Ga naar inhoud


Viaccess maandelijkse update


Ga naar oplossing Opgelost door sattv4iedereen,

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

 

Ik heb sinds enkele weken het probleem dat de viaccess kaart geen maandelijkse updates meer ontvangt. Ik heb al een nieuwe kaart aangevraagd en ontvangen het probleem blijft echter bestaan. Ik heb een Xtrend9500 met Openpli en CCcam 2.3.0 geïnstalleerd. De canaal digitaal kaart update goed, geen problemen. Nu heb ik de volgende vragen:

1) Ik zie in de forums dat ik SCam3.59 moet installeren. Kan ik deze via de plugins normaal installeren langs de CCcam? 

2) Kan ik dan nog steeds de CCcam gebruiken om de client (Vu one) te connecten? 

3) Kan ik het zo configureren dat de SCam alleen wordt gebruikt voor het updaten van de kaart en hoe doe ik dat dan? 

4) Zijn er instellingen in CCcam te doen waarbij de kaart wel wordt geupdate? 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik heb deze ook op openpli gepost. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Over welke viacces kaart gaat het? Vroeger heb ik met een ander type kaart ook problemen, en volstond het iedere maand een tijdje de andere softcam te gebruiken, totdat ik zag dat die geupdate was, en toen terug. Je kan scam downloaden via plugins en softcam. Box moet aan een werkende internet aansluiting hangen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de snelle reactie. Volgens mij een 2.5 kaart. Deze is van Televisa. 

Wanneer ik deze scam download, kan ik dan gewoon selecteren welke dat ik even wil gebruiken? Bijvoorbeeld 20 minuten Scam en vervolgens terug naar CCcam zodat de client weer kan connecten. 

 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad SCam 3.59 installeren en het onderstaande kopiëren in Oscam server voor Televisa. Hierna zou de maandelijkse update weer moeten werken.

 

[reader]
label                         = lower_"televisa"
enable                        = 0
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0  (afhankelijk waar de kaart geplaatst is dus zelf aanpassen).
caid                          = 0500
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0500:051100
group                         = 2
emmcache                      = 1,1,15,0
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
lb_weight                     = 500
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 051100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik snap alleen het gedeelte van de OSCam server niet, aangezien ik alleen CCcam en geen Oscam heb, of is SCam gelijk aan OScam? Ik hoef toch niets toe te voegen aan de CCcam server? 

Moet ik nog iets doen aan de config van Scam server? 

 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry sprokkelpsv, ik reageerde iets te snel met mijn reader voor Oscam totdat ik las dat jij Cccam gebruikte.

 

Gewoon Scam installeren zonder config en dan de Scam als Softcam selecteren. Daarna naar een kanaal van Televisa zappen en als het goed is krijgt de kaart dan gewoon zijn update. Daarna kan je weer met CCcam verder kijken want in jou CCcam.cgf daar staat alles al correct in zodat jouw kaart herkend wordt.

 

En maak gebruik van de hint van Tonskidutch. ;)

 

 

    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen, 


 


Ik probeer SCAM te downloaden en krijg nu bad address. Ik heb met telnet een verbinding met de box gemaakt en vervolgens gekeken of ik een ping kan doen naar het address. Ik krijg dan een bad address. Deze krijg ik ook met een ping op nu.nl. Ik heb gekeken of ik een andere box kan benaderen met ping dat lukt. 


Ik kan wel de lijst binnenhalen met plugins, dus ik verwacht dat de box wel op internet kan. 


 


Wat zou het probleem kunnen zijn? Moet ik nog instellingen doen op de router? Of kan ik manueel installeren? 


 


Alvast bedankt voor de informatie en hulp. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen,

 

Vergeet vorige post. DNS Server stond op een verkeerd IP adres. SCam 3.59 is geïnstalleerd en nu doet deze het iig op de server. Ook de televisa kaart werkt nu weer. Ik heb wel een aantal keren moeten herstarten. 

 

Voor nu nog proberen de client te kunnen connecten. Ik heb wel een aantal keren moeten herstarten om het werken te krijgen. 

 

Ik wil voor nu alvast iedereen heel hartelijk bedanken. zonder jullie was het niet gelukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen, 

 

Ik heb gekeken voor configs van Scam. Ook eentje van Tonskidutch gevonden. Ik begrijp nog niet helemaal wat ik waar moet configureren. 

Ik heb de volgende vragen:

  1. Moet ik iets configureren in de CCcam config van de client, zodat deze met SCam kan connecten? 
  2. Waar staat de config van Scam? Ik zie op posts dat deze moet staan in /etc/scam. Deze is nu leeg. Hoe moet deze file heten?
  3. Ik zie in de configs op forums vooral dit soort lines ### cccam share (3.52badkamer)
    /net/cccam/home/user=tonskidutch
    /net/cccam/home/pass=CCpwd
    /net/cccam/home/host=10.0.0.115
    /net/cccam/home/serv=12000
    Ik vermoed dat dit is om een CCcam server te connecten. Klopt dit? 

 

CCcam is door de winkel waar de boxes vandaan komen geïnstalleerd. Ik vraag me wel af wat raden jullie me aan? 

 

Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf de televisa kaart in de oscam zitten (in een vu+-duo, openpli).

Soms is het nodig om de softcam aan het begin van de maand te herstarten, maar vaak niet en word de kaart vanzelf ge-updatet

 

Zo ziet mijn serverconfig eruit:

[reader]
label                         = televisa
description                   = bovenste slot
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0500
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0500:FFF530,051100,051110
group                         = 2
emmcache                      = 1,3,10,1
auprovid                      = 000500

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen, 

 

Ik heb gekeken voor configs van Scam. Ook eentje van Tonskidutch gevonden. Ik begrijp nog niet helemaal wat ik waar moet configureren. 

Ik heb de volgende vragen:

 

  • Moet ik iets configureren in de CCcam config van de client, zodat deze met SCam kan connecten? 
  • Waar staat de config van Scam? Ik zie op posts dat deze moet staan in /etc/scam. Deze is nu leeg. Hoe moet deze file heten?
  • Ik zie in de configs op forums vooral dit soort lines ### cccam share (3.52badkamer)

    /net/cccam/home/user=tonskidutch

    /net/cccam/home/pass=CCpwd

    /net/cccam/home/host=10.0.0.115

    /net/cccam/home/serv=12000

    Ik vermoed dat dit is om een CCcam server te connecten. Klopt dit? 

 

CCcam is door de winkel waar de boxes vandaan komen geïnstalleerd. Ik vraag me wel af wat raden jullie me aan? 

 

Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp.

Alles wat achter het = teken staat moet je persoonlijk inrichten .

En ja deze was voor een CCcam share binnenshuis !

Je moet echter ook eens zoeken op scam naar scam want ook dat gaat eigenlijk heel stabiel.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...