Ga naar inhoud


VU solo2 HD zenders CD zondag uitgevallen SD zenders werken wel


blackbird
Ga naar oplossing Opgelost door blackbird,

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen geen ontvangst van de HDzenders van CD, terwijl deze wel werkten na de update van 31 mei. SDzenders werken wel.

Heb de ontvanger reeds gereset en een heractiveringscode aangevraagd.

Vandaag gebeld met CD omdat ik dacht dat in het abonnement iets aangepast zou zijn. Maar HDzenders zouden actief moeten zijn.

Fastscan uitvoeren lukt niet!

Waar zou het kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ontvang je wel de niet gecodeerde zenders op Astra 3, zoals TV oost en TV Noord?

 

Staan je diseqc schakelaars goed ingesteld in je ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En je ontvangt wel de Duitse zenders zoals Das Erste en het ZDF

Staat Nederland 1 HD wel op toets 1 op de afstandsbediening?

 

Ik probeer er achter te komen of je schotel wel of geen signaal ontvangt of dat je ontvanger verkeerd staat ingesteld.

 

Heb je op de Philips nog wel ontvangst van de HD en SD zenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsers komen allemaal goed door. NL1 HD zit onder toets 1 maar geen 0 dB. De Philips heb ik omgewisseld om te checken, daar werken de zenders meteen. Maar de ontvanger is te oud voor HDontvangst.

Kan de schotel verschoven zijn..... maar astra 19.2 werkt wel nog?? Aan de ontvanger heb ik niets gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien de Philips wel Astra 3 ontvangt, ben ik bang dat er een instelling niet goed staat.

Wat zijn je diseqc instellingen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ceesv,

de Philips is een SDontvanger. HDzenders kan ik hier niet op checken... helaas.

Ik vraag me dus af of het met de software decodering te maken heeft of dat de schotel  c.q. lnb hoek is ontzet.

Ik denk dat indien de schotel iets is verschoven, ik ook geen ontvangst van astra 1 zou kunnen hebben (perfect HD en SD beeld)

LNB is goed vastgezet, dus onwaarschijnlijk dat de hoek 11 graden tov astra 1 is gewijzigd.

Misschien fout in/ kapot LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...