelijker om een wat moderner abonnement af te sluiten dan naar op zoek te gaan naar 10 jaar oude hardware die ook nog slechte beeldkwaliteit oplevert?

 

Ik neem aan dat waar kabel aangeboden wordt DVB-C ook tot de mogelijkheid behoort

Telenet heeft toch ook een beperkt pakket FTA DVB-C kanalen? aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de vrt, rtbf (vermoed ik) en enkele radio zenders. Neem nu net, dat 98% van de bevolking commerciële zenders wil zien, en die zijn gecodeerd. Maar een digitaal abonnement kost evenveel dan een analoog. Maar zijn db is te oud om ci+ aan te spreken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de vrt, rtbf (vermoed ik) en enkele radio zenders. Neem nu net, dat 98% van de bevolking commerciële zenders wil zien, en die zijn gecodeerd. Maar een digitaal abonnement kost evenveel dan een analoog. Maar zijn db is te oud om ci+ aan te spreken.

Met "zijn" bedoelt u waarschijnlijk TS, dvbs of mezelf? ;)

 

Kunt u eens uw stelling : "een digitaal abonnement kost evenveel als een analoog" omschrijven? (Want ik vermoed dat je eerst al een analoog abo nodig hebt om dan een digitaal daarbij te nemen; of is dat veranderd?)

 

 

Is het niet makkelijker om een wat moderner abonnement af te sluiten dan naar op zoek te gaan naar 10 jaar oude hardware die ook nog slechte beeldkwaliteit oplevert?

 

Ik neem aan dat waar kabel aangeboden wordt DVB-C ook tot de mogelijkheid behoort

 

Ja, maar is niet de bedoeling.

 

 

Toch bedankt voor al jullie replies.

 

(ben er wel nog niet uit)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Analoge tv zou in juni 2016 afgelopen zijn, dus om nog een tuner te gaan zoeken? Lijkt me dan zonde van het geld...

 

 

De stelling "een digitaal abonnement kost evenveel als een analoog": zie screen shot of lees hier

post-54172-0-15381100-1461348145_thumb.png

  • Like 1

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik was daar ook al eens gaan neuzen..

 

Toch bedankt!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...