Ga naar inhoud


plasma tv geen beeld wel geluid


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voor een kennis ben ik een LG plasma tv na aan het kijken.

 

Deze heeft geen beeld maar wel geluid. Na onderzoek op het internet ben ik erachter dat het Ysus board kapot is.

 

Op deze print was idd ook een zekering (FS1) kapot. Dit is een zekering van 10 A en is voor de Vcc.

Nu heb ik deze zekering vervangen en deze blijft ook heel.

Bij het opstarten zie ik dat het beeld opkomt (soort donkere ruis) maar deze valt meteen weer weg.

 

De tv is zoals gezegd een LG met typenr: PDP50H20000 en op het ysus board staan deze gegevens:

LGEPDP:080410

Board : 50H2-ysus

Patn no: EAX41899002

Rev B

Locno: 2xxx

 

ook zit er een stikker op met deze gegevens:

Ysus

EBR41728701Wl50088J012538

 

Mijn vraag is of iemand weet welke onderdelen nagekeken moeten worden of de fout kent en welke onderdelen vervangen moeten worden.

ook is een service manula erg handig dus als iemand deze heeft zou hij me erg blij kunnen maken.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo columbo..

 

Helaas is het board nergens te vinden  op de nederlandse sites die ik door een geacht lid via PM gekregen heb.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal niet de eerste keer zijn, wanneer je een nieuw y-sus plaatst, deze weer binnen een paar maand defect gaat. Hoe was het beeld voordat plasma uit ging? Een versleten pdp resulteert in een hogere stroom opname. Dit model loopt richting 10

Jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo columbo..

 

Dit staat op het ysus board:

 

De tv is zoals gezegd een LG met typenr: PDP50H20000 en op het ysus board staan deze gegevens:

LGEPDP:080410

Board : 50H2-ysus

Patn no: EAX41899002

Rev B

Locno: 2xxx

 

ook zit er een stikker op met deze gegevens:

Ysus

EBR41728701Wl50088J012538

 

 

Hallo percies..

 

Ik zal het hem eens vragen.

Ook zal ik hem doorgeven wat je zegt dat de risico bestaat dat hij in een korte tijd weer kapot kan gaan.

Risico is uiteraard voor hem.

Maar ik heb hem ook al verteld dat hij beter een nieuwe tv kan kopen want het verbruik van een plasma is behoorlijk.

Op deze tv staat dat hij maar liefst 530 watt verbruikt. Daar draait de stroom meter wel erg snel door.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40587-0-46638900-1464389266_thumb.jpgHHy ik heb even gezocht bij ohm...sup....pliees ,(-1e) in England ,,veel keus ,beter zelf even aan de han van foto vergelijken.

Dat van slijtage xn PDP heeft mijn ervaring geen invloed ,,heb zelf ook LG plasma met afentoe gekleurde spikkels ,al meer dan een jaar lang ca 8 jaar geleden 1 nieuwe Ysus print gemonteerd ,werkt prima.

alleen als je losse hybride monteerd gaat hij na van loop van tijd weer stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nope..heeft hem ook niet..

 

Je kan beter een link via de PM geven ;)

 

Ik denk dat het repareren of weggooien wordt want dat board lijkt wel een zeer zeldzame soort. Op geen enkele site een board gevonden.

maar voor reparatie heb ik een schema nodig anders wordt het erg lastig.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaat een zeldzaam exemplar ,maar schema heb ik ook niet ,maar ga er maar vanuit dat die hybride ,die onder de grote koel plaat zit stuk is ,deze  moet je met hete lucht en flink wat fluxs lospeuteren ,daar de dubbele koper banen zeerveel warmte ontrekken. .

Vaak worden die printen in meerdere typen /merken TV's gebruikt ,dus puur op board  nummer ,witte sticker ,zoeken..nog een link via pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de Ysus print zelf zit geen hybride chip, wel erg veel fets (die geen sluiting meten) en een paar "normale" SMD chips.

Achter de Ysus board zitten wel enkele printen met hybride chips.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...