Ga naar inhoud


Geen signaal bij switch van satelliet


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb vaak dat als ik van een zender op de 28.2 switch naar een zender op de 23.5 er geen signaal is, ik krijg dan de melding "afstemmen mislukt". Vervolgens kan ik ook niets ontvangen op de andere twee ingestelde satellieten (19.2 en 13.0). Alleen de 28.2 blijft het dan doen. Vandaag even alle hardware nagelopen en de diseqc vervangen. Lost het niet op. Ook de Dreambox 8000 als een vervangen door VU Duo en nu door een Formuler F3. Allen met de laatste Pli.

 

Iemand suggesties?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De diseqc voor hetzelfde merk/type vervangen?

Hoe lang is de antenne kabel en welk merk/type antenne kabel wordt er gebruikt?

Staat er soms ergens CCS op de kabel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt, het is een spaun dus met de kwaliteit zit het wel goed, deze lag onder de pannen maar is toch wel gecorrodeerd, ik heb daarna ook even een goedkopere edison geprobeerd, probleem bijft, kabel heeft het jaren goed gedaan, F-con aansluitingen volgens mij ook in orde. Wel typisch dat het zich beperkt alleen als je terugschakelt van de 28.2 naar een andere. ik moet dan de ontvanger herstarten om weer beeld te krijgen. ik ga nog eens wat aanrommelen..... 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb zo'n schakelprobleem eerder gezien met een dreambox 8000.

Even googlen; ja gevonden: https://www.sat4all.com/forums/topic/348258-emp-centauri-s81pcp-w2-diseqc/

Daar leek het uiteindelijk opgelost, maar een echt duidelijke verklaring vond ik het niet.

 

Alleen: jij hebt het ook met andere ontvangers lees ik? Ook als de Spaun-switch na afschakelen van de Dreambox geheel spanningsvrij is geworden?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...