Ga naar inhoud


Netgear WNCE2001 voor draadloze verbinding Topfield defect. Alternatieven?


pel

Aanbevolen berichten

Ik had mijn Topfield via usb uitgang verbonden met  de Netgear WNCE2001 na een tip in dit forum op mijn vraag hoe ik dat het beste kon doen. Echter: hij is defect: de stekker van de netvoeding moest er even uit (hij staat normaal altijd aan) en jawel: kastje overleden... Nu o.a. Shout Cast Radio ook weg. (kwam van internet) En hij lijkt nergens meer leverbaar. Ik heb gezocht naar een nieuwere opvolger van deze Netgear (vermoedelijk noemt men dit een bridge?) en liefst met externe voeding om de voeding van de Topfield niet zwaarder te belasten dan strikt nodig.

Maar ik kom er slecht uit. Bij diverse webwinkels gezocht. Wie heeft een tip? Hoeft niet beslist een Netgear te zijn, als het maar werkt en liefst zonder dat er een programma gestart moet worden of drivers geinstalleerd want het ding hangt aan de Topfield en dit kastje was ook qua software kant en klaar.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze zou je ook kunnen gebruiken volgen de gegevens.

Deze lijkt te moeten worden aangesloten op de computer incl. software installeren. En dan? De Topfield zelf moet draadloos verbinding maken. Vanaf de LAN poort naar de Netgear die het signaal draadloos verstuurt en de router pakt het signaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe toch allemaal met die wifi sticks, sluit een ethernet kabel aan en je bent altijd verzekerd van een stabiele internet verbinding. ;)

Vaak zitten die sticks op een onmogelijke plaats achter op de ontvanger die meestal in een kast staat, waar je ontvangst dramatisch is en je internet snelheid achteruit holt vooral bij streamen. :mellow:

Het is even wat werk een ethernet kabel trekken maar dan heb je ook wat, je hebt dan wel altijd een stabiele en nooit wegvallende verbinding en maximale doorvoer snelheid.

Dan moet allereerst de halve woonkamer qua meubels ontruimd worden, (hulp ho maar) vervolgens gaten geboord, een bochtig circuit door de gang worden gevolgd, dan weer gaten boren en nog een heel stuk door een andere kamer over plinten en deurkozijnen heen (ivm deurdrempels) De tv is een plat scherm los bovenop een tv meubel. (geen inbouw) Achter de tv kon het Netgear kastje liggen en nog 2 extra HDD's aangesloten op de Topfield. Ik weet dat een verbinding via draad stabieler, sneller en beter is, maar deze draadloze verbinding spaarde me een hoop werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als je gewoon een WiFi Bridge koopt en even pre-installeert op een PC werkt dat prima.. Merk is niet zo belangrijk zolang er een stabiele verbinding ontstaat. In een dergelijk geval is een WiFi bridge met een echte antenne aan te raden. Is de afstand erg klein <=10 meter dan werkt zelfs een Vonets VAG11 nog best... Vreet bijna geen power en deed het altijd puik op mijn Dreambox...

Andere overweging is een Powerline adapter set. Als beide apparaten op dezelfde groep zitten is dat ook een prima mogelijkheid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon een WiFi Bridge koopt en even pre-installeert op een PC werkt dat prima.. Merk is niet zo belangrijk zolang er een stabiele verbinding ontstaat. In een dergelijk geval is een WiFi bridge met een echte antenne aan te raden. Is de afstand erg klein <=10 meter dan werkt zelfs een Vonets VAG11 nog best... Vreet bijna geen power en deed het altijd puik op mijn Dreambox...

Andere overweging is een Powerline adapter set. Als beide apparaten op dezelfde groep zitten is dat ook een prima mogelijkheid..

Dat pre-installeren op een pc snap ik niet. Komt het programma dan op de bridge te staan of op de pc?  En dan de bridge aansluiten op de Topfield via de ethernetpoort? De Powerline adapterset: de Topfield en de pc zitten op verschillende groepen. Ik vond nu de WNCE3001 van Netgear, lijkt de opvolger te zijn van de WNCE2001. Vond 1 webwinkewl in Nederland, maar ook daar niet leverbaar. Het heet dat ze wellicht 5/7 weer komen. Heb maar mail gestuurd om me te berichten wanneer dit dingetje er weer is. Ik zal ook even zoeken naar die Vonets VAG11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat pre-installeren op een pc snap ik niet. Komt het programma dan op de bridge te staan of op de pc?  En dan de bridge aansluiten op de Topfield via de ethernetpoort? De Powerline adapterset: de Topfield en de pc zitten op verschillende groepen. Ik vond nu de WNCE3001 van Netgear, lijkt de opvolger te zijn van de WNCE2001. Vond 1 webwinkewl in Nederland, maar ook daar niet leverbaar. Het heet dat ze wellicht 5/7 weer komen. Heb maar mail gestuurd om me te berichten wanneer dit dingetje er weer is. Ik zal ook even zoeken naar die Vonets VAG11.

UPDATE/Vervolg: http://forums.openpli.org/topic/36545-vonets-vap11n-wifi-bridge-setup/ Ik begrijp dat de installatie van een Vonets bridge lastig is, afgaande wat ik vond bij deze link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Klopt... Zelf geschreven... :) Als je éénmaal weet hoe het moet gaat het prima... Info/setup wordt opgeslagen in het apparaatje... Dus zolang je netwerk niet wijzigt is er niets aan de hand....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt... Zelf geschreven... :) Als je éénmaal weet hoe het moet gaat het prima... Info/setup wordt opgeslagen in het apparaatje... Dus zolang je netwerk niet wijzigt is er niets aan de hand....

Vond na veel gezoek toch nog paar webwinkels die nog een paar WNCE3001 van Netgear op voorraad hebben. Heb een besteld. Hoop dat ie inderdaad op voorraad is. (Alleen die betalerij is riskant: vaak geen mogelijkheid voor rembours of achteraf betalen. Dus maar hopen dat je bij vooruit betalen niet belazerd wordt... ) Het jongere broertje van de WNCE2001. Er schijnt geen software geinstalleerd te moeten worden. 

Model: WNCE3001
Link naar reactie
Delen op andere sites

toch is een powerline adapterset imo ondanks de verschillende elektragroepen de meest stabiele en snelle oplossing......

Die kastjes moeten niet in een stekkerdoos en ik begreep: ze moeten in een stopcontact met randaarde. Die heb ik niet in huis, behalve in de keuken. En: alles hangt hier aan twee stekkerdozen op 2 stopcontacten die een eind weg zitten. Dat zou dan een heel lange draad van de Topfield naar de powerline worden in een stopcontact. Op zich ben ik het wel met je eens: die powerlines in het stopcontact zijn een handige oplossing, maar dit soort praktische bezwaren verhindert dat weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pel,

er is in enkele gevallen een uitvoering met een stekker die randaarde heeft als die uitgang op de powerline ook een randaarde stekker heeft

maar dat is niet nodig voor goed functioneren van de powerline

 

ook zonder randaarde kun je prima netwerken

er zijn zelfs 1Gbit Powerline adapters

en dat bied dan weer heel goed resultaat tov die wifi toestellen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige Powerlines gebruiken ook de aarde voor signaal overdracht.

Fritz! gebruikt onder meer die techniek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist sommigen

het staat heel onduidelijk in de specificaties van de merken en types

maar de devolo's toch de meest bekende hebben beiden in het programma

de onderstaande foto toont overigens reeds aan de vorm van de euro-stekker dat geen randaarde nodig is

post-30989-0-05496300-1467042849.png

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist sommigen

het staat heel onduidelijk in de specificaties van de merken en types

maar de devolo's toch de meest bekende hebben beiden in het programma

de onderstaande foto toont overigens reeds aan de vorm van de euro-stekker dat geen randaarde nodig is

Had de WNCE3001 van Netgear besteld. Webwinkel had zgn. 2 op voorraad (gevonden na heel veel gezoek) Mooi niet dus: dat zijn klantenlokkertjes. Moest vooruit betalen (overigens is dat ook zo met al die fijne internetbankier systemen) en vervolgens... uiteraard wordt er niks geleverd... Weer voor pakweg 50 euro het schip in gegaan. Ik had beter moeten weten... Ergens haat ik al die ellendige internetwinkels waardoor alle gewone winkels verdwijnen waar je gewoon cash kon betalen. Er zijn ook weinig internetwinkels waar je via rembours kunt betalen. Al met al is zo welke oplossing dan ook niet in zicht want ik ga niet nog eens fe gok wagen en een paar van die kastjes bestellen voor in het stopcontact. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...