Ga naar inhoud


13 & 23 op één schotel


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou graag Hotbird en Astra 3 op een 60 cm schotel willen hebben. 

 

Ik weet dat het geen normale combinatie is, maar het zou mij passen als dit kan.

 

Heeft iemand enig idee of dit qua invalshoek tot de mogelijkheden behoort.

 

Graag alleen reacties op 60 cm schotel en geen discussie over 80 of groter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk is dat mogelijk maar een schotel van 60cm heeft het bij slecht weer al moeilijk als de lnb precies in het midden staat. Moet die een stuk uit het midden komen te staan, dan zul je nog sneller beelduitval hebben.
Het is maar waar je voor kiest.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou je de schotel moeten uitrichten op Astra 19.2. Dan heb je Astra 3 4,3 graden uit het brandpunt en de Hotbird 6 graden. (Een uitrichting die een Multitenne -van slechts 45 cm- met 4 posities ook biedt).

Wordt wel finetunen geblazen i.v.m. maximale regenreserve. En in ieder geval zijn Inverto BU's hier aan te raden. De ruimte voor deze lnb's heb je ook zat bij sats die 9,5 graden uit elkaar liggen.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je die lnb's op de arm bevestigd?

Misschien even een foto?

 

EDIT: Astra 2 ligt 9 graden oostelijker dan Astra 1!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, daar was mijn advies ook op gericht.

Door echter de schotel op Astra 1/19.2  uit te richten, zit je wel dichtbij een gemiddelde afstelling om Astra 3 en de Hotbird maximaal te finetunen. Omdat Astra 1 bijna in het midden zit, en de Astra 3 moeilijke parameters heeft en de Hotbird niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid:

@dukdalf = @lina19 ?

 

Of hebben jullie toevallig dezelfde vraag?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van je woonplaats zou je voor een schotel van 60cm deze maten kunnen proberen. De Astra2 staat er bij als optie maar zal geen optimale afstemming krijgen.

 

attachicon.gif23,5-13 oost.png

Ik denk dat bij een optimale afstelling van de schotelarm op Astra 1 je nog aanvaarbare waarden kunt optimaliseren op Astra 2 en de Hotbird.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...